Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Fick precis reda på att min ponny (shetland/welsh m. 11 år) har haft kolik i natt. Han verkade hängig när mamma gav dem hö i hagen och... 2
Svar
24
· Visningar
3 640
Senast: lyckobubblor
·
F
Foder & Strö Satt och kollade lite foderstatsräkningsprogram och enligt det skulle det för min häst räcka med bara hö, bortsett från att han får för...
Svar
6
· Visningar
983
Senast: Vinja
·
Hästvård Vore tacksam om den här tråden kunde hållas UTAN urspårningar från ämnet. Men, någon med erfarenhet av skador på tåsträcksenan... 7 8 9
Svar
175
· Visningar
24 633
Senast: aiquen
·
V
Hästvård Har en häst med en pålagring på höger fram arbåge. Hon har varit igång i så nio månader nu och jag har inte hoppat henne på denna tiden...
Svar
4
· Visningar
1 164
Hästvård Finns det någon vänlig själ som har detta nummer? Jag har letat och letat men jag hittar det ej. Tack på förhand.:bow:
Svar
2
· Visningar
1 540
Hästvård Har en 10-årig kille som blev sparkad i hagen för ca 1 år sedan. Sedan dess har han fått vila alt blivit lugnt riden. Nu har jag haft...
Svar
3
· Visningar
754
Senast: Equilina
·
Foder & Strö :confused:Har pga att hästen blivit för tjock ( han har varit skadad sedan midsommar och skrittas nu ca 40 min/dag) fått göra om...
Svar
19
· Visningar
1 756
Senast: HelenaHandberg
·
I
Foder & Strö BOVETE - Fagopyrum esculentum - Växtdelar ovan jord Verkan: Vidgar och stärker blodkärl, antihistamin (medel mot allergier)...
Svar
13
· Visningar
8 755
Senast: ishmanda
·
Hästvård Min häst har fula överben nere på båda bak kotorna efetr en sulky olycka. han är inte halt eller något och ska tydligen aldrig lidit av...
Svar
16
· Visningar
1 443
Senast: Mish
·
Foder & Strö Har haft lite noggrannare koll på ungarna ena 1,5 år exakt den andra 1 år o 3 mån gammal, hur mkt de egentligen äter av höet (fri...
Svar
3
· Visningar
927
Senast: Corina
·
Foder & Strö Nån här som har några erfarenheter av att ge Fibergi till föl/åringar? Nån som har nån tanke om det? Nån anledning till att inte...
Svar
14
· Visningar
1 156
Senast: mahlmt
·
S
Hästvård hej hade mina hästar inne inatt och den ena svullnade upp i alla fyra benen riktigt mycket asså. vad är det pga egentligen?? tänkte...
Svar
18
· Visningar
1 091
Senast: godishanna
·
M
Foder & Strö Tycker ni att det är ok att ta bort allt kraftfoder under ca tre veckor precis vid inridningens början? Hon får lucern och mineraler... 2
Svar
26
· Visningar
2 036
Senast: FarresTess
·
U
Hästvård kanske en dum fråga men ja är lite små orolig.. kan dom få kolik enbart alltså pga hösilage? min häst är ju under igångsättning och...
Svar
10
· Visningar
4 728
Senast: HMQ
·
S
Foder & Strö Jag har precis köpt ny häst (om den går igenom besiktningen), som är i toppform och tävlar på elitnivå hoppning och ska hållas i denna...
Svar
5
· Visningar
1 311
Senast: ameo
·
M
Foder & Strö Har en arabvalack som jag behöver ha lite mothugg ang. val av kraftfoder. Har i år för första gången ett hyffsat bra hö Smrp 53g/kg ts...
Svar
5
· Visningar
815
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Någon som ger det? är ni nöjda? Hur ser fodret ut är det mindre pelletsen än kraffts foder? Vad kostar det? Undrar också vad Hippo...
Svar
6
· Visningar
1 592
Senast: arabia
·
Foder & Strö Hur hanterar man den kombinationen? Om man har hårt tränande och presterande hästar, när ska man ge havren/annat kraftfoder i...
Svar
3
· Visningar
1 079
Senast: oki
·
O
Hästvård Nu är det konstaterat, hästen har spatt :( !! Efter många vänder hos vetrinären fick vi förra veckan svar på vad vi först trodde var... 2 3
Svar
44
· Visningar
8 552
Senast: Orvar
·
M
Hästvård Min ponny har hostat en längre tid. Aldrig i hagen eller i stallet, Endast vid ridning,uppvärmning. Han är lite snorig (genomskinligt...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: cristobal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka