Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Foder & Strö Minskar risken för hosta med vitlök? eller är de dåligt för hästen att äta det? Tänker på tex vitlöksfludium,vitlökspulver eller bitar.
Svar
18
· Visningar
1 353
Senast: Lord Owen
·
Hästvård Om en häst normal har tvåor eller treor (ligger precis på gränsen och borde ha 2,5or). Kan man då slå på en 1'a och slå ut den så den...
Svar
16
· Visningar
2 710
Senast: Estivuz
·
C
Hästvård Har lite funderingar, vi har ett shettisto som har svår astma som ska tas bort nu innan vintern. Nu är det så att hennes kompis...
Svar
3
· Visningar
693
Senast: Chivita
·
S
Hästvård Skrev en annan tråd (Svullet bakben) om min hästs skada. Ni får gärna kolla i den. Var bara en som ville svara då - hoppas på fler nu:)...
Svar
5
· Visningar
909
Senast: Skuggabaldur
·
Hästvård Moderator får flytta om tråden ligger fel, visste inte riktigt vilket forum som det 'hör till' Åringen har under hela den tid jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 512
I
Hästvård min hovslagare la nyligen märke till att min häst är tjock i bakbenen på morgonen. hon står inne på nätterna och kan det vara därför...
Svar
2
· Visningar
798
Senast: whitetrash
·
Hästvård Nära mig och jag får inte veta var. Länsveterinärerna är en sjuk och en borta. Och ingen kan svara på var det är. Det är offentlig... 2
Svar
26
· Visningar
2 780
Senast: Abova
·
H
Hästvård Jag köpte min nya valack för en månad sedan. Han är svullen om skapet och har varit så hela tiden. Trodde att det berodde på insektsbett...
Svar
14
· Visningar
16 888
Senast: Nickis
·
L
Foder & Strö Hjälp! Jag har köpt mig ett gammalt sto som är i ett uruselt skick. Hon är 21 år gammal, inte en muskel på kroppen och tunn över...
Svar
11
· Visningar
1 004
Senast: LindaK
·
S
Hästvård Jag tror bestämt att mitt ardennersto har fått en hovböld. Hon är mkt halt på ena fram och stödjer endast med tån i marken när hon...
Svar
5
· Visningar
1 792
Senast: saila
·
Hästvård I torsdags var min hovslagare ut och skulle verka mitt islandssto och upptäckte då att hon hade kraftig röta på ena framhoven som krupit... 2 3
Svar
48
· Visningar
7 505
Senast: Satis
·
K
Hästvård Vi har en foderhäst (nordisdam, 22 år) hemma hos oss nu som sällskap åt mitt halvblod. Vi blev "varnade" av ägarna att hon fullkomligen...
Svar
3
· Visningar
833
Foder & Strö Hur mycket kan man räkna med att ett analyserat hö tappat i näringsvärde framåt våren?
Svar
4
· Visningar
842
M
Hästvård jag har kopt en hast som aldrig har fatt nagot salt/saltsten eller mineraler... valdigt fa hastar i spanien far det.... vad hander i...
Svar
3
· Visningar
756
Hästvård Hovis var ute och verkade shettisen idag och han sa att hon med största sannolikhet haft fång för ca en månad sedan. Jag, som har med...
Svar
14
· Visningar
2 104
Hästvård Hej, är det någon som har en bra länk till website med hästanatomi? tänker framför allt på muskler, senor, leder etc. Tacksam för svar!:)
Svar
2
· Visningar
2 740
Senast: Kinna2000
·
Z
Hästvård Jag var på klinik med min häst igår och fick inga roliga besked... Min häst har hovledsinflammation bf. Inga böjprovsreaktioner, endast...
Svar
18
· Visningar
1 997
Senast: Uddatyp
·
C
Hästvård Hej! Jag undrar om någon har köpt o använt sig av Back On Track prylarna? Jag köpte själv ett par paddar som jag inte använt än, men...
Svar
9
· Visningar
1 307
Senast: klabbarparn
·
Hästvård Min häst har nu varit skodd i två skoningperioder på fram. Han var halt pga hålvägg på höger fram, inte mkt dock utan knappt synligt...
Svar
1
· Visningar
992
Senast: Mumin_79
·
J
Hästvård Jag blir galen. För ungefär 4-5 veckor sedan hade travaren enormt mycket mugg på sina (vita) bakben, hela karlederna och ballarna... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
14 431
Senast: j3nnif3r
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka