Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård det är så att jag ska tävla i morgon. jag ska tävla kansas och Tinker korsningen tessan.. :S det är så att tessan bara har fula gamla...
Svar
16
· Visningar
1 021
Senast: TinyWiny
·
S
Hästvård Om man har missat att vaccinera och måste börja om. Får man ett nytt vaccinationsintyg av vetrinären då? Och måste man vacciera flera...
Svar
3
· Visningar
611
Senast: Bison
·
T
Hästvård Någon som haft en borrelia häst som visade tydliga fångsymptom? mvh
Svar
3
· Visningar
2 193
Senast: toketossan
·
Foder & Strö Betet torkar bort i värmen. Fortsätter det såhär är jag utan bete i juli :eek: Och jag brukar ha FÖR MYCKET bete, men den här våren och...
Svar
16
· Visningar
1 715
Senast: Invinciblestables
·
Foder & Strö Fick hem 1½ ton lite drygt med fjolårshö idag. Löspressade balar, och tyvärr så gick vissa balar sönder vid avlastningen av höet. Vilket...
Svar
14
· Visningar
2 306
Senast: Goldi
·
P
Foder & Strö Hej jag undrar vad jag ska ge min häst för mat , har inte aft henne s¨å länge och vet inte vad hon ska få än hon är ett tyskridponny som...
Svar
2
· Visningar
650
Senast: attempt
·
Hästvård Min häst har kletiga örontippar och jag får inte bort det. Det kletiga antar jag är någon svamp av något slag för hur jag än tvättar...
Svar
13
· Visningar
1 513
Senast: Camilla_H
·
Hästvård Idag har jag vair inne på atg o trodde min häst ahde fått tillbaka sin hovledsinflammation. Har inte märkt ngt när jag skrittat i skogen...
Svar
7
· Visningar
1 447
Senast: Yrja
·
Hästvård Satt och sorterade och ordnade Ks papper idag, inte riktigt orkat förrän nu. Men nu är allt insorterat i pärmen för en sista gång...
Svar
3
· Visningar
3 320
P
Hästvård Hej, ja har ett varmblod på 18 år. Han e pigg för sin ålder o ja rider mkt ...Nu e de så att ja kan inte ställa han på bete knappt för... 2
Svar
23
· Visningar
1 603
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Fungerar det bra? Torr hö alltså.
Svar
4
· Visningar
943
Senast: tgd
·
B
Hästvård Hej, En travare som jag tar hand om har en galla på högerfram på insidan. den är inte hård och hon bryr sig inte om jag trycker på den...
Svar
3
· Visningar
790
Senast: Becka_Aida
·
Hästvård Är trött på att behöva byta schabrak efter att ha ridit med det ca 2-3ggr för att det har blivit "hårt och vass" av svett och stöv... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 785
Senast: rocki
·
S
Hästvård Hur skulle ni behandla dessa hovar? Det är framhovar på en ardenner. http://i195.photobucket.com/albums/z93/El1St1/PICT2952.jpg...
Svar
9
· Visningar
1 486
Senast: Stoppard
·
F
Foder & Strö Jag har alltid undrat vad det är för skillnad på hö, hösilage, ensilage mm. Skulle vara roligt om någon kunde berätta för korkade mig ;):p
Svar
5
· Visningar
866
Senast: Luleå
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av hästfunktionsskor t ex Old Macs? Ris eller ros?
Svar
17
· Visningar
1 071
I
Hästvård Som rubriken låter, vad står S-CK för i ett blodprovsvar från EquiLab? Någon som vet? ~Ingrid
Svar
2
· Visningar
1 202
Senast: Ingrid och Lukas
·
F
Hästvård Hej! Jag undrar lite kort och snabbt. Använder ni er av (vattentäta) sommartäcken nu på sommaren? Jag har just köpt en häst som...
Svar
1
· Visningar
587
Senast: hillevie
·
I
Hästvård Hej! I år köpte jag ett eksemtäcke till en 27 årig Islandshäst med kraftigt eksem. I hagen fungerar det jättebra med täcket, men jag...
Svar
12
· Visningar
1 044
Senast: Iceland_lover
·
Hästvård häromdagen var jag å sambon å kikade på hästgård. stod en fin liten häst inne i stallet som gnäggade när vi kom in... sambon strckte... 2
Svar
30
· Visningar
3 380
Senast: hillevie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka