Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Hej jag frågade en fråga för ett tag sedan om någon visste om det fanns någon näring kvar i gräset nu ni sa att det fanns det inte när...
Svar
4
· Visningar
672
Senast: kamitza
·
Hästvård Får hoppas jag la denna rätt. Hur ligger det egentligen till? Ska man, som vissa säger, inte linda benen varje natt? Jag menar, vissa...
Svar
4
· Visningar
1 584
Senast: Natasja
·
N
Foder & Strö lite hjälp önskas! :o kan jag få lite tips om hur jag ska få upp mitt dräktiga sto i bättre hull?? (snälla säg inte sökfunktionen... 2
Svar
27
· Visningar
2 346
K
Foder & Strö Lägger man in värdena per kilo ts eller per kilo foder på grovfodret på ex.vis hippocampus foderstatsprogram?
Svar
4
· Visningar
817
Senast: Karamellodikt
·
M
Foder & Strö Såg i en annan tråd att dom diskuterade hur mycket hö olika hästar ska ha en gav sina shettisar 5 kg och dom reda inte dom flesta... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 054
M
Foder & Strö ... behöver det blötläggas innan fodring? Har gett det under ganska lång tid till min häst, men har gett det tillsammans med...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: fragansia
·
T
Foder & Strö Har precis köpt en ny säck med linfröpellets och har hittat en hel del hela linfrön i säcken! Så nu undrar jag om man vågar fodra med...
Svar
18
· Visningar
1 350
Senast: makejo
·
Hästvård Min tjej har känts riktigt knepig senaste månaden. Hon är mycket motvillig att gå framåt de första 30 minuterna av passet, man får driva...
Svar
12
· Visningar
1 567
Foder & Strö Frågade här på forumet för ett tag sedan om kvoten på mitt hösilage som är 9 och fick rådet att strunta i hög kvot och fodra på. Har...
Svar
6
· Visningar
1 042
Senast: Glimm
·
Foder & Strö Jag ska köpa ett 2-årigt(snart 3år) varmblodssto snart och jag har funderat massor på vad jag ska ge för foder och hur mycket. inkörd...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: arabia
·
H
Hästvård Hej, tänkte höra med er som har araber. Har ni lång man på dom lr inte? Jag har ett arabsto med lång man. men mina vänner tycker jag... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 216
Senast: pibalill
·
Hästvård En bekant ska avliva sin häst och hon har sökt runt lite för att kolla vad som är bästa alternativet. Hon var inne på att en jägare... 9 10 11
Svar
208
· Visningar
17 681
Senast: Invinciblestables
·
Hästvård Tänkte unna hästen Back on Track till hans rygg men kan inte bestämma mig för om jag ska köpa ryggstycke o sy in i ett ylle täcke eller...
Svar
8
· Visningar
912
Senast: Snobben
·
Hästvård Vet inte om jag lagt tråden rätt men provar här... Angående hovkvalité, och att ev låta ponny gå barfota. Har bara haft hästar vilka...
Svar
4
· Visningar
1 013
Senast: Maxmax
·
Hästvård Vill inte skriva den här tråden egentligen, men nu får vi förbereda oss på det värsta. Kanske blir läge för avlivning ikväll. Görs i så... 2
Svar
28
· Visningar
4 304
Senast: Panamera
·
D
Hästvård Fått 2 rekomendationer som skiljer sig en hel del . Använder mkt örter till mig själv men det enda jag använt till häst är Munkpeppar...
Svar
1
· Visningar
1 360
Senast: Jen80
·
Hästvård Jag ska ge min pålla butta i 10 dgr. Hon är oerhört kräsen av sig så det funkar INTE att blanda i maten. Hon tvärvägrar äta vad jag än...
Svar
10
· Visningar
1 865
Senast: lizzie
·
Hästvård moderator: flytta gärna tråden om den ligger fel. min häst har en pålagring i hb knä som han blev halt av i våras när han fortfarande...
Svar
3
· Visningar
1 315
B
Hästvård I syftet att lära ut grundläggande massage för häst.. teorin var gratis, ingick alltså i terminsavgiften men alla var välkomna (dock...
Svar
9
· Visningar
1 264
Senast: fragansia
·
M
Hästvård Ni som har/haft häst med kronisk fång vad baserade veterinären det utlåtandet på? Skulle vilja veta vad som visar att en häst har...
Svar
14
· Visningar
5 634
Senast: sissu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka