Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Hur behandlar man strålröta bäst? Har användt tjära förut när han haft röta, men har hört att man inte ska använda det när pållen har... 2
Svar
26
· Visningar
5 281
Senast: morgaine
·
Hästvård Igår hände det värsta jag varit med om. Min kompis red sin häst i padocken, hon var inte halt undan gick som vanligt. Så bäst vad det... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 584
Senast: Netted
·
M
Hästvård Hej, min d-ponny går ute dygnet runt nu (regnar de flesta nätter) men han går med en annan häst och dom har skydd (en del träd), och... 2
Svar
29
· Visningar
2 301
Senast: Fellow04
·
Hästvård Imorse när jag kom ut så hade min lille prins skadat ögat :cry:. Det hade runnit jättemycket. Veterinären kom och la kontrast i det och...
Svar
1
· Visningar
786
F
Foder & Strö Vad göra?? Har en ponny som blir fet av luft.... Får nu 4 kg hö (går i en hage med massor av mat) och 1 kg krafft groov. Rids varje...
Svar
14
· Visningar
1 155
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Har belutat mig för att köpa ett färdig foder till min häst. Hon har inte gått upp i vikt som hon ska (hon är helt frisk) så jag tänkte...
Svar
5
· Visningar
796
Senast: ss5
·
M
Foder & Strö Nu har jag fixat foderstatsprogrammet Pchorse. Det är toppen bra. Men det är mycket att lära sig med det! Jag var lite ivrig så jag...
Svar
1
· Visningar
914
Senast: milly
·
K
Foder & Strö Hur länge håller sig oöppnade hösilage balar? Någon som vet eller kan ta reda på det? MVH Katja
Svar
4
· Visningar
784
Senast: KLNF
·
Hästvård va me pållen på undersökning idag. Var bombsäker på att det var kotledsinflammation i båda fram igen eftersom han hade samma symptom som... 4 5 6
Svar
102
· Visningar
10 531
Senast: Ballerina
·
Hästvård då avmaskar man väl båda 2 ändå eller nej? Himla roligt på ett sätt, första analysen nånsin för mig och enbart 800 blodmask på den...
Svar
8
· Visningar
1 184
Senast: Madick
·
Foder & Strö Jag har räknat ut 4 foderstater nu så gott det går men det känns inte helt korrekt. Kan det verkligen stämma att min åring som är...
Svar
15
· Visningar
1 139
Senast: ameo
·
Hästvård Mitt 3 månaders föl har lyckats slita sönder sin hov. En bit av underdelen och sidan ser ut att ha slitits loss. Det ser inte ute som...
Svar
11
· Visningar
1 634
Senast: Rumpnissen
·
Foder & Strö Vad säger ni, ska man eller ska man inte ge betfor till en travhäst som har lätt att få korsförlamning?
Svar
7
· Visningar
1 184
Hästvård Om man röntgar sin häst för att hitta felet.. Står försäkringen för något av kostnaden då? 2
Svar
36
· Visningar
2 823
Senast: sugar-candy-sweets
·
Hästvård Min bus ena öga har börjat rinna nu, inget klet utan bara tårar eller vad man ska säga , hon är inte svullen men va det för någon dag...
Svar
1
· Visningar
745
Senast: hillevie
·
R
Hästvård Har fått besked om griffelbensfraktur på hästen, det gäller den nedre delen och ska åtgärdas om ett par veckor, 3 närmare bestämt. Vad...
Svar
3
· Visningar
1 691
S
Hästvård Hej! Jag satt precis och kikade på lite hästannonser, då jag är ute efter en ny vän att spendera härliga skogspromenader och lätta...
Svar
12
· Visningar
5 361
Senast: lady_vip
·
S
Foder & Strö Vad är skillnaden mellan "vanlig" betfor och betfor i pelletsform? 2
Svar
22
· Visningar
2 086
Hästvård Vad har ni för inställning till eksem? Vi har varit och kollat på en ponny som var perfekt till mig! Pigg, glad, superbra hoppteknik...
Svar
6
· Visningar
964
Senast: Coop
·
C
Foder & Strö Vet nån hur myket kalcium, fosfor, magnesium och selen det är i Dodson och Horells Leisure Mix och Pasture Mix? hittar det inte på...
Svar
3
· Visningar
849

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrhingsten Skyline to B.
  • Vi som letar häst II
  • Födda-24
Tillbaka