Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hittade min häst i hagen i morse med 3 extra hagkompisar,vilka hade brutit sig in genom eltrådarna. Min ena häst (som jag för övrigt...
Svar
3
· Visningar
1 661
Senast: wolken fee
·
L
Hästvård Vad sysslar min hingst med när han står och dunkar snoppen mot magen när han är lös ihagen..han brukar göra det några gånger per dag men...
Svar
5
· Visningar
903
B
Foder & Strö Funderar på om jag ska börja ge min häst Fibergis Super-G innan tävlingar, så han får lite mer energi. Någon som använder sig av det...
Svar
3
· Visningar
757
Senast: HelenaHandberg
·
N
Hästvård :crazy: jädrar vad svårt att komma på bra rubrik. :p Har köpt en D-ponny, 9 år fd riskolehäst. Har ridit honom sen -03 och kännt... 2
Svar
20
· Visningar
2 602
Senast: Cashmir
·
M
Hästvård Om en häst har en hovspricka hur behandlar man det på bästa sätt? den här sprickan sitter på ena fram mitt på hoven och går upp ca... 2
Svar
30
· Visningar
7 017
Senast: nyponros
·
Hästvård Min häst fick ett mystiskt sår i söndags. Det sitter längst uppe på frambenet. Endast ca 2 cm långt, men "uppåt" (under huden alltså) är...
Svar
1
· Visningar
736
Senast: Blåtira
·
Hästvård I dag då vi hade ut mätman så upptäckte hon att hästen hade en liten knöl på vä.fram ,på insidan av skenbenet . Vad kan det vara ? Han...
Svar
1
· Visningar
666
Senast: Uddatyp
·
Hästvård Hur långt går det melllan intervallerna för stoet? Mao hur ofta brunstar de? Kom att tänka på det igår att jag inte har rikigt...
Svar
2
· Visningar
779
Hästvård Vad har ni i ert stallapotek? Vad skulle ni inte klara er utan? Vårt stall står snart färdigt och jag har lite hjärnsläpp på exakt...
Svar
4
· Visningar
692
Senast: panthera
·
P
Hästvård [B][I]panik11 finns det nån som har ett enda obeprövat tips för att inte låta min islännings hästkamrater äta upp hans täcke!!!! Det är...
Svar
2
· Visningar
533
Senast: DarkInNight
·
J
Foder & Strö Vill veta ungefär vad ni ger era travhästar i träning för kraftfoder. Alltså, mängd per fodringstillfälle, hur många fodringstillfällen...
Svar
4
· Visningar
1 681
Senast: Salandge
·
J
Hästvård får alla shettisar fång?!? eller är det någon som har dom på bete i alla fall halv dygn och det går bra?? har en shettis nu och hade... 2
Svar
21
· Visningar
1 938
Senast: sagalisa
·
S
Foder & Strö Jag undrar om foder från spillers. Vill veta så mycket som möjligt om det. Vad har ni för uppfattning och erfarenheter av de? Är det så...
Svar
5
· Visningar
1 237
Senast: search
·
T
Foder & Strö Ska stängsla ny hage på en åker där det tidigare varit vete. Vi har sått in ny gräsvall men det är ganska mycket vete kvar. Och de har...
Svar
4
· Visningar
738
Senast: Trampe
·
A
Hästvård Min fyraåring är halt på vänster bak och det syns bara när han går på böjt spår i vänstervarv i trav. Inte annars. På rakt spår kan man...
Svar
4
· Visningar
1 112
Senast: Alexandra_W
·
L
Foder & Strö Hejsan. Det är såhär att min krake har blivit ganska smal på sista tiden. Vi har en bra foderstat som vi fått utav några som kunde det...
Svar
18
· Visningar
1 033
Senast: Lantlolla
·
Hästvård Är lite konfundersam över min ena häst. Jag har märkt att när han ska ligga och rulla sig så reser han sig upp på ett märkligt sätt...
Svar
6
· Visningar
1 026
Senast: Zandrah
·
P
Hästvård min shettis ärliksom hård på insidan av skanken, båda bakbenen.. han haltar ingenting, men är lite stel. Har någon erfarenhet av det...
Svar
6
· Visningar
1 452
Senast: paxton
·
  • Låst
Hästvård Jag har letat i andra trådar men hittar bara tjafstrådar, och vill nu starta en ICKE-tjafstråd ang. Strassermetoden. Jag har hört talas...
Svar
1
· Visningar
967
Senast: Boj
·
D
Foder & Strö Kom på våran häst att stå att kräva hål i backen och slicka i sig lerjorden han hittade där. Det första jag tänker är ju någon form av...
Svar
11
· Visningar
986
Senast: dolphinsmile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka