Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård denna årstiden är jobbig, hagarna söndertrampande o lera upp till knäna (nästan) men skall man sköja benen dagligen, eller bara...
Svar
4
· Visningar
918
Senast: rosita
·
Foder & Strö Någon som ger sin häst det. Vill ha så mycket info om det som möjligt.. 2 3
Svar
41
· Visningar
7 984
Senast: jenred
·
Foder & Strö Det var mycket tal om invasionen av mördarsniglarna i somras kunde orsaka problem vid onplastning av hö. Jag har gått och oroat mig för...
Svar
2
· Visningar
733
Senast: Immer
·
Hästvård hur gör ni på vintern med skor? kör ni med skor eller får dom gå barfota? hur funkar det att rida utan skor på snö? klumpar det sig så...
Svar
14
· Visningar
1 937
Senast: Madelene
·
F
Foder & Strö Ja, just det! Hur gör man?? Två av mina tre hästar äter gladerligen sina loppfrö tillsammans med sin vanliga matranson, medan herre...
Svar
10
· Visningar
1 752
Senast: Flash
·
Foder & Strö Ett färdigfoder med detta innehåll och värden, har det bra kvalité på proteinet för en växande unghäst? Ingredienser: Korn 23 %...
Svar
6
· Visningar
1 271
Senast: Natasja
·
Hästvård Jag har använt en penicillinsalva senaste tiden då min häst har haft mugg och nu är den slut. Det var min mamma som hade den här lilla... 2
Svar
22
· Visningar
5 611
Senast: Madick
·
Hästvård Då jag haft fånghäst själv så vet jag mycket väl vad det handlar om, det jag undrar över är hur andra människor resonerar kring...
Svar
5
· Visningar
1 960
Hästvård Är det någon som vet vad Dexametazon är för ngt, och vad det används till??
Svar
3
· Visningar
744
Senast: rubytoo
·
K
Hästvård Hur ser erat stallapotek ut? Och vad använder ni diverse prylar till!? 2
Svar
22
· Visningar
2 683
Senast: Jate Volim
·
Hästvård Funderar på att skaffa torv att ha till mina hästar i vinter. Va tycker ni om torv. Hur gör ni med era "bäddar" Är det lätt/svår... 2
Svar
22
· Visningar
3 045
Senast: zzz
·
A
Hästvård vilket är det bästa linimentet enligt er? ja har hört att radital (om den nu heter så) är bra... vad tycker ni?
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Jate Volim
·
Hästvård Hur tvättar ni av sår om ni inte har tillgång till slang så ni kan skölja av dem, utan bara kallvatten i kran?
Svar
6
· Visningar
873
Senast: lady_mike
·
H
Foder & Strö Har förstått att det finns mycket klokskap härinne, så jag kastar ut min fråga; Vad är skillnaden mellan krafft grov 90 resp krafft...
Svar
2
· Visningar
2 052
Senast: arabia
·
G
Hästvård Nyligen var en av hästarna i stallet tvungen att avlivas pga komplikationer från transportsjukan. Jag funderar bara över hur vanligt...
Svar
4
· Visningar
1 471
Senast: ang
·
Foder & Strö Skulle vilja ha tips på proteinrika och havrefria kraftfoder. Är till ett halvblod som har svårt för att hålla hullet och samtidigt... 2
Svar
27
· Visningar
5 301
Senast: spindel_17
·
Hästvård 6 åring (till våren). Hur ordnar man det? Veterinär? mätman? sen måste man mäta igen när de fyllt 8 va? har noll koll på...
Svar
7
· Visningar
1 541
C
Hästvård Vad innebär fångnacke eller fettnacke? Har hört mycket talas om detta, men vet inte riktigt vad det är. Påverkar det hästen negativt... 2
Svar
32
· Visningar
32 215
Senast: sagoliiiik90
·
Hästvård Hej! För några månader sen köpte jag en häst, som var lite hostig av sig när man red, men dom sa att det inte var något att bry sig om...
Svar
8
· Visningar
1 386
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Köpt hem lite hö till ponnyn som hon vägrar äta. Hon äter lite av det så jag bollade med två teorier; 1. att hon inte var hungrig 2. att...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: LitenC
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka