Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min unghäst (3år) skadade sig som 8månaders (gick omkull) & har efter det haft vissa diffusa hältor + att jag tyckt att jag sett att hon...
Svar
2
· Visningar
935
Senast: MonteRose
·
S
Hästvård Hejsan alla glada bukare! Vet inte om det finns någon sån här tråd, sökte lite, men hittade ingen. Har en C-ponny på cirka 21 år...
Svar
1
· Visningar
1 027
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Hur är det nu igen. Finns det någon lag på minimigiva (grovfodermängd) för häst? Jag vet ju att det finns ett bör men finns det något...
Svar
5
· Visningar
965
A
Foder & Strö För oss människor finns det rekommendationer för hur mycket av varje vitaminer å mineraler vi bör äta per dag. Finns det någon liknande...
Svar
1
· Visningar
637
Senast: fragansia
·
Hästvård Såg detta i en tidning. ? Är det ett skämt eller finns det verkligen? Någon som har det? Stod att det är bättre för hästens ben... 2
Svar
22
· Visningar
2 949
Senast: Antiqua
·
M
Foder & Strö Har aldrig haft rundbalar(hö) så därför frågar jag ni som har erfarenhet av det: håller rundbalar sig sämre än tex små fyrkantsbalar...
Svar
12
· Visningar
1 321
Senast: morotspure33
·
F
Foder & Strö Hej! Min lilla shetlandsponny står idag på en foderstat som är uträknad av foderrådgivare på Svenska foder. Ska enligt denna klara sig...
Svar
18
· Visningar
2 957
Senast: Flash
·
K
Foder & Strö Har räknat ut foderstat med freefarm och de anmärker inte när det blir 31 gram kalcium respektive 30 gram fosfor, är det okej att han... 2
Svar
26
· Visningar
2 205
Senast: SiZo
·
Hästvård Vilka medel kan ni rekomander till detta? Vi har en valack som kliar sig i svansen baktill och nu såg vi att mjället har blvit värre... 2
Svar
32
· Visningar
8 124
Senast: charmant
·
Hästvård Min häst har haft kotledsinflammation och nu har jag börjar skritta honom 20-30 min/dag. Det jag undrar och som det verkar svårt att få...
Svar
3
· Visningar
1 179
Senast: kryckan
·
Hästvård Förra veckan var min häst ute och hade ett rejs på en asfaltsväg ett par-tre kilometer i underkylt regn=halt. Nu har han en svullnad på...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: DeCloe
·
Hästvård Urk han fick de när han gick på lösdrift innan han kom ner till mig här i kalmar och det blev väl missat. Inte så lätt att se. Men nu...
Svar
2
· Visningar
736
Senast: Eliza
·
Hästvård Har sökt i gamla trådar men inte riktigt funnit det jag söker. Är det någon som använt munkpeppar på sin hingstiga valack och hur... 2
Svar
24
· Visningar
3 823
Senast: Kafferosta
·
M
Foder & Strö Har lite frågor angående linfrö. har fått tips om att ge min valack linfrö då han har svårt å hålla sig i hullet, och undra nu hur man...
Svar
11
· Visningar
1 485
Senast: verkligt nyfiken
·
E
Foder & Strö En gissningslek egentligen. Jag har börjat ge min häst Hoof&Health örter från Hilton. Det står att det innehåller riktligt med...
Svar
3
· Visningar
807
Senast: Egonson
·
Hästvård Har en femton år gammal shettisdam som jag misstänker har fått ett fångåterfall... :( Hon hade fång för tre-fyra år sedan, och nu verkar...
Svar
10
· Visningar
1 144
Senast: bootzie
·
R
Hästvård Fick mina pållar vaccinerade idag och nu undrar jag...(glömde såklart att fråga vetrinären) En gång för alla... *Ska hästen vila...
Svar
12
· Visningar
990
Senast: loch
·
G
Hästvård Snälla kan det inte sluta regna snart, och frysa i backen så att det blir tjäle. Riktig ordentlig tjäle. Min häst får små diffusa...
Svar
3
· Visningar
1 044
Hästvård Hej, idag när jag kollade i min pålles hårbotten i manen så var han helt rosasmulig (är skäck, det var alltså på det vita). brukar det...
Svar
8
· Visningar
1 719
Senast: fijja
·
K
Hästvård Har lite frågor om det efter som att jag är förälskad i en snart 4:a åring som har detta :( jag har inte ett susning om vad det innebär... 2 3
Svar
59
· Visningar
7 774
Senast: rocki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur