Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har lite funderingar angående mitt föl i år då han är VÄLDIGT tunn i sin päls. Han fällde fölpälsen snabbt och har sedan dess varit...
Svar
14
· Visningar
2 291
Senast: trav
·
M
Hästvård Jag blir tokig! Tog just in mina hästar och får då syn på att staketet på ett ställe var nere, på andra sidan stod en av mina hästar och...
Svar
11
· Visningar
1 106
Senast: Mindra
·
A
Hästvård Såg en artikel på Ridsport, och detta verkar väl lovande? ...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: Madick
·
M
Hästvård Jag har flera gånger sett hästar som "tar kortare steg" ena bak. Alltså man upplever att den inte kan sätta inunder ena bak när deen rör...
Svar
12
· Visningar
6 069
Senast: Ingela_S
·
S
Hästvård ...När man har ridit och det är väldigt varmt ute och hästen är varm och svettig, ska man spänna upp sadelgjorden i några hål i taget... 2
Svar
29
· Visningar
3 256
Senast: bigganl
·
E
Foder & Strö har ett hö som luktar lite syrligt påminner nästan om hösilage, blev pressat när det var hög luftfuktighet ute, vad kan ha hänt har...
Svar
7
· Visningar
1 040
Senast: hillevie
·
Foder & Strö För en tid sedan började två av mina hästar tappa i vikt. Fick då råder att ge dem lusern och det har funkat så där. Kan någon vänlig...
Svar
19
· Visningar
1 323
Senast: Trani
·
C
Hästvård Har idag varit på klinik med min häst och fått beskedet att det kan röra sig om spatt i båda bak...Har väldigt lite kunskap om det men...
Svar
2
· Visningar
876
Senast: maria_b
·
Hästvård Skrev en tråd för några månader sen om min 3-åriga fbl val, (http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=784692). Nu har jag haft ute...
Svar
2
· Visningar
653
Senast: DeCloe
·
J
Hästvård Förra fredagen började min ponny frusta (eller vad säger man? haha) när vi travade och det kom massa gult klibbigt snor. Hade tagit...
Svar
14
· Visningar
16 249
Senast: Snowball
·
Foder & Strö Vet inte var denna tråd skulle ligga men iaf. mina hästar äter ju halmen de skall sova på. ;) Hur går det för er andra med halmen i...
Svar
5
· Visningar
1 102
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Våran donna hemma har lyckats trampa av sig en tappsko IGEN, en vecka efter att hovslagarn hel skott henne. Inte första gångern... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 297
Foder & Strö Vår stallföreståndare har reserverat ett parti hö åt oss. Det är inte analyserat, sent skördat och ser inte kul ut. Billigt, men blir ju...
Svar
17
· Visningar
1 227
Hästvård Min kompis håller på att köpa en ponny/haflinger som är ganska mycket överviktig. Hur får man den skonsammast att gå ner i vikt och få...
Svar
11
· Visningar
1 442
Senast: milly
·
S
Hästvård skulle ta hem fjordingen nu från betet men han är jätte svullen på vänster fram och har svårt att gå, haltar . Ska man avvakta eller...
Svar
1
· Visningar
638
Senast: mackan
·
Foder & Strö Läser och hör "överallt" om folk som fodrar sina hästar med aspbarkspellets. Undrar nu; varför ger du dessa? Hur mkt dagligen...
Svar
9
· Visningar
2 704
Senast: Carolrita
·
Hästvård Min häst fick kolik för 2 veckor sedan och gick tyvärr inte att rädda, diagnosen var inkarceration av tunntarm i foramen epiploicum...
Svar
5
· Visningar
2 752
Senast: krambanan
·
C
Hästvård Jaaa, det har jag.. Och jag håller på att bli tokig.. Han kan bara inte gå i hagen utan att göra sig själv illa om benen.. Han har...
Svar
7
· Visningar
969
Senast: krambanan
·
M
Hästvård Efter den dåliga kalla/blåsiga sommaren blev min vallack snorig fick lite förhöjd temp ingen hosta dock. Nu efter en månad har han...
Svar
2
· Visningar
987
Senast: Kaki
·
Hästvård Finns det någon ört eller homeopat medicine eller vad som helst som man skulle kunna prova på en vallack som betäcker :crazy: Dumma...
Svar
12
· Visningar
5 053
Senast: angelhorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilken färg?
  • Svensk Politik 4
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur