Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej Jag hittade ett recept här på buke för hosta. Har gett Carrageen i omgångar men tänkte denna gång testa anis och timjan. Finns det... 2
Svar
39
· Visningar
3 803
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Ok, jag vet att det finns några trådar ute om just detta men jag tänkte fråga... Jag ger min tös linfrö nu för att hon fick... 2
Svar
32
· Visningar
2 597
Senast: loppo
·
Y
Hästvård Mitt sto har fått vita prickar på juvret. Hon verkar inte må dåligt av det eller ha ont. Men vad kan det vara? Någon som varit med om...
Svar
1
· Visningar
1 109
Senast: Helan
·
Hästvård Min häst har fått vila i 5veckor nu eftersom hovslagaren var hos oss för fem veckor sedan och sömstack min häst, självklart så sa han...
Svar
16
· Visningar
1 216
Senast: Ewelina
·
M
Hästvård Jag undrar om någon har en bred kunskap om hur man avmaskar hästar jag behöver göra ett avmaskningsprogram, är det någon som kan hjälpa...
Svar
1
· Visningar
611
Senast: Masse
·
Hästvård När jag känner min hästs puls så känner jag vid kotan, för ca två veckor sedan kände jag pulsen bara av att hålla, inte särskilt starkt...
Svar
6
· Visningar
1 231
K
Hästvård Vad tycker ni om produkter me AloeVera te häst? E de bra? Nån som använder å kan tipsa om bra produkter? Funderar på å köpa... 2
Svar
21
· Visningar
2 578
Senast: chansen
·
Hästvård Kan en häst bli halt om sadeln varit felanpassad, t ex för trång?:confused: Min häst markerar 0.5 grad vid böjprov på ett bakben.Nu... 2
Svar
20
· Visningar
4 031
Senast: remmis
·
H
Hästvård En häst med snett bäcken som blivit behandlad tre gånger av kiropraktor och blev lite bättre, men fortfarande är sned... Vad säger ni...
Svar
6
· Visningar
1 098
Senast: hopp_o_galopp
·
T
Hästvård Har ett sto 15 år gamalt som vid beröring strax bakom manken om man trycker liter så går hon ner utan att visa någon smärta (vad jag kan...
Svar
4
· Visningar
917
Senast: cassy
·
S
Hästvård Jag undrar exakt vad som menas när någon frågar om hästen har puls i te x benet vid en skada? Te x om hästen är svullen runt kotan när...
Svar
1
· Visningar
756
Hästvård Hur gör ni med torkning av hästen efter en dusch på sommaren? Vill ni att den torkar inne innan den går ut igen, eller släpper ni ut... 2 3
Svar
52
· Visningar
4 620
Senast: Hammond
·
S
Hästvård Sofi har sådan otur med sina hovar, hovslagarna rekommenderade att ta av skorna inför sommarbetet och det har jag tänkt göra. Hennes...
Svar
15
· Visningar
1 236
Senast: hopp_o_galopp
·
6
Hästvård ...kanske inte riktigt så illa men hon har blivit ordentligt fet och jag funderar nu på att köpa en "munkorg" som ska begränsar... 2
Svar
31
· Visningar
3 138
Senast: Immer
·
G
Foder & Strö Hej! Vad tycker ni, är det onödigt att fortsätta ge mitt 22-åriga varmblod ½Liter luzern/dag under sommaren när han går i gräshage...
Svar
15
· Visningar
2 388
Senast: Meemisen
·
Hästvård Köpte ett kolla masken låda för första gången och skickade in. Enligt provsvaret hittades inga maskägg överhuvudtaget, det stod 0 vid...
Svar
8
· Visningar
1 112
Hästvård Jag och en kompis satt och diskuterade hur man gör med kyllera. Linda efter eller bara låta det vara? Hur gör ni? :p
Svar
3
· Visningar
786
Senast: Messy
·
E
Hästvård Jag har börjat ge Aloevera gel som tillskott i fodret, eftersom jag har hört att det ska vara bra mot sommareksem. Är det någon som har...
Svar
4
· Visningar
994
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Har min häst utlånad på foder sen ett par månader tillbaka. För två månader sedan lade hon sig ner i hagen, eller det var snarare att...
Svar
9
· Visningar
1 083
Senast: Linduzz
·
J
Hästvård Jag är expert på att oroa mig för saker så jag måste bara få klart för mig att det inte är nått farligt, eller att det är nått...
Svar
3
· Visningar
839
Senast: Lea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner
  • Valp 2025