Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård För några år sedan var jag på ridläger, där fanns en häst som fått nåt konstigt med sina bakfötter, tyvärr hann jag åka hem innan jag...
Svar
4
· Visningar
874
Senast: Hosianna
·
A
Foder & Strö Skulle vilja veta vad ni betalar varje månad för enbart foder, grovfoder och kraftfoder. Berätta gärna var ni bor, kul att se skillnader...
Svar
12
· Visningar
1 120
Senast: Lotus
·
Hästvård Har nyss varit in med min kille på kliniken för andra gången sedan april. Vi började med kotledsinflammtion i båda frambenen. Sprutades... 2
Svar
38
· Visningar
5 679
Senast: millan71
·
S
Hästvård Vet inte om jag lägger denna tråd rätt :confused:- Jaha nu är Min Fjording utredd (se mina andra trådar). Hon hade en Stor...
Svar
8
· Visningar
966
Senast: sussa
·
Hästvård Min häst går ju i sjukhage efter ett fånganfall i början av sommaren, men verkar nu vara ganska återställd. Smärtfri åtminstone, och har...
Svar
2
· Visningar
960
Senast: poetin
·
M
Foder & Strö Jag funderar på att börja använda Racing istället för Krafft pga priset. Är det någon som vet vad Kraffts groov 90 och 125 och grund... 2
Svar
24
· Visningar
2 293
Senast: Maxmax
·
M
Foder & Strö Det finns ju ett flertal tillskott som sägs förebygga ledproblem och förbättra ledernas funktioner, t.ex. Cortaflex, Biosynov osv. Är...
Svar
16
· Visningar
4 629
Senast: Johanna89
·
D
Hästvård En häst som är ny i stallet var inte skodd på 9 veckor och hade rätt långa hovar när den kom stallet, den slog i hop sig lite bak i...
Svar
7
· Visningar
888
Senast: Mitzi
·
H
Hästvård Nu måste jag få rätsida på denna fråga. Många anser att fång är lika ärftligt som eksem,hur är det igentligen???
Svar
11
· Visningar
2 757
S
Foder & Strö Har hört av en del att linfrö ska vara bra för pälsen & så. Tänkte testa med detta till min ponny vid installningen. Men undrar lite... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 895
F
Hästvård Någon som vet var man kan hitta förslag på hur man inreder ett stall? Alltså inte med vilken typ av box etc man skall ha, utan VAR...
Svar
3
· Visningar
1 079
Senast: ang
·
Foder & Strö Ja antagligen är väl vikterna olika men ca? Sitter o försöker tänka ut varifrån jag ska köpa höet. Min lokala bonde tar 350 för en...
Svar
10
· Visningar
7 863
Senast: arabia
·
G
Hästvård Hur många kronor tar er hovslagare för nya skor r.o. på din häst/ponny? 6 7 8
Svar
144
· Visningar
11 070
Senast: malinsky
·
Hästvård har funderat lite fram och tillbaka nu min herre blir nästan svett av att ha täcke ute.... men samtidigt börjar han bli välldigt... 2 3
Svar
56
· Visningar
3 628
Senast: Vindelkusken
·
Foder & Strö Är det någon som vet hur mycket näring (MJ) som försvinner ur betfor som blötlagts, när överflödigt vatten hälls bort och betforen... 2
Svar
29
· Visningar
2 350
Senast: kickikompis
·
Hästvård Hej, vill ha bukares erfarenhet igen! :bow: Just nu använder jag sportliniment på benen och "hoppmuskeln" nät jag har...
Svar
13
· Visningar
2 110
Senast: Modest
·
Hästvård Är det inte så att fenylbutazon har livstids karéns? Veterinären igår skrev ett halvår.. Det måste väl vara fel? Funderar bara då...
Svar
8
· Visningar
3 266
Senast: lillamy73
·
S
Hästvård Hästen ska vara bandagerad från kronrand upp till armbåge (bättre beskrivit som hela höger framben!). Jag har bomull, gasbindor och...
Svar
10
· Visningar
2 445
Senast: legendier
·
Hästvård Jag som inte är så kunnig på det området skulle gärna be någon förklara för mig vad det innebär. Jag har nämligen blivit mejlad av en...
Svar
3
· Visningar
1 176
Senast: remmis
·
Foder & Strö Är på g att byta stall från månadsskiftet och har hittat en stallplats som verkar väldigt bra (dock inte varit ute och kollat än) MEN...
Svar
16
· Visningar
1 198
Senast: Invinciblestables
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka