Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Min d-ponny hackar med ena frambenet när han går i form i trav. När jag länger på tyglarna så går han normalt men sen när jag kortar upp...
Svar
19
· Visningar
1 596
Senast: Lisaaa__
·
T
Hästvård Hej hopp!!!!! Vet egentligen inte om detta hör hemma här, men provar i alla fall!!!!:confused: Ska skriva ett fodervärds Avtal och...
Svar
1
· Visningar
631
Senast: mizz_perfect
·
Hästvård tycker ni att en 1gradershälta bör kollas upp? det tycker ju självklart jag, men veterinären var här ute idag och besiktigade hästen och...
Svar
4
· Visningar
1 598
Senast: TinyWiny
·
Hästvård finns det någon lag på det?? börjat fundera lite nu efter att ha haft pållen på klinik vid flertalet tillfällen under sommaren, inte...
Svar
11
· Visningar
1 191
C
Hästvård Jag är så fruktansvärt dålig på detta med avmaskning, hur är det nu? När jag köpte honom (slutet av maj) så sa ägaren att han hade...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: CarolineNSV
·
E
Hästvård Hur stora är era hästar och vad ger ni era hästar för foder sommar/höst/vinter/vår ? Ska köpa häst och har tänkt rida 4-5 gånger i...
Svar
10
· Visningar
813
Senast: linnsan
·
Hästvård Min 1 åring har fått konstiga knutor på framsidan av kotorna på frambenen, har ingen anning om vad det är. Undrar om det är nån som har...
Svar
6
· Visningar
1 024
Senast: Royal
·
Hästvård inflamation uppstår... hornväggen lossnar... hovbenet roterar? om hornväggen lossnar borde man verkligen slå på sjukbeslag, blir det...
Svar
4
· Visningar
1 047
Senast: Sazalamel
·
Hästvård Har hört att man inte ska banka till tåkappan om hoven fortfarande står på backen utan att man måste ha ett sånt fint stativ el liknande...
Svar
10
· Visningar
961
Senast: vdb
·
K
Hästvård Som jag har förstått det så är lösdrift då hästar går i en större hage dygnet runt, har jag rätt?:) har lite frågor som jag jätte...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Mynta2
·
C
Hästvård undrar om det är någon som vet som hästen sövs under operationen+ får man vara med? hur lång tid tar det? när får man åka hem?
Svar
2
· Visningar
625
Senast: caspar
·
O
Hästvård Jag läste nånstans att det är många hästar som åkt på fång i år. Jag undrar, är det så att det är mest ponnyer å kallblod å så som får...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: ameo
·
Foder & Strö I år kommer mina två hästar inte kunna gå på fri tillgång då höet är alldeles för bra, utan är hänvisade till ca 12kg/häst/dygn. Detta...
Svar
14
· Visningar
1 967
Senast: Sar
·
Hästvård Leste i en annen tråd at mariekjeks står på dopinglisten, stemmer dette og i såfall hvorfor ?
Svar
3
· Visningar
695
Senast: smulemor
·
T
Hästvård Kort fråga: min lilla b-ponny visade på hälta vä bak, verkar sitta uppe vid ljumsken. Nere över hoven syntes två små röda prickar med ca...
Svar
1
· Visningar
1 506
Senast: hermulen
·
T
Hästvård Är det någon som har bra tips om hur man behandlar klåda i svansen? Min häst har som vitt mjäll i svansen. Mvh Tenita
Svar
13
· Visningar
2 050
Senast: Immer
·
Hästvård En kompis häst fick fång för några dagar sen och vilken djungel av olika behanlingssätt det finns.. Alternativ 1 Två första dagarna...
Svar
10
· Visningar
2 895
Senast: Immer
·
Foder & Strö ja, vad finns det för olika ställen man kan skicka.. känner bara till analycen.se och skulle gärna vilja jämföra lite priser innan årets...
Svar
2
· Visningar
1 049
Senast: Cissi_K
·
Hästvård Står i begrepp att köpa en ny maskin men...Hjälp vilken djungel...:confused: Klipper ca 2-4 hästar per år (2-3 ggr/häst). Skulle vilja...
Svar
8
· Visningar
2 531
Hästvård Om jag ska köpa eller låna en häst på foder. Står jag eller ägaren för vet.besiskningskostanden?
Svar
2
· Visningar
695

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Brodd och skydd?
  • Stora shoppingtråden III
  • Atletix
Tillbaka