Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har en skadad unghäst (fraktur på strålbenet) som inte blir bättre. Ska upp till veterinären igen för koll om någon vecka,och...
Svar
9
· Visningar
1 149
Senast: CCT
·
S
Hästvård i går red vi i en dammig paddock och efter de började min häst att hosta. hon hostade kanske 5 gånger när jag skrittade av efter passet...
Svar
16
· Visningar
1 255
Senast: Tempo_lover
·
Hästvård hästen är sen 1 vecka tillbaka gallig/svullen på kotorna bak... blir värre efter ridning... fylls å liiiiiite puls... har kylt efter...
Svar
4
· Visningar
854
Senast: Messy
·
G
Hästvård Hej. Efter att ha letat jättelänge efter en häst att köpa har jag äntligen hittat en 5-åring som jag är väldigt intresserad av. Det...
Svar
1
· Visningar
1 071
Senast: hästig
·
L
Hästvård Idag blev vi tvugna att avliva en häst i stallet som fick ett epileptiskt anfall på en lektion. Han kom för någon vecka sen och därför...
Svar
3
· Visningar
911
Senast: Hussen
·
T
Hästvård Det gäller en ponny,dock inte min,går tillsammans med min häst. Den lilla krabaten är en märklig historia. Tänkte om nån kanske har...
Svar
1
· Visningar
701
Senast: krambanan
·
N
Hästvård ...under en presenning. Min syster som är hemma hos mig och hälsar på under helgen, ringde mig på jobbet och frågade om det fanns... 2 3
Svar
54
· Visningar
8 200
Senast: Acke1970
·
Hästvård Vill bara veta om någon vet nån bra (svensk) sida om ischias på häst?!?!?! har sett en del trådar här men inte den info jag söker...
Svar
1
· Visningar
747
Senast: tinafinis
·
S
Foder & Strö Vad är fibergi? När ger man det? Vad kostar det? Har hört att det är ett färdig kraftfoder med mineraler och allt som är bra om...
Svar
9
· Visningar
1 470
Senast: Carolrita
·
M
Hästvård hur får man på bästa sätt bort dem? vad kan de bero på? de är inte hårda utan mjuka och när jag ridit kan de försvinna helt... jag...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: mizz_perfect
·
Hästvård Jag har letat i mina böcker men ingen av böckerna är tillräckligt ingående när det gäller hästens anatomi. Veterinären sa namnet på... 2
Svar
28
· Visningar
5 834
Senast: Lusidor
·
T
Hästvård Ja och nu menar jag inte vinterpälsen, för visst tappar hon fortfarande sådan, men nu tappar min gamla tant även sommarpälsen!! :crazy...
Svar
1
· Visningar
543
Senast: Tokmaja
·
T
Hästvård Hej, :smirk: Jordbruksverket gick för ca 1 år sedan ut med att man måste stå som ägare på två hästar. Och att en häst måste att...
Svar
5
· Visningar
757
Foder & Strö Japp! Lillhästen tycker allt annat är mycket mer intressant än att käka :( Just nu går han på fri tillgång på hö. Har gått upp...
Svar
2
· Visningar
1 115
B
Hästvård Min shettis har fått några lustiga prickar på kroppen mest eär det runt ögonen och på huvudet. vet någon vad detta kan vara? han har...
Svar
2
· Visningar
598
A
Hästvård någon som vet på ett ungfär vad en nödslakt (skott i pannan) kostar och vad en avlivning går på för häst? Amz 2
Svar
23
· Visningar
2 018
Senast: hästig
·
Hästvård Jag tar in Kaela och Oskar på kvällarna nu för att dom ska slippa alla insekter(bor i skogen)och Kaela är ju nyimporterad. Men hon...
Svar
5
· Visningar
789
Senast: fettso
·
S
Hästvård Vi kommer att ha 2-4 hästar hemma som kommer att gå i en hage på ca 2000m2 höst/vintersäsong. Hagen är väldigt kuperad med en hel del...
Svar
15
· Visningar
1 536
Senast: super mario
·
Hästvård Finns det studier på hur fetma påverkar hästar? Är det lika farligt för dem som för oss? Min arabkille sväller som en ballong på det...
Svar
6
· Visningar
908
Senast: SockerSara
·
S
Hästvård Har en halvblods kille, imp: Danmark. Har vart ägare på honom nu i snart 2år , och enligt förra ägaren så skall han vara nickel...
Svar
13
· Visningar
3 596
Senast: GinTonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025