Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Jag skall få hem en foderhäst om några veckor och det blir första hästen som jag tar hand om helt själv. Håller just nu på att...
Svar
6
· Visningar
787
Senast: Orange
·
Hästvård I går när jag ställde ut min islänning på gången vädrade han snoppen, när jag satte mig på huk för att borsta benen såg jag att han var...
Svar
2
· Visningar
1 078
Senast: Yrja
·
I
Hästvård en liten fråga ...Använder ni linement vid svullna ben och skador ? eller finns det någonting mer man kan använda på? :bump: hls Igel
Svar
6
· Visningar
655
Senast: Igelkottee_
·
T
Hästvård Hur ofta bör man verka en häst som inte går på skor? :)
Svar
2
· Visningar
862
N
Hästvård Råd mig- Hjälp mig- Tipsa mig...ja något!! ;) Var iväg på klinik i torsdags och röngtade lillhästens hovar. Hon har sen tre veckor...
Svar
17
· Visningar
1 771
Senast: Niantrezz
·
E
Hästvård Vet inte om den här tråden ligger riktigt rätt men annars får ni flytta den... Var iaf såhär att hästen min åkte på...
Svar
18
· Visningar
1 497
Senast: emgard98
·
Hästvård Igår hade jag en ET ute och kollade igenom min kille. Vi pratade länge om mycket och jag berättade om en liten konstig grej han har... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 980
Senast: Totola
·
Foder & Strö I år ska vi ha rundbals hö då vår "gamla" hö leverantör inte levererar i år... Var kan man låna/hyra en provtagnings borr??? Jag...
Svar
3
· Visningar
1 470
Senast: TinyWiny
·
Z
Foder & Strö När och varför ger ni B-vitamin?
Svar
7
· Visningar
906
Senast: Carolrita
·
R
Hästvård Hur vet jag om min häst har kotledsinflammation? Hur visar det sig är väl en bättre formulering då jag antar att vererinär ställer...
Svar
15
· Visningar
1 348
Senast: KillerQueen
·
Foder & Strö Jag ar pa vag att bestala ho for vara hastar och det basta allternativet ser ut att vara bla lusern eller alfalfa ho som det oxa kallas...
Svar
1
· Visningar
761
Senast: Strajder
·
  • Låst
Hästvård Ni som har eller har haft hästar med fång, hur länge fick dom smärtstillande? Hur många dagar/veckor. Min verkar smärtfri men vågar man... 2
Svar
30
· Visningar
9 525
Senast: däggdjur
·
K
Hästvård Betessällskapet har gått och fått en konstig böld under magen, nästan vid skapet. Upptäckte det i dag vid den dagliga tillsynen gånger...
Svar
6
· Visningar
1 050
Senast: Korven
·
Hästvård Min varmblodsvalack har för några dagar sen fått en konstig svullnad mellan sina framben, och jag kan inte komma på vad det kan vara...
Svar
5
· Visningar
5 948
Senast: _Runaway_
·
J
Foder & Strö Jag har en 19 årig c-ponny som jag rider nästan varje dag. Medelhårt. Detta äter hon: Morgon: 1kg hö 1/4 kg havre Lunch: 1 kg hö... 2
Svar
31
· Visningar
3 423
Senast: Boj
·
S
Hästvård Oj, glömde en sak i förra tråden! Min ponny behandlades för ett balltramp häromdagen och då passade veterinären på att ta ett...
Svar
11
· Visningar
967
Senast: Sorba_
·
Hästvård Hej! Det knäpper i min ponnys bakben när hon går... Det har hålt på ett tag nu men hon går inte annorlunda eller så... Jag har träffat... 2
Svar
23
· Visningar
3 994
Senast: kotbullen
·
R
Hästvård Både min häst och hennes mamma har svåra knottbett eller liknande på halsen och vid juvren. Båda är isabeller, alltså ljusa i färgen och...
Svar
10
· Visningar
930
Senast: Sorba_
·
J
Hästvård Hur tränar man bort den där kulan ponnyerna så lätt får??:smirk:
Svar
11
· Visningar
1 050
Senast: fjordtokan
·
S
Hästvård Har ett fullblod som skruvar in sina skor på bak, så att yttre traktarmen till slut hamnar innanför hovväggen, hur mycket man än har... 2
Svar
20
· Visningar
2 153
Senast: Katinkas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka