Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har en häst som slitit av sig en sko, och på insidan hoven följde en stor bit hov med... Vi har skott på honom en sko, men på en... 2 3
Svar
56
· Visningar
11 633
Senast: Han_naH
·
Foder & Strö ...tycker min häst. några tips på hur man kan gotta till det lite, någon som provat melass i? han har ett stort behov av proteiner och...
Svar
7
· Visningar
777
C
Foder & Strö I mitt stall där jag står nu så är det massa folk som ger sina hästar örter, alger och kamomill (lugnande) :confused: Lite nyfiken...
Svar
2
· Visningar
700
Senast: bigganl
·
Hästvård Är det någon som kan visa bilder på en häst med fång? Då den står i typisk "fång-ställning". Alltså med frambenen långt fram och vikten... 2
Svar
20
· Visningar
10 941
Senast: alice
·
Hästvård Hur klipper ni hovskägget så det blir ett snyggt resultat?
Svar
2
· Visningar
666
Senast: fethajja
·
C
Hästvård Hej!:banana: Har upptäckt en liten galla i hö bakknä hos min pärla:crazy: Har haft ute massör som känt på henne, verkar inte ha ont...
Svar
3
· Visningar
3 147
Senast: Zandrah
·
Hästvård Idag på efm när jag kom ut på betet hade min minsta häst en stor rätt hård knöl på halsen. Någon som vet vad det kan vara? Hon verkar...
Svar
1
· Visningar
881
Senast: LaMaya
·
A
Hästvård har inte varit hästaktiv på några år och har därför noll koll på det här med pass. Måste man ha hästens pass vid en veterinärbesiktning...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: almis
·
H
Hästvård Är det enbart hyaluronsyran som är verksam i preparatet eller har den andra verksamma ingredienser? Är det mestadels för att behandla...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: Helan
·
Hästvård Hjälp mig att göra ett igångsättningsprogram till min häst! Sjukdomshistorik: Blev i mars-06 opererad i vä. bakkota, fick diagnosen...
Svar
2
· Visningar
744
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Detta är framförallt en fråga till er som har erfarenheter av att producera hösilage. Jag har fodrat med hösilage de senaste tre åren...
Svar
14
· Visningar
2 873
Senast: Suuz
·
V
Foder & Strö I höst, när hästarna kommer in från betet, vill de flesta i mitt stall byta från hö till hösilage. Både för hästarnas skull (en...
Svar
4
· Visningar
846
Senast: DavidS
·
N
Foder & Strö Hej! Såg en annons om "hö på rot" vad innebär det? Någon som vet... N (ny i brukarbranschen)
Svar
2
· Visningar
3 794
Senast: Nordstjarna
·
Foder & Strö Kanske en urdum fråga.... men men :crazy: Vad innehåller gräs? Stärkelse? Kolhydrater?
Svar
4
· Visningar
7 312
Senast: DavidS
·
Hästvård är det är man maskar hästarna i andra länder. Har precis fått hem en ny häst från beligen, eller hon har vart i sverige ett tag men tror... 2
Svar
22
· Visningar
1 667
Senast: Madick
·
F
Hästvård Var precis uppe för att kolla till hästarna. Den ena hästen kunde inte öppna ögat, som rinner väldigt mycket. Ögat är jättesvullet...
Svar
7
· Visningar
2 563
Senast: evaand
·
Hästvård kan hästen vara svullen i kotsenskidan? min har varma, mjuka gallor mellan djupa å ytliga böjsenan i höjd med kotsenskidan...
Svar
9
· Visningar
3 121
Senast: Messy
·
H
Foder & Strö Nu är jag ej säker på att tråden hamnade rätt. Jag har hört att i Kraffts vanliga pelletsfoder så är mineralerna små kulor i...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: Hanna
·
K
Hästvård Vilka är era bästa metoder mot knott och fästingar? Vi har massor av dessa två kryp hos oss! Jag använder Switch, men är nyfiken på vad...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: knasan
·
A
Hästvård hur masserar jag min häst? skulle vilja ha några tips. Nån sida eller någon bra bok eller nått? inte nått för avanserat tack ! :) ska...
Svar
1
· Visningar
649
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur