Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö ja, vad tycker ni är bäst/bäst om? att köpa färdigfoder med "allt hästen behöver" eller att man själv köper säckar med tillbehören och...
Svar
7
· Visningar
1 642
Senast: Mynta2
·
T
Hästvård Jag har ett riktigt monster till sto:devil: Har aldrig träffat på någon som är mer glad i killar än hon:angel: Efter att ha fått en ny...
Svar
5
· Visningar
849
Senast: schelin_j
·
Foder & Strö Argh, jag kommer inte undan att börja ge kraftfoder på morgonen med. Jag försöker så långt det går att undvika det, då det är lugnare på...
Svar
15
· Visningar
1 165
Senast: ako
·
A
Hästvård Vi har en häst i stallet som gick igenom tråden igår. Skar upp hela karleden och for in på kliniken. Det sprutade blod överallt... 2
Svar
21
· Visningar
2 509
Foder & Strö Det är såhär att jag har mina hästar på fri tillgång på hö. Min shettis är överviktig, i somras mätte hon 165 cm runt buken. Nu mäter...
Svar
4
· Visningar
988
Senast: _moa_
·
M
Hästvård Jag är så orolig min fyraåring är inlagd på strömsholm med försoppning i magsäcken. Det är som en vägg av betong antagligen spån som han...
Svar
3
· Visningar
1 088
Senast: Hoskeblaffa
·
Hästvård Min jod gick typ ut för ett år sedan, är det någon vits att använda den? Eller ger den ingen effekt? För har svårt att tänka mig att...
Svar
5
· Visningar
2 991
Senast: asaria
·
Foder & Strö Vad ger ni för foder till dom?? Vat inte vad jag ska ge mitt sto för att hon ska lugna ner sej. Hon får idag 6dl müsli...havrefri
Svar
19
· Visningar
1 174
Senast: skogersson
·
Hästvård Min 1½-åring fick i september en hel del "knottror" mellan bakbenen(insidan av låren), under magen upp framför ljumskarna. Mellan...
Svar
3
· Visningar
856
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp. Jag har börjat fodra med hösilage. Öppnande en ny bal igår som de fick av till kvällen de åt även av den i morse ocg...
Svar
3
· Visningar
888
Senast: xandoor
·
S
Foder & Strö Hur omvandlar man råprotein till smältbart råptotein? Jag har fått tag på ett kraftfodet för kor som jag funderar på att avvända som...
Svar
2
· Visningar
957
Foder & Strö Ännu en fråga till er som har fånghästar då...:o När vinterns gula, grova och trista hö (som passar pållan precis) är slut och det...
Svar
16
· Visningar
1 531
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Rider en varmblodsvalack som är pigg som få.. :smirk: :D Alltid på g, lite rastlös och rör sig mycket i hagen. Han är ca 160 och får...
Svar
13
· Visningar
1 071
Senast: sessan78
·
M
Foder & Strö hur mycket bör en häst dricka per dygn? bäst såklart att dom har fritt vatten men dom som inte har det på vinter halvåret (frystiden)...
Svar
9
· Visningar
994
Senast: ameo
·
Foder & Strö Min häst behöver mycket protein, väldigt mycket protein då han är tunn i överlinjen och jag försöker bygga upp honom. Utan att MJ stiger...
Svar
14
· Visningar
1 536
Senast: Kaki
·
C
Hästvård Kan ni hjälpa mej att förstå om det behövs vaccineras nu eller när det är dax? Vad det är som ska vaccineras? Det handlar om en 2årig...
Svar
14
· Visningar
1 386
S
Foder & Strö Hej Har funderat på vad för märke ska man välja till sitt foder? Finns ju massor av sorter, mustang, krafft, hippo, racing, dodson...
Svar
6
· Visningar
1 044
Senast: Egonson
·
Foder & Strö nu har min analys kommit, men som jag skrev i en tidigare tråd så hade bonden själv gjort en analys utan mineraler och jag har även...
Svar
10
· Visningar
1 101
Senast: RIA
·
Hästvård I morgon kommer hovslagaren. Jag kan inte bestämma mig. Är det för tidigt att lägga på snösulorna nu? Är det någon som har gjort det av... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 801
P
Hästvård har fått veta att min unghäst har bruten tåaxel på vänster framben:confused:. Är det någon som har någon förklaring på detta. Går det...
Svar
7
· Visningar
2 397
Senast: busigdemon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka