Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Känns bara som det är problem med hästen nu... Han har blivit riden väldigt sporadiskt i ett år o nu har jag försökt sätta igång han...
Svar
7
· Visningar
1 151
Senast: M-Meduza
·
Foder & Strö Granngården har fått in ett nytt specialtillverkat foder för tex Islandshästar,detta heter Marstall och är ett Muslifoder. Ngn som har...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: fettso
·
Hästvård Då är det trassel med min Korsförlamningshäst igen. Hon fick en sårskada för tre veckor sedan och kunde inte intervalljobbas på två...
Svar
10
· Visningar
1 064
Senast: saila
·
A
Hästvård Har en 4 åring som nyligen har börjat att snubbla till bak . Det här är helt nytt och knepigt. Är i god kondition och var in till...
Svar
9
· Visningar
879
Senast: Boj
·
Hästvård Om nu hästen redan haft ilichias och blivit behandlad- kommer den då ha ett skydd, immunförsvar mot sjukdomen då ? Tänkte hälla på...
Svar
12
· Visningar
2 121
Senast: LaMaya
·
S
Hästvård `Ni kanske har läst mina trådar förut med min häst som har haft allt möjligt under hela vintern och de är fortfarande något vajsing med...
Svar
3
· Visningar
655
Senast: Ella_99
·
J
Hästvård Hur många här anser det nödvändigt att avmaska mot botulism?? Anledningen till att jag frågar är för att en kompis till mig berättade...
Svar
16
· Visningar
2 453
Senast: siia85
·
S
Foder & Strö Har en liten äldre herre 19 år. Rids varje dag i korrektform om det krävs.. annars mysiga skogsturer. Nu de senaste två veckorna har...
Svar
4
· Visningar
678
Senast: sweet_extraa
·
K
Hästvård Några i stallet vaxinerade mot hästinfluensa idag men dom hade missat med 1 månad så dom måste grundvaxinera igen.:confused: Stämmer...
Svar
11
· Visningar
1 428
Senast: lundsbo
·
K
Hästvård Hur vanligt är det att hästar ha varma hovar? Hästen i fråga har ganska varma hovar, ej överdrivet varma. Går oskodd och promeneras...
Svar
8
· Visningar
1 637
Senast: Sunelisa
·
Hästvård Har en 1 åring som har haltat till o från 1 ½ månad nu o har varit in på klinik där de sa att hon är ömfotad....... har nu blivit rejält... 2 3
Svar
40
· Visningar
6 381
Senast: monell
·
Hästvård Någon som kan berätta hur ni gjorde? Min häst har stått sedan 3 april, han har fått behandling 2 ggr. Vi har varit ute på promenader...
Svar
3
· Visningar
873
Senast: AnnaKarinA
·
H
Hästvård Ja vad ska jag göra!! Vad ska jag ta mig till??? Köpte min häst gör ett och ett halft år sedan.. Då var han tre. Började rida lite på...
Svar
9
· Visningar
1 036
Senast: AnnaKarinA
·
Foder & Strö Jag har en fullblodskorsning (50% fullblod) som är lite svårfödd, men nu har tagit sig bra med hjälp av bl a lucernhack. Gick över från...
Svar
3
· Visningar
682
Senast: ragge
·
Hästvård Läste precis en försäljningsannons där hästen haft fång tidigare, men var nu vaccinerad mot det. Någon som har hört talas om detta...
Svar
5
· Visningar
1 695
Senast: Centaur
·
L
Hästvård Idag var min häst varm i framkotorna, inte super varm men dem var varma. Hon känns lite hackig i v. fram när man verkligen ökar traven...
Svar
3
· Visningar
917
Senast: CocoCola
·
C
Hästvård är det ofarligt att avmaska ett nyseminerat sto???
Svar
2
· Visningar
675
Senast: Cybbe
·
Hästvård en kort fråga bara.. vad är sederad?
Svar
2
· Visningar
2 346
Senast: Modest
·
P
Hästvård Någon som har bra bilder på hur fölhovar "ska" se ut efter en vecka, två veckor, en månad, två månader, osv? (Ett föl som rör sig mycket...
Svar
1
· Visningar
1 453
·
Hästvård Exakt vad krävs för triangelmärkning egentligen.:confused: Vi har varit fyra turer till kliniken nu och ponnyn är röntgad överallt...
Svar
1
· Visningar
745
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Brodd och skydd?
  • Stora shoppingtråden III