Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård KOm upp till min kille i morse och såg att han hade ett ganska litet sår långt upp på sitt framben. Han var väldigt svullen. Tog in...
Svar
5
· Visningar
1 004
Senast: sararara
·
U
Hästvård jag har beställt Hjorthornolja spray nu till pållen.. men nu läste ja ju att de inte är bra när de kommer sol på de? hur ska man då...
Svar
8
· Visningar
1 692
Senast: hillevie
·
S
Hästvård Min ponny har just kommit hem, och har börjat gå ihop med 3 andra hästar nu... 2 av dom har hon gått me innan, men den 3:e är en riktigt...
Svar
2
· Visningar
742
Senast: Lukin
·
V
Hästvård Hej! För en vecka sedan så blev min häst väldigt stel. Han haltade till och från mellan frambenen, och på helgen var det bra men...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Vikkan
·
G
Foder & Strö Hej jag är nybliven hästägare ( 11mån) till ett gotlandsruss snart fyra år. Nu undrar jag om någon kan hjälpa mig med ett par frågor som...
Svar
6
· Visningar
980
Senast: Gabby59
·
P
Hästvård Jag tycker det är väldigt många fästingar ute nu. Jag hittar minst 5 om dagen på min sköthäst. Ibland blir det så att huvudet inte... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 787
Senast: Korven
·
H
Foder & Strö Fick analysen på hösilaget eller det inplastade höet (pressen gick sönder så pressades 1 1/2 dag för sent) och det är väldigt bra...
Svar
16
· Visningar
1 481
Senast: Ridi
·
Hästvård Har 2 hästar varav båda dricker väldigt dåligt nu. Vi flyttade hem dem i lördags de går ute från ca 07:30 till ca 21:00 beroende på hur...
Svar
12
· Visningar
920
Senast: Snowball
·
Hästvård Har en god vän med hästar. Nu under ca fyra veckors tid har hennes fjording haft väldigt ont i benen. Veterinären har varit ute vid...
Svar
3
· Visningar
3 619
Senast: lillamy73
·
R
Hästvård Hjälper min kompis med hennes häst i sommar då hon inte har lika mycket tid pga konstiga tider på jobbet. I alla fall idag körde jag ett...
Svar
3
· Visningar
1 141
Senast: rare
·
E
Hästvård Hur fungerar det :confused:. Stoet har fått detta vid två dräktigheter, aldrig annars. Är det skillnad på dräktighets-relaterad fång...
Svar
3
· Visningar
1 783
Senast: Elington
·
Hästvård I dag kom en ponny till stallet. Den hade som uppluckrat kring kronranden o lite svullen o ont. Kan det vara svamp? Hade även ränder...
Svar
1
· Visningar
649
Senast: Korven
·
Hästvård Hade en diskussion i stallet i veckan. Jag har alltid låtit mina hästar vila en sammanhängande period någon gång per år och då oftast...
Svar
17
· Visningar
1 110
Senast: bigganl
·
R
Hästvård Har hört lite olika om vita prickar i hösilage, vissa säger att det är frostskada och att man kan ge det till hästen, men de flesta...
Svar
6
· Visningar
1 184
Senast: kotbullen
·
1
Hästvård Mitt sto hostade i höstas, bara "torrhosta", en hostning ibland bara. Lät henne vila å tänkte att jag skulle ringa vet. om det blev...
Svar
6
· Visningar
836
Senast: 1126
·
P
Hästvård ...vad för slags skada var orsaken till att magnetkameraundersökning blev aktuell? ...vad hittade man vid undersökningen? ...vad...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: Pollux
·
Hästvård Hur har din veterinär behandlat senskada på hästen? Hur uppstod senskadan? Hur las konvalesentprogrammet upp? Hur lång tid tog det innan...
Svar
6
· Visningar
1 315
Senast: alazzi
·
H
Hästvård Har släppt min ettåring på ett jätte sommarbetete med skog och vallar..:) Men hon har fått ett ganska stort sår på benet av en pinne...
Svar
5
· Visningar
929
Senast: Elviramax
·
W
Hästvård Vad felas min kille? Tyckte han gick orent förra veckan och tänkte att han får vila nån dag ifall han överansträngt sej, eller om det...
Svar
3
· Visningar
807
Senast: white punks on dope
·
Foder & Strö Jag vill använda en spannmålsfri foderstat till min häst, hon åt lucernpelletsen i början men har nu börjat att rata den! Tycker...
Svar
12
· Visningar
1 633
Senast: Natasja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Uppdateringstråd 31
  • FÅRtråden