Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Foder & Strö Finns det någon som fodrar med det? Vad tycker ni om det? Har sett att Green Power har strå-lusern utan melass som kallas alfalfa och... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 792
Senast: sissu
·
C
Hästvård Min häst har varit dålig/lös i magen en kortare tid. Jag tror att det måste ha och göra med att ensilage som vi får, är så blött. Sen så...
Svar
2
· Visningar
655
Senast: Charlotte
·
S
Hästvård Undrar om någon har erfarenhet av erlichia, eller anaplasma phagocytophilium, som det tydligen egentligen heter? Hur har det gått för... 2
Svar
28
· Visningar
2 540
Senast: pedal
·
Hästvård Kan dessa två hänga ihop? Alltså att en häst som lätt får KF har klart lättare att drabbas av Fång? Har svagt i minnet att jag hört...
Svar
6
· Visningar
1 223
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Nej nu du tror jag att jag vill börja gråta av trötthet. Nu har hästen fått något konstigt på benen som jag inte har någon aning om vad...
Svar
9
· Visningar
1 308
Senast: Jane_Done
·
Hästvård Eller, Anaplasma phagocytophilum (f.d. Ehrlichia) som det så fint står på provsvarspappret jag fick idag. Anaplasma phagocytophilum...
Svar
17
· Visningar
1 791
Senast: pedal
·
D
Hästvård Hej! funderade på en sak i morse när jag kollade av hästarna och fodrade. Undrar hur andra gör med visitation, alltså kolla/kratsa... 2
Svar
25
· Visningar
1 714
Senast: Ballerina
·
Hästvård Mitt första hätsköp börjar dra ihop sig. Har hittat en häst som trivs med mig och jag med den. Men jag undrar när man ska baxa iväg...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: phie
·
Foder & Strö Jag har satt igång min häst efter sommarvilan och hon har tyvärr fallit ur en del under vilan. Nu har hon fått lite mage men är...
Svar
8
· Visningar
909
M
Hästvård För ett par veckor sedan tyckte jag att vårt lilla russ såg hängogt ut. Han var dessutom alldeles för smal, med tanke på det fina betet... 2 3
Svar
40
· Visningar
7 840
Senast: moonlightmotala
·
V
Foder & Strö Först måste jag säg att jag inte riktigt fått klämm på den direkta skillnaden mellan ensilage och silage :o Vad jag förstått är där i... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 126
Senast: Invinciblestables
·
B
Hästvård Jag har under en tid nu försökt att hitta en häst och har främst kollat på unghästar. Den första unghästen jag skulle köpa hade jag på...
Svar
17
· Visningar
2 994
Senast: _Bus_
·
E
Hästvård hejsan! det är så att min häst (varmblod) är allergisk mot brännässlor, hon får stora kläschor på kroppen som flyter ut och blir...
Svar
3
· Visningar
1 188
Senast: Sazalamel
·
Hästvård Äntligen är det över :crazy: Diagnosen spatt är satt efter ett år fullt av klinikbesök och försök till rehabilitering så ska papprena...
Svar
13
· Visningar
1 463
Senast: ancan
·
M
Hästvård ja nu syftar jag ju inte på de nya reglerna som kommit ang allt men vad gäller rent generellt ang hästhållning hur breda ska stallgångar...
Svar
3
· Visningar
641
E
Hästvård Idag har jag köpte en såndär kolla masken låda på apoteket! :) Vi har bestämt i stallet att alla hästar som går i min hästs hage ska det... 2
Svar
22
· Visningar
2 380
Senast: Preed
·
Hästvård Ja nu har ponny tappat en sko igen. Hans hovar börja för ca 1 månad sen och några dagar spricka kom hem från båstad och då hade han...
Svar
6
· Visningar
841
Senast: Underbar
·
Hästvård Vilka symptom har häst med stengalla?
Svar
2
· Visningar
1 380
Senast: hillevie
·
R
Foder & Strö Är det bra eller dåligt för hästar att äta hasselnötter????
Svar
9
· Visningar
4 221
Senast: kickikompis
·
P
Hästvård Min häst har fel på sitt bakknä och behandlas i vintras för knäledsinflammation, han blev friskförklarad 1/2 och har därefter satts...
Svar
6
· Visningar
1 360
Senast: kickikompis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka