Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Hade ni gjort det? Jag vet att världen är full av friska hästar men råkar gilla den här extra mycket. Den är ung (under 6 år) och har...
Svar
7
· Visningar
2 490
Senast: AnnikaH
·
Hästvård Har en liten lätt antydan när jag rider att allt inte står rätt till med min häst och är sugen på att åka till kliniken och kolla upp de...
Svar
9
· Visningar
1 646
Senast: Olympus
·
E
Foder & Strö det är för lite fosfor i min foderstat, tänkte på fosforbalans. men hur vet jag hur mkt jag ska ge av det? på hippocampus...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: attempt
·
A
Foder & Strö Hur länge kan man räkna med att gräset fortfarande växer i mellersta Sverige?
Svar
8
· Visningar
9 517
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö hur kan man lära sin häst att äta betfor? hon skulle för första gången idag få smaka på det. tog en tugga å spottade ut det... förstår...
Svar
11
· Visningar
999
Hästvård Hur går man till väga för att göra en hältutredning på en häst som är hopplös att böja/lyfta benen på? Han backar, stegrar, hoppar...
Svar
11
· Visningar
1 282
Senast: Pipen-95
·
Foder & Strö Är det nån som har koll på hur mkt 0,2 kg betfor är i dl? Och 1 kg korn i dl? Dum fråga kanske..:smirk: Men frågar ändå;)
Svar
7
· Visningar
836
Senast: Viggen
·
Hästvård Vilka bakterier kan hästar ha i luftvägarna / luftsäckarna FÖRUTOM equi och zooepedimicus, finns det några fler?
Svar
4
· Visningar
840
Senast: Jeps
·
M
Hästvård Jag har fått tips om att jag ska kunna hjälpa min häst med hovledsproblem med denna skoning av hovlsagare på HBG djursjukhus. VAR... 2
Svar
20
· Visningar
4 496
Senast: Mayara
·
F
Foder & Strö Om hästen går i gräshagar på ren sandmark, hur bör man göra då med doseringen av loppfrö? En gång dagligen hela året eller i perioder...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: FidoDog
·
Hästvård Min stora dam fick i början av juni en sparkskada av sin väninna på framsidan av vänster has. Avvaktade en vecka innan vi beställde tid...
Svar
13
· Visningar
4 325
Senast: Zuzzi
·
S
Hästvård Hjälp mig i mitt tråkiga dilemma snälla ni...:( Våran häst som vi köpte för ca 1 år sedan, skulle börja tränas regelbundet i sommar för... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 396
Senast: annapanna123
·
A
Hästvård Igår fick min häst sina tänder raspade och det upptäcktes då två vargtänder, min veterinär sa att man inte behöver dra ut dom så länge...
Svar
3
· Visningar
749
Senast: shampiz
·
Foder & Strö Vi har äntligen fått hösilage med en kvot på 6 och då trodde jag det skulle va slut men proteintillskott. Men tji fick jag, i alla fall...
Svar
13
· Visningar
1 082
Senast: MonteRose
·
D
Foder & Strö Nu är det dags att börja fodra hästarna efter grässäsongen.. Så jag sitter och försöker knåpa ihop en ungefärlig foderstat till mitt sto...
Svar
8
· Visningar
2 004
K
Foder & Strö Vad kan man ge för kraftfoder till ett svårfött fullblod som måste stå i sjukhage en period framöver, och därför inte får bli för pigg...
Svar
6
· Visningar
1 125
Senast: klabbarparn
·
D
Foder & Strö Vad använder ni för biotin till era kusar? Ska man ha flytande eller pulver? Hur snabbt kan man förvänta sig resultat? Min kuse har...
Svar
9
· Visningar
1 631
Hästvård Blir så irriterad på en av våra inackorderingar.. Nu har vi alla våra hästar ute dygnet runt, men de ska minsann ha sina hästar inne... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 133
Senast: Nicke
·
L
Foder & Strö Som frågan lyder, vad ger ni era shettisar för foder?:idea: Tacksam för svar:) //Lisa
Svar
5
· Visningar
638
Senast: whitetrash
·
N
Hästvård Jag var på Falsterbo Horseshow i somras och köpte där ett par bandage till min häst som skulle ha speciellt skyddande effekt. Det hade...
Svar
2
· Visningar
1 774
Senast: Nettski
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Akvarietråden V
  • Kattmat i mousse-form