Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård vet inte om detta hamnar rätt, men gör ett försök. Har en varmblodsvalck på lån och har nu haft tre tappskor på ca en månads tid...
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: sky_fly
·
Hästvård Vad heter grejen som veterinären sätter i hästens mun för att hålla upp den? *hjärnsläpp* /Maria
Svar
5
· Visningar
1 119
Senast: krambanan
·
B
Foder & Strö läste på en örtsida (som jag givetvis fipplade bort lika fort som jag hittat den) att lucern är mjölkfrämjande hos människor, är det så...
Svar
3
· Visningar
854
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Förekommer det pollenallergi hos häst och isåfall vad är symtomen, vad gör man åt det? *Undrande Sandra*
Svar
2
· Visningar
627
Senast: sissu
·
Hästvård Finns det någon karenstid efter stelkramps vaccinering innan man får tävla? :confused:
Svar
3
· Visningar
1 427
Senast: pastejja
·
E
Hästvård Jag var precis och besökte en vännina vars häst inte lyfter ordentligt på bakbenen. När vi släppte ut honom i hagen såg man hur han...
Svar
7
· Visningar
1 571
Senast: axel
·
Hästvård Min häst fick ett litet sår idag. Längst upp på frambenet, nästan på bringan (tjusig förklaring :D ). Det är ca 1,5 cm långt, men kanske...
Svar
7
· Visningar
783
Hästvård Jag har nyligen fått hem två hästar. En islandshäst och en connemara som är 28 år, snart 29. Connemaran har som en lång knöl under... 2
Svar
32
· Visningar
11 930
Senast: Lickety
·
T
Hästvård Hej Hej Det är så att jag har en unghäst som är 4 år och det lixom "knäpper" i hans högra bakben.. Måste man röntga benet för att...
Svar
13
· Visningar
2 941
Senast: Tempo_lover
·
I
Foder & Strö Hej, Vi ger loppfrö till våran Lukas. Nu funderar jag lite hur ni ger dem. Ger ni dem i krubban med vatten över? Eller blandar ni...
Svar
11
· Visningar
983
Senast: Ingrid och Lukas
·
B
Hästvård Min häst har så sjukt tjock man , är så trött på den nu, jag ska göra den tunnare, men problemet är att jag inte kan rycka så de blir...
Svar
3
· Visningar
705
Senast: blohme
·
N
Hästvård Har ett Engelskt fullblod som jag köpte för ett par månader sedan. Alla hästarna hos oss släpptes ut på bete nu i början av Maj.Saken...
Svar
10
· Visningar
1 137
Senast: Lancier
·
Foder & Strö Vilken sädesslag är mest rikt på aminosyran Lysin; Havre eller Korn? Har sökt i gamla trådar men inte hitta svaret.
Svar
2
· Visningar
1 418
Senast: Netika
·
M
Hästvård Jaha, nästa steg i monstrets oändliga rad av skador (HUR kan en enda liten vit häst dra på sig såna ofantliga mängder otur?) Vi var...
Svar
1
· Visningar
1 093
Senast: Mierna
·
B
Hästvård Min häst har som jätte stora hål ovanför ögonen (vid pannan ungefär), har aldrig sett något liknande på någon häst förut! Är detta...
Svar
12
· Visningar
1 545
Senast: blomman_
·
A
Foder & Strö jag vet inte riktigt vart den här tråden ska vara menmen. Min häst får 3kg hö morgon, 1kg hö förmiddag, 1kg hö eftermiddag och 3kg hö...
Svar
7
· Visningar
822
S
Hästvård Har en liten äldre herre 19 år. Rids varje dag i korrektform om det krävs.. annars mysiga skogsturer. Nu de senaste två veckorna har... 2
Svar
31
· Visningar
1 962
Senast: sweet_extraa
·
B
Hästvård Hej! Jag har en häst som i december blev påkörd av en bil och fick stora sårskador på vänster has och stog på klinik i 2 månader...
Svar
11
· Visningar
1 263
Senast: Baroya
·
Z
Hästvård Hur vanligt är det att hästar råkar ut för detta? Hur allvarligt är det? Är det vanligt att det släpper av sig själv efter ett...
Svar
13
· Visningar
4 746
Senast: Farao
·
L
Foder & Strö Jag har stora bekymmer med hullet på min travhäst. När han kom till mig för ca 2 månader sedan var han mycket mager. 1a månaden gick... 2
Svar
30
· Visningar
2 270
Senast: Lollo_ok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka