Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Såhär ser min analys ut på höet: Torrs 84% Smråpr 42 Energi, foder 7,4 Ca 6,7 P 1.6 Mg 1,5 K 7,4 Är ingen expert men det är...
Svar
9
· Visningar
871
Senast: Egonson
·
Hästvård jag köpte det i går till fång häst. Ska det sättas på hela benen eller bara hovarna och kotorna? Hrj från hambo
Svar
7
· Visningar
2 902
Senast: Natasja
·
T
Hästvård Det är så att min häst som är 8 år har en inflamation i tandköttet där en tand håller på att växa ut, några centimeter från övre...
Svar
3
· Visningar
805
Senast: lotta_8202
·
Foder & Strö Hur mycket selen kan man ge innan det blir "giftigt"? Jag täcker hästarnas selenbehov via foderstaten men behöver ge ett extra...
Svar
1
· Visningar
530
Senast: milly
·
Foder & Strö Jag vet att man inte ska avvänja föl så tidigt men nu tänker de annorlunda i Holland och fölet är hemma om ca 6 timmar... Han kommer...
Svar
6
· Visningar
1 027
Senast: corzette
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett tioårigt varmblod, som jag är nybliven ägare på. Hon har aldrig blivit inriden eller körd tidigare men är väldigt...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: NaddeKarlsson
·
B
Hästvård Hej Jag har ett tips som har hjälpt en av mina hästar på ett mirakulöst sätt. Jag tog hand om en ponny någon gång i maj månad, som är...
Svar
8
· Visningar
1 114
Senast: Zolimita
·
Z
Hästvård Var precis till stallet för att rida, men när jag tog in pållan så hade hon lite uppspärrade näsborrar och andades fort så man tydligt...
Svar
18
· Visningar
1 782
Senast: zemra
·
Hästvård Förut fanns det trådar för frågor kring hovvård men jag hittade ingen sån nu så jag startar en egen. Jag har flera frågor som jag... 2
Svar
33
· Visningar
5 851
Senast: Camilla_H
·
K
Hästvård * hur ofta bör man duscha sin häst? och hur gör man på vintern när det är kallt ute? * vid vilka tiden BÖR man utfodra sin häst? jag...
Svar
14
· Visningar
1 262
Senast: Immer
·
Hästvård Har en häst hemma som har hovbroskförbening, börjar bli ganska tjock då hon ska vila.. Hur förhindrar men att hästen blir allt för tjock...
Svar
3
· Visningar
934
Senast: tenesie
·
L
Hästvård Igår när jag var och red hittade jag en liten (obs. verkligen liten) fästing precis på lårfästet på henne. Det var som en böld...
Svar
9
· Visningar
4 036
T
Hästvård Jag är lite sugen på att köpa en häst... den är 4:a år och till beskrivning låter det som en drömhäst för mig, men med ett stort MEN...
Svar
13
· Visningar
1 921
Senast: via
·
S
Hästvård Min "bebis" har förmodligen sträckt sig eller något i ett bakben... Och vi som skulle varit med på kvalitén! *snyft* Kaxig som han är...
Svar
3
· Visningar
1 001
Senast: Linker
·
K
Foder & Strö Hur räknar jag på bästa sätt ut hur mkt min häst behöver? Ger nu 1 dl/dag. (stöpta) Borde han få mer? (halvblod, 160 cm, ca 600 kg...
Svar
10
· Visningar
984
Senast: KillerQueen
·
Hästvård Har ingen supertejp hemma i apoteket för att fästa ögonlappen med. Vilken sorts tejp rekommenderar ni att jag ska köpa eller har ni...
Svar
18
· Visningar
2 840
Senast: dissy1
·
M
Foder & Strö jag har kopt en hast som fatt en valdigt mycket mat och det kanns som felmat :crazy: ...hur mycket och hur snabbt kan jag andra i hennes...
Svar
1
· Visningar
611
·
A
Hästvård Jag har tittat på en häst......vill köpa men hon har patelleupphakning men som de nuvarande ägarna knappt märkt av. Har haft det i 6 år...
Svar
4
· Visningar
915
Senast: Equilina
·
C
Foder & Strö Har för första gången gjort en hö analys o fattar nada. Torrsubstansen är 84% Råprotein 117g/kg Ts Smältbart råprotein 79g/kg Ts...
Svar
6
· Visningar
1 114
·
G
Foder & Strö Jag ger min häst detta foder, men "kompletterar" med betfor, Hoof Aid (på inrådan av hovslagare) samt vitlök (pga lätt hosta, kanske... 2
Svar
25
· Visningar
2 975
Senast: Carroo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Balkong 2025
  • Ögonfärg
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur