Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ja, det vill jag veta;) Vad Hippo Alfa innehåller har jag hittat på deras hemsida, men jag vill veta procentuell andel på de olika...
Svar
7
· Visningar
762
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av något bra företag man kan beställa hö från där man inte behöver tillsätta kraftfoder? Frågar er som skickat...
Svar
5
· Visningar
861
Senast: Thora
·
P
Foder & Strö Jag ger min pålle (på vintern) ade-vitamin, vitafor, c-vitamin, b-vitamin & VSL, men bara vintertid. På sommaren får han b-vitamin varje...
Svar
16
· Visningar
1 144
Senast: PayWay
·
Hästvård Såg idag att tre av stallets fyra hästar hade styngflugeägg på bringa/bog/framben. Har aldrig varit med om det förut så jag har ingen... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
9 885
Senast: Egonson
·
B
Hästvård hej, jag har ett litet problem med min häst. han tar nämligen mindre steg med höger fram en vänster fram.. har provat lite olika metoder...
Svar
4
· Visningar
792
Senast: Billion99
·
Hästvård möttes av en inte allt för trevlig syn när jag hämtade killen i hagen ikväll... ena bakbenet hänger inte med o man verkligen ser att han...
Svar
18
· Visningar
1 583
Senast: Constance
·
Hästvård har en 5-åring som jag fick hem i slutet av maj från fodervärden.. hon hade då inte ridit på tre veckor så jag tog det lugnt och vi har...
Svar
1
· Visningar
647
Senast: Netted
·
T
Hästvård Rider en häst till en bekant. Hästen är ett 8 årigt hannoveranare. Hon är jättesnäll i all hantering och jag har inte märkt något...
Svar
2
· Visningar
1 219
Senast: Temlan
·
S
Hästvård Kan man ha först ett tjock spånlager och sen halm ovanpå i boxen?? Funderar på att ha det till vintern så pållen har nåt att plocka med... 2
Svar
21
· Visningar
1 668
Senast: Sorba_
·
Foder & Strö I stallet ingår havre och nu i sommar har det varit vidirigt mycket svarta ganska stora skalbaggar i havren, och larver vilekt jag antar...
Svar
2
· Visningar
813
Foder & Strö Tjatigt ämne kanske, men vad tycker ni ang. för mycket/för lite hö? Jag har ingen höanalys och vill inte göra det heller pga att hästen...
Svar
8
· Visningar
979
Senast: Totola
·
Q
Hästvård Är det någon här som har en häst som har fått ett öga ut opererat? Vill ni då berätta lite om det för mig. Varför, var, hur det gick och...
Svar
9
· Visningar
1 663
Senast: Annika Källse
·
Hästvård Har nyligen köpt en häst med fyra vita fina strumpor och jag undrar hur ni övriga upplever vita ben - är de känsligare än mörka? Hur...
Svar
12
· Visningar
3 049
Foder & Strö vad ska jag ge för foderstat till fångponny? jag känner mig otroligt förvirrad och det finns så många åsikter om vad som e "rätt å fel"...
Svar
10
· Visningar
1 787
Foder & Strö Jag skulle behova lite hjalp och rad. Eftersom jag jobbar i Kina och hara ar ingenting som i sverige och ingenting finns att fa tag...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Centaur
·
D
Hästvård Har läst massa trådar om eksem här på Buke, men det är en sak jag har reagreat över...det finns ju flera olika sorters eksem och olika...
Svar
1
· Visningar
1 093
Senast: Boj
·
A
Hästvård \"eftervård\" foderstrupsförstoppning? Hoppas alla kloka orkar en runda till... Har läst åtskilliga gamla trådar här, bland annat om...
Svar
12
· Visningar
7 735
Senast: Ulla-Bella
·
L
Hästvård Vilka är dom mest vanliga skadorna/sjukdomarna som förekommer för hästar? Skriv gärna vad de ger för typ av symtom och hur man ska sköta...
Svar
1
· Visningar
559
Senast: Crona
·
B
Hästvård Jag tror jag blir galen snart:eek: Min häst har snart skubbat av sig hela svansen! Vad ska jag göra? Har provat att tvätta med såpa... 2
Svar
24
· Visningar
2 286
Senast: Born96
·
S
Hästvård Har hört en massa som använder arnika på sina hästar, både på benen och kroppen? Hur funkar det? Varför gör ni det och på vilka ställen... 2
Svar
35
· Visningar
6 842
Senast: Sorba_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur