Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Z
Hästvård Okey...det började med att min faster rekommenderade mineraler till min åring som hon själv ger till sina hästar. Jag har försökt ett...
Svar
5
· Visningar
1 187
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Pls berätta om era foderstater så jag kan få lite inspiration. Får nämligen inte riktigt till det med mitt sto (som har en 7-månaders...
Svar
5
· Visningar
796
Senast: Masse
·
Hästvård hur kan man göra för att hjälpa torra och spruckna hovar att bli fina igen, det är inte på utsidan, utan under själva sulan det är torrt...
Svar
10
· Visningar
1 679
Senast: melvin
·
Hästvård Vad skulle ni göra åt dom här såren? hästen är svullen och har fula sår, vetrinären som var och kollade hans tänder dagen efter att... 2
Svar
38
· Visningar
2 479
Senast: Mish
·
N
Hästvård Godmorgon på er! Är det någon härinne som vet om Gråbo är giftiga?? Har en himla massa sånt i en av mina hagar... har sett att han...
Svar
6
· Visningar
4 546
Senast: Korven
·
Hästvård Snälla - vill ni ta en titt på dessa bilderna av min pålla och säga mig om hon är fet/i överhull. Står jag snett bakom så ser jag... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 266
Senast: Korven
·
Foder & Strö Min tvåårshingst har RASAT i hull och muskulatur, förmodligen pga att han inte haft ro att stå stilla på betet och äta pga alla insekter... 2
Svar
31
· Visningar
2 151
Senast: lundborg
·
Foder & Strö I nyaste islandshästen stod det att man inte skulle ge hästar vitlök eftersom hästar tydligen inte tål lökväxter. Ngn mer som hört detta?
Svar
16
· Visningar
1 061
Senast: suisyola
·
S
Hästvård Min häst hostar upp gult slem, men är fö pigg, feberfri och inget nosflöde...Hon äter som vanligt och är blank och fin. Hon hostar mest... 2
Svar
23
· Visningar
19 383
Senast: mysko
·
S
Hästvård Är det vanligt att hästar får borelia, nu när fästingarna är framme? Och vad är symtomen för det?
Svar
2
· Visningar
827
Senast: sunil
·
Hästvård Vad gör ni med era hästar dagarna, ca en vecka, efter vaccinering? Kanske ska tillägga: gör ni olika beroende på vilket vacc hästen...
Svar
7
· Visningar
1 097
Senast: ASKAPLASKA
·
Foder & Strö Skall för första gången analysera höet, men hur gör jag och var skickar jag det? Vad ligger priset på? Hjälp tack! :D
Svar
2
· Visningar
4 123
Hästvård Åhh, nu behöver jag verkligen läsa era solskenshistorier om hästar som blivit BRA efter liknande skada... Såhär är det; älskade lilla...
Svar
14
· Visningar
8 501
Senast: Messy
·
Hästvård Fick precis lite av en chock. Det är ett stort influensautbrott bland galopphästar i Australien och för en expat svensk är det svårt att...
Svar
1
· Visningar
628
Senast: mamsi
·
Hästvård Hade veterinärbesiktning på en häst som jag vill ha. Domen var inte så upplyftande, men jag vill höra hur ni Bukare resonerar. Hästen...
Svar
14
· Visningar
4 642
Senast: phie
·
Foder & Strö Min häst har de senaste dagarna varit svullen i benen på morgonen då jag ska släppa ut henne. När hon går så försvinner svullnaden. De...
Svar
2
· Visningar
670
Senast: Aliina
·
Hästvård Kollade till hästarna på sommarbetet lite sent idag, och tur var väl det:eek: Araben hade ett litet sår så vi tog med dem hem för att...
Svar
2
· Visningar
932
Senast: TinyWiny
·
M
Foder & Strö vilket färdigfoder är bäst till en vuxen häst som rids normalhårt?vill helst ha ett som är bra, men ändå ganska billigt(och som finns på...
Svar
3
· Visningar
665
Senast: c0pyright
·
Hästvård Hästen blev svullen i juni i sina bakben. Gick över på några dagar. Fick sedan lymfangit (eller iaf ett väldigt svullet ben) i hö bak...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Ajda
·
Hästvård Min hästskötare frågade mig igår vad en ink är. Jag svarde att det är en slags vårta som är svår att få bort för att den har så djupa... 2
Svar
21
· Visningar
2 629
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka