Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Stelkrampsvaccination ska ju göras var tredje år, och omvaccinering vid skada. Men inom vilken tid bör hästen blivit vaccinerad...
Svar
5
· Visningar
1 766
Senast: hillevie
·
L
Hästvård hej. min arab tunnade ur på betet nu i sommar. Sen fick han en stor varböld i Juli som behandlades med penicillin. allmäntillståndet var...
Svar
2
· Visningar
1 122
Senast: klabbarparn
·
Hästvård låter ni era hästar vila helt om de har ökad värme i ett ben utan synlig hälta?
Svar
5
· Visningar
660
Senast: neferra
·
E
Hästvård jag undrar om de är någon som testat att använda laser på senskada? funkar de..om de funkar..hur många gånger ska man göra de innan de...
Svar
10
· Visningar
5 101
Senast: Nyrelski
·
C
Hästvård Vet inte om det är rätt forum, men försöker. Flytta gärna om jag hamnat fel. :) Jag har hört på sistone att det är farligt för...
Svar
4
· Visningar
810
Senast: Elshaya
·
J
Foder & Strö att ett grovfoder skördats i slutet av juli (i Gävle) har en kvot på 7,3?:confused: Proverna var tagen med borr och jag skickade med...
Svar
13
· Visningar
1 141
Senast: Jaba
·
M
Hästvård Hej! Min häst blev tidigare klippt där tränset/grimman ska ligga. Men är det vanligast att man gör det eller ska/kan man låta bli... 2
Svar
25
· Visningar
2 974
Senast: flurrizen
·
Foder & Strö Jag sitter och klurar på Elviras foderstat, och det går ganska bra tack vare att höanalysen inte ser så illa ut som jag räknat med.:D...
Svar
9
· Visningar
961
Senast: pinky
·
T
Foder & Strö har ganska nygligen fått hem en ny häst och flyttat in honom i stallet där han ska stå. Hästarna går fortfarande på bete men jag kan...
Svar
5
· Visningar
879
Senast: kisse
·
Foder & Strö Jag ska ev börja ge min häst Krafft Ponny till hösten. Men var finns det för jämförbart från andra fodertillverkare ? Nån som har koll ?
Svar
11
· Visningar
1 061
Senast: ameo
·
Hästvård Jag börjar undra hur man ska tänka när det nu plötsligt blir kallt på nätterna. Min fånghäst har gått i en stor hage med ej odlat gräs...
Svar
16
· Visningar
1 779
Senast: lundborg
·
Hästvård OK, släng fram era bästa tips på hur man får en häst att kissa när man t ex är på tävling.
Svar
16
· Visningar
1 477
Senast: j3nnif3r
·
Hästvård Nu är det så att "min" älskade häst har fått både Borelia och Erlicha (Stavning) ...:cry: Dessutom så skulle ett annat test kontrolleras... 2
Svar
21
· Visningar
1 841
Senast: Korven
·
Foder & Strö Ja, min häst kom hem idag från strömsholm med behandlade bakknän. Pållarna går på bete fortfarande men vet tyckte att han skulle få...
Svar
4
· Visningar
703
Senast: amalia
·
A
Hästvård Hur bygger man upp muskler runt bakknä? Klättra? Ge tips!
Svar
6
· Visningar
1 329
Senast: Saigon
·
Foder & Strö Hur mycket väger 10 dl havre? Min häst får för tillfället 50 dl havre om dagen, hur mycket är det i kg? Har tyvärr inte tillgång till... 2
Svar
23
· Visningar
1 645
Senast: rafaela
·
S
Hästvård Hej alla... Hur lång tid ska en häst vila/ta det lugnt efter en influensa spruta?! Vet att alla vet. säger olika och att han som ska...
Svar
16
· Visningar
1 494
Senast: Fredag
·
E
Hästvård Hej:D jag ska få foder häst på söndag och undrar när jag kan börja rida efter att hon kommit på sönda, vet en som väntade en vecka och...
Svar
5
· Visningar
924
Senast: enlitentjej
·
Hästvård Hade lite svårt att sätta en passande rubrik... Var iväg idag och red lektion på min femåring. Han ligger rejält efter...
Svar
16
· Visningar
1 542
Senast: amalia
·
S
Hästvård Ska köpa pälsglans men skulle vilja ha lite tips om villken! Hon är fux, om nu det skulle vara till nån hjälp :p Så, har ni någon... 2
Svar
34
· Visningar
6 044
Senast: Frippac
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka