Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Undrar hur ni(/vi) som har tävlingshästar eller hästar i tävlingskondition som går ute gör vid regn? Min häst går ute dygnet runt...
Svar
2
· Visningar
663
Senast: blohme
·
Hästvård min häst reagerade när jag massera kappmuskeln ( den som går vid manken. hon reagerade genom att backa. muskeln kändes stel och hård...
Svar
2
· Visningar
1 059
F
Hästvård Vad kan man se vad som tyder på att hästen har ont i munnen/tänderna? _________________________________________ När jag ska dra in...
Svar
3
· Visningar
705
Senast: Boj
·
Hästvård Vi har varit borta och lät ponnyns "skötare" rida honom. Dottern fick först höra att hon ridit ca 1tim( vi hade sagt 1/2) men det var ju...
Svar
7
· Visningar
1 712
Senast: neferra
·
H
Hästvård Jag ska hjälpa min kompisa att fixa manen på hennes häst, tänkte föst rycka den sen klippa så den inte är så lång. För att klipper jag...
Svar
10
· Visningar
1 093
Senast: My Beauty
·
W
Hästvård Har ett sto, som vilat efter en överansträngning av ligamenten i benen fram, hon är nu konstaterat frisk, och jag funderar hur jag bäst...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: weeh_
·
L
Foder & Strö Är det någon som vet något om sojamjöl? Min häst går på bete, snart 2 veckor nu, han hade gått ner i vikt innan, men verkar inte lägga...
Svar
11
· Visningar
1 123
Senast: cristobal
·
V
Hästvård Mitt 16 åriga hbl sto började i onsdags från ingenstans hosta. Hon hostade några få gånger under skritturen och jag blev fundersam...
Svar
2
· Visningar
763
Senast: venkan
·
Foder & Strö Så fort min häst släpps ut på bete så rasar han i vikt. Förra sommaren såg han rent ut sagt förjävlig ut efter betet då han hade tappat...
Svar
6
· Visningar
1 688
Senast: ch791022
·
Hästvård Hmm... Lite glest, men övning ger färdighet
Svar
0
· Visningar
186
Hästvård Inte så glest, men något kort och fruktansvärt spånig linda. Övning ska ge färdighet och det här ska jag fortsätta med.
Svar
0
· Visningar
198
Hästvård Min häst har rosa mule och jag är lite orolig att hon ska få soleksem eller ngt där så jag tänkte fixa ngt solskydd. har funderat på...
Svar
8
· Visningar
841
Senast: Olympus
·
Hästvård Jag har varit medryttare på en halvblodsvallack i snart 2 år nu och han har under hela denna tiden varit tjock. Förra sommaren blev han... 2
Svar
23
· Visningar
2 763
Senast: Mitten
·
W
Hästvård Har gått och funderat ett tag på varför och hur man kyler hästen ben. Många använder lera, is, lera och vissa t.o.m lindar(som värmer?)...
Svar
2
· Visningar
1 297
S
Foder & Strö Jag förstår ingenting. Vad ingår i kraftfoder och vad ingår i vallfoder? Vad tillhör havre, korn, kli osv? Hur mycket brukar det kosta...
Svar
6
· Visningar
719
Senast: ang
·
R
Foder & Strö Är de farligt/onyttigt lr liknande för människor att äta ? Nu pratar vi om blötlagd betfor .. :) Tänkte, det är ju så fruktansvärt...
Svar
5
· Visningar
2 468
Foder & Strö Jag letade i gamla trådar men hittade inget på just detta. Då vi tog grönmasseprov i år har jag ju ingen aning om vad TS halten...
Svar
2
· Visningar
1 035
Senast: Eastwick
·
M
Hästvård Jag hade mitt shettissto utlånat på foder och fodervärden påstods ha vaccinerat inom lämplig tid. när stoet åkte därifrån så fanns inga...
Svar
15
· Visningar
918
Senast: mizz_perfect
·
E
Foder & Strö Det är ju inte giftigt men undrar ändå om det är ok att låta hästarna äta upp det?
Svar
8
· Visningar
7 020
Senast: bigganl
·
M
Hästvård Min häst har gått ute på bete nu ca 2 veckor och utan täcke, i början så fick han bara "små bett" på bogen men det har nu gått över till...
Svar
17
· Visningar
1 430
Senast: My Beauty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka