Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

O
Hästvård hej! Har en travare som vi försöker att skola om.Hon är snäll och försöker göra det vi ber henne om fast hon inte alltid förstår...
Svar
1
· Visningar
513
Senast: Amk
·
A
Hästvård Vilket är det bästa insektsmedel ni använder er av? Alltså mot sommarens plågor, mygg, knott mm. Köper ni jättedyra produkter eller... 11 12 13
Svar
245
· Visningar
25 099
Senast: Goldi
·
Hästvård Min familj köpte för över ett halv år sen en ponny till hela familjen. Främst till mig så jag kan tävla med den i både hoppning och...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: KillerQueen
·
G
Hästvård Mitt sto kliar varje sommar av sig taglet längt upp på svansen, övre delen av svansroten. Har provat med solskydd nu när det blev så...
Svar
13
· Visningar
1 605
Senast: Goldi
·
S
Hästvård Har ett bra tag nu klurat på ett fenomen. Varför står nästan alla hästar mitt i solen och mitt i den gräsfria fläcken som brukar finnas...
Svar
13
· Visningar
1 010
Senast: Wentona
·
F
Hästvård vet inte om detta är rätt forum men..finns de inga akuttider längre? min kompis häst är näst intill blockhalt och väldigt svullen på...
Svar
3
· Visningar
2 335
Senast: syrran
·
Hästvård Visste inte vart tråden skulle ligga, men eftersom det handlar om sjukdom så la jag den här. :p Ska praoa på Kvinnsersta nästa vecka... 2
Svar
26
· Visningar
3 249
Senast: MissMissie
·
T
Hästvård Har ett halvblod 16 år som har blivit halt på ett bakben bara plötsligt sådär. Det var för ca en vecka sedan så när jag skulle ta ut...
Svar
7
· Visningar
794
C
Hästvård Vill höra om era erfarenheter om överben som uppkommit pga överansträngning. Fick hem min quarter i förra veckan. Fodervärden hon... 2
Svar
22
· Visningar
4 734
Senast: Aleksandra
·
Foder & Strö En av mina hästar är svårfödd och dessuom så har han börjat matvägra helt. Det är en arab/hbl korsning på 7år som går MSV Distans...
Svar
3
· Visningar
704
Senast: caballus
·
I
Foder & Strö Tillskottsfodrar ni era dräktiga ston som står på bete? Med vad för foder och hur beräknar ni fodermängden?
Svar
2
· Visningar
668
Senast: syrran
·
K
Hästvård oj, jag vet inte riktigt vart jag ska lägga denna tråd. förlåt om den kommer helt fel... i alla fall, jag har en nordsvensk brukshäst...
Svar
4
· Visningar
883
Senast: kramcrazy
·
Hästvård Hejsan, en häst jag rider och sköter om har exem som hon får av knott m.m. Hon får köttsår över hela manen och svansen och hon går och...
Svar
12
· Visningar
915
Senast: Belethien
·
A
Hästvård Hur gör ni när det är dags för vaccination, (stelkramp och hästinfluensa) om hästen går på bete, kan man vaccinera direkt i hagen eller...
Svar
1
· Visningar
660
R
Foder & Strö Min 16-åriga D-ponny har sen ca 1 år tillbaka varit mer eller minder dålig i magen. Från början var själva avföringen helt som den ska...
Svar
5
· Visningar
825
Senast: Beppo
·
U
Hästvård nu ska jag åka in med hästen eftersom de inte blivit nåt bättre alls nästan, snarare lite sämre eftersom benet har blivit lite tjockare...
Svar
8
· Visningar
1 239
Senast: Uddatyp
·
Hästvård Hur hade ni gått tillväga med den här hästen? (behöver lite tips, idéer och nya infallsvinklar) *långt* Hästen är ett 9-årigt polskt...
Svar
5
· Visningar
2 964
S
Hästvård Snälla hjälp mig! Jag tar för tillfället (4v) hand om en häst åt min kompis, hon har åkt iväg och är omöjlig att få tag på (vilket...
Svar
11
· Visningar
1 221
Senast: sararara
·
T
Hästvård MIn shettis blir varje år slemmig i halsen så fort det blir lite mer gräs i hagen. Hostar upp slem och så när hon motioneras och blir...
Svar
7
· Visningar
1 661
Senast: Tokmaja
·
C
Foder & Strö I huset är det kommunalt vatten indraget, men ut till stallet är det egen brunn, vet inte hur länge det har varit kommunalt vatten &...
Svar
3
· Visningar
800
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31