Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Hästvård Hej! Nu är det som så att jag har fått låna en häst, som var skodd när jag fick henne (18 juli). Men hon är bara skodd där fram och...
Svar
6
· Visningar
763
Senast: godisnunna
·
Hästvård Alla trådar jag hittar om botulismvaccin handlar om ifall man ska vaccinera eller inte och ev biverkningar. Men jag undrar om det spelar...
Svar
13
· Visningar
1 064
Senast: Kirre
·
Foder & Strö Jag har av olika anledningar inte behövt köpa kraftfoder på flera år till någon häst, men nu nyligen var jag och skulle göra det till...
Svar
2
· Visningar
655
Senast: Korallen
·
Hästvård Jaha, då har lyckan vänt och Castle Bar har ont i ryggen för första gången sedan han blev i min ägo. Ni som håller till på...
Svar
12
· Visningar
1 332
Senast: AnnaKarinA
·
Hästvård Pollen har exem på mullen som vi behandlar med helolosa Sol varje dag. Nu har hon fått sår och lätt svullnad på mullen och jag vet inte...
Svar
3
· Visningar
746
Senast: hillevie
·
Z
Hästvård Nu är jag irriterad här va. Jag har gjort allt som alla sagt, stoet mitt har förlorat mjölken, går på jättegrönt och fint bete och får...
Svar
7
· Visningar
1 320
Senast: zillax89
·
Hästvård Fick svar på mitt träckprov idag. Både stoet och unghästen hade strax över 500 EPG på lilla/stora blodmasken. Annars 0 på resten...
Svar
14
· Visningar
2 100
Senast: Tereses
·
Hästvård som sagt hästen åt upp plastpåsen som moroten lågg i :eek: Någon som varit med om detta hur farligt är det ska ringa vet nu men tänkte...
Svar
6
· Visningar
4 077
Senast: Maléne
·
H
Hästvård Hej jag är lite nyfiken på när en häst blir triangelmärkt, vilket skick? Regler och bestämmelser?
Svar
3
· Visningar
812
C
Hästvård har en pålle på 5 år som gärna biter på borstarna som om det skulle klia i tänderna! är detta vanligt eller inte? för han gör det ej för...
Svar
5
· Visningar
795
Senast: chanell_86
·
E
Hästvård Jag ska räkna ut en foderstat i ett program och då behöver jag veta vad min häst väger. Men det vet jag inte.. Han är en 8årig...
Svar
14
· Visningar
1 687
Senast: eloon__
·
S
Hästvård Någon därute som kan uttala sej om BOT ryggvärmare? tänkte nämligen köpa en sånn te pållen.
Svar
1
· Visningar
616
Senast: fjordtokan
·
Foder & Strö när era hästar inte vill äta tillskotten ni ger. Jag ska ge min ettåring tillskott för han har dåliga hovar. jag fick av en kompis... 2
Svar
23
· Visningar
1 956
J
Hästvård Jag håller på att leta efter en ny häst o köpa! Och nu ( äntligen! ) så har jag hittat ett jätte snällt arabsto! det är bara ett...
Svar
5
· Visningar
758
S
Foder & Strö Nu blir jag väl helt dumförklarad, men jaja, inget att göra åt. Läste iaf nånstans här inne att om hästen lätt blir bukig av mycket... 2
Svar
26
· Visningar
2 385
Senast: Bubbla
·
Foder & Strö Det härmed salt, ger man väl till hästar som svettas mycket? Hur mycket och i vilken utsträckning? 2
Svar
23
· Visningar
2 102
Senast: Cissi_K
·
J
Hästvård Jag har precis upptäckt att min ponny fått soleksem(inte så mkt) och undrar lite varför. Kan det vara för att hon nyss bytt hage? Eller... 2
Svar
32
· Visningar
6 357
Senast: hermulen
·
Foder & Strö Ja, som överskriften säger. I vinter har vi haft lite grövre hö och nu är det lite gulbrunt o trist, men luktar fortfarande gott och...
Svar
4
· Visningar
812
Senast: Hambo
·
Hästvård Funderar på att köpa någon sorts av Easy boots till min häst. Han är 4 år och har aldrig varit skodd men han ömmar på vissa underlag nu... 2
Svar
26
· Visningar
2 556
Senast: Andorra
·
S
Foder & Strö Nu när skolan börjar och alla jobbar så tänkte vi lösa de med en foderlåda. Någon som vet vad jag menar? De har funnits i nordpost...
Svar
2
· Visningar
6 985
Senast: smultronfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Fri tillgång på torrfoder?