Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Sitter och funderar över alla typer av foder som finns ute i butikerna. Är inte helt lätt att som "nybörjare" få en översikt på vad som...
Svar
5
· Visningar
1 064
Senast: milly
·
E
Foder & Strö Fick tips om att ge korn då min häst är tunn över ryggen. Över revbenen är hon fin i hullet, men då hon stått en tid och tappat muskler... 2
Svar
23
· Visningar
1 767
Senast: MonteRose
·
E
Hästvård Jag är ute efter en oelastisk gasbinda 10cm hög, och det är sk*tsvårt att få tag på. Mitt apotek som skall vara djurapotek i min stad...
Svar
11
· Visningar
4 661
Senast: Eddas
·
M
Hästvård Hejsan.. skulle behöva lite hjälp... Min häst kliar av sig svansen uppe vid svansroten och jag vet inte vad jag ska göra åt det...
Svar
9
· Visningar
862
Senast: miraxteam
·
Foder & Strö Ja, ni ser rubriken... När är ett hö egentligen för gammalt för att fodra med? Går det att fodra med ett 2-3 år gammalt hö om det...
Svar
3
· Visningar
5 881
Senast: Lollo_ok
·
Foder & Strö Tänkte det kunde vara intressant för er andra med fångisar. :idea: Läste nyligen en intressant artikel i en engelsk hästtidning om... 2
Svar
35
· Visningar
5 309
C
Foder & Strö Vad använder du o varför? Vad betalar du för ditt val? Ni som använder hösilage/ensilage vaccinerar ni regelbundet?
Svar
8
· Visningar
950
Senast: Moonspell
·
N
Hästvård Jag har ett sto som krubbiter JÄMT. I boxen,ihagen,vid bommen när man gör iordning henne. Det sägs att hästar gör det när de är rastlösa...
Svar
6
· Visningar
1 338
Senast: Falcon86
·
R
Hästvård Någon som kan berätta lite mer om pålagringar? -Hur/varför uppkommer de? -Hur påverkas hästen? -Hur undviker man pålagringar? -Vad...
Svar
4
· Visningar
999
Hästvård min häst står skadad och rids därför inte eller så jusst nu, i början gick de bra men nu känns han mer och mer deppig, går med...
Svar
3
· Visningar
1 005
A
Hästvård Tildren! Hej, jag har en valack som är 9 år och som ev ska få behandling via dropp med Tildren. Det är en ganska dyr behandling som... 2 3
Svar
58
· Visningar
10 368
Senast: Ryttarsmurfen
·
Hästvård "Min" häst har "alltid" haft gallor bak och de har hållt sig relativt mjuka och fina. Men i söndags upptäckte jag när jag tog in honom...
Svar
3
· Visningar
790
Senast: wannehavefun
·
Hästvård Grannens dotter kom upp till mig igår kväll och sa att hon hade hittat min häst halt i hagen igår.. Trodde jag! Halt var bara förnamnet... 2 3
Svar
41
· Visningar
6 446
Senast: reykurboy
·
Foder & Strö En vit säck som det står "Lusernepiller" på. I innehållsdeklarationen står endst värdena på Råprotein, Smrp, Mj och Ts. Någon som vet...
Svar
5
· Visningar
1 208
Senast: Antiqua
·
F
Hästvård var in med min häst för tre veckor sedan, han var då halt i div leder runt om men sprutades i kotorna fram (5 grader resp, 2.5-3 grader)... 2 3
Svar
54
· Visningar
4 200
Hästvård Lillan har fått rosa fläckar på mulen och runt kanten på ena ögat,kan det vara någon typ av svamp eller??? De blir fler hela tiden,hon...
Svar
1
· Visningar
953
Senast: arna
·
E
Hästvård Hej! Upptäckte idag att min islandsvallack luktade illa från skapet. Han verkade irriterad också, stod och slog upp med bakbenet...
Svar
1
· Visningar
664
Senast: Boj
·
S
Foder & Strö Min häst har troligtvis kronisk bronkit. Hon fick en massa olika mediciner i vintras och blev till slut jättemycket bättre och gick att...
Svar
12
· Visningar
5 721
Senast: LisaPL
·
K
Hästvård Hej har letat efter hjorthornsolja i många år nu. När jag var liten och när det luktade hjorthornsolja då visste man att nu är sommaren... 2
Svar
22
· Visningar
9 520
Senast: kbr
·
Hästvård Här kan du fråga om hovar, ovasett verkningsmetod. Problem såsom bockhov, sprickor, tappskor, barfota etc. Hur man går till väga för att... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
42 768
Senast: kopur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka