Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ja, som rubriken säger; hur ofta får din häst tappskor? Vad brukar orsaken vara? /Heulwen 2 3
Svar
55
· Visningar
4 654
Senast: kimikiwi
·
Hästvård Jag har en åring som är vild och han busar lite väl mkt ibland. För ca 2v rullande han runt i närheten av eltråden och på ngt konstigt... 2
Svar
38
· Visningar
3 730
Senast: Kellog
·
Hästvård Hej! Har en 19-årig kallblodstravare som har artros i kotan vf. Var på sista klinikbesöket idag med beskedet att det inte fanns så mkt... 2
Svar
26
· Visningar
2 691
Senast: fetanten
·
Hästvård Vad går era friska fånghästar i för hage? Och när hade den sitt sista fånganfall?
Svar
5
· Visningar
1 908
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Någon som ger det? Tycker ni det funkar? Jag ger min häst det,men inte tusan tycker jag att det hjälper:crazy: Funderar på att byta...
Svar
13
· Visningar
9 624
Senast: fleur
·
Hästvård Hur hade ni agerat? Ett sto på 14 år ska föla, 2 veckor innan detta föl kom till världen lossnade hennes bukhinna. Ägaren ville...
Svar
2
· Visningar
783
Senast: ylvali2
·
Hästvård har någon bild på sin häst ryckta/klippta man? vill gärna se fina manar så man ser vad man ska sträva efter. gärna någon bild på en... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 192
Senast: Vindelkusken
·
P
Hästvård Hej! Jag undrar om någon vet vad själva "lilla flaskan" med vaccin till häst kostar? Både med och utan tetanus? Sedan tillkommer...
Svar
1
· Visningar
654
L
Foder & Strö Såhär är det, min häst har väldigt tunn hårväxt i både svans och man. Fin päls i övrigt och det är väl egentligen ingen brist på...
Svar
9
· Visningar
1 781
Senast: Alazan
·
Hästvård Vi har sen ungefär tre veckor tillbaka hästarna inne på nätterna, och har tänkt ha någon slags permanentbädd till min ponny. Men jag...
Svar
5
· Visningar
977
Senast: Lutta
·
J
Foder & Strö nu när jag pratade med min höleverantör som jag köpt av de senaste två åren så sa han att han hade kört rundbalat på 300 kg för att det...
Svar
4
· Visningar
819
Senast: jupiter-judex
·
J
Foder & Strö ska nu ringa till hö/silage gubben och jag vet att han har flera skördar att välja på, så han brukar rabbla analyserna så får man välja...
Svar
14
· Visningar
903
Senast: jupiter-judex
·
D
Foder & Strö Har en storhäst på sju år. som är nervig. Tränaren har nu sagt till mig att jag ska testa ett tillskott som heter calm någonting. Är det...
Svar
2
· Visningar
1 007
A
Hästvård hej,min vallak har en massa knölar under svansroten,,nån som vet varför de dykt upp o vad de kan vara??hur får man bort dem?? tacksam...
Svar
12
· Visningar
1 739
Senast: Centaur
·
M
Foder & Strö Jag har ett problem med min d-ponny. Han är av fullblodstypen, dvs, mycket smäcker. Helst vill jag att han ska lägga på sig mer, men...
Svar
12
· Visningar
1 141
Foder & Strö Eftersom vi har selenfattiga jordar här i vårt avlånga land, tänkte jag ge lite extra i form av Tocosel åt mina dräktiga ston i vinter o...
Svar
5
· Visningar
1 906
Senast: minschamamman
·
  • Låst
Hästvård Ja då tog man ut vet för att raspa tänderna på pålleman...har haft honom i knappt 1 år nu och vet inte om han blivit kollad tidigare... 2
Svar
24
· Visningar
4 951
Senast: Boj
·
M
Hästvård Min welsh har haft fång en gång för 2 år sedan.Sen dess har jag klarat att hålla henne "anfallsfri".Hon har vid några tillfällen haft...
Svar
16
· Visningar
1 330
Senast: Nicke
·
F
Hästvård Har sedan en och en halv månad tillbaka en a-ponny i min ägo, dessförinnan hade han stått ett längre tag och var både ur kondition och...
Svar
3
· Visningar
760
T
Hästvård NU har jag letat och inte hittat svar som passar mig så jag skriver en ny fråga. Är helt uppgiven känner jag. Ska gå från början... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 852
Senast: Tokmaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka