Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min Lymfangithäst står nu med svullna spända bakben igen och mår såklart inte så bra. Jag funderar på att använda mitt...
Svar
14
· Visningar
2 086
Senast: ghost
·
M
Hästvård Häromdagen när medis ridit färdigt o det gått ca 20-30 min så vinglar mitt sto när hon skulle in i hagen.Nu syns kraftig svullnad på v...
Svar
1
· Visningar
821
Senast: Bismark
·
Hästvård Är det någon som har varit i kontakt med det nya toppen medlet som man sprutar på och ska sitta i uppåt 14 dagar? Minns inte vad det...
Svar
5
· Visningar
912
Senast: LaMaya
·
B
Hästvård Har en 1-åring som har fått vårtor vid svansen, är det vad man kallar unghästvårtor? De försvinner av sig själv, eller?
Svar
2
· Visningar
698
Senast: hillevie
·
Z
Hästvård Vet inte om den här frågan hamnade rätt, men undrar lite lätt varför vissa väljer att ha bara skor fram och inte bak? Såg de nyligen på...
Svar
8
· Visningar
3 322
Senast: LaMaya
·
B
Hästvård Snart dags för vaccinering igen. Så funderade jag lite. Håller på med grundvaccinering av min häst, hon har fått de 2 första sen är det...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: fettso
·
E
Hästvård okey den dummaste frågan hittills hur mäter man sko storleken på sin häst .. alltså ska jag mäta när det e nyverkad eller tex nu...
Svar
14
· Visningar
5 339
Senast: murran
·
F
Hästvård Mitt fullblod har gått lite sporadiskt det senaste året. I förrgår ramlade han ihop när man spände sadelgjorden. Samma sak hände idag...
Svar
3
· Visningar
793
Senast: Snowball
·
Foder & Strö ...och vara borta i kanske 6-8 timmar (vet inte säkert än, men jag misstänker att det blir nåt sånt) hur mycket foder måste man ha med...
Svar
5
· Visningar
903
Hästvård trampade av sig skon i hagen. två dagar senare är han lite halt och varm i hoven. plus att han har puls och blodådrorna nedanför kotan...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: Ingenting
·
Q
Hästvård Fick vredesutbrott på min medarbetare idag. Klockan 09.00 på morgonen har vi ridit våra första hästar, och han ska släppa ut den han... 2
Svar
36
· Visningar
2 448
Senast: flugskit
·
J
Foder & Strö ni som är insatta i fång...hur funkar det egentligen? har ju läst en del trådar eftersom jag nu har en shettis som sällskap till mitt...
Svar
4
· Visningar
813
Senast: jupiter-judex
·
Foder & Strö Förmodligen kommer våra hästar gå på bete från juni i en hage som mest består av sumpmark med vass:confused: i en del. Hagen är...
Svar
4
· Visningar
1 993
Senast: Pigalle
·
Foder & Strö Ja hur ska man bära sig åt. Min häst ska gå på butta i 15 dgr. Fick första omgången idag. Blandade i pulvret i lite korn och hälde i... 2
Svar
28
· Visningar
3 372
Senast: Olympus
·
Hästvård Min häst har senskideinflamation i både haserna bak, han är friröntgad o sprutad med kortison två gånger, senat igår. Nu ska han vila...
Svar
11
· Visningar
1 333
Senast: Pigalle
·
Z
Foder & Strö Kanske finns det svar på min fråga om jag söker mera. Men skapar en ny tråd iaf.. För nu är det inte bra med pållan. Har ett fullblod...
Svar
4
· Visningar
851
Senast: wannehavefun
·
S
Foder & Strö Det gör jag, jag avskyr foderstater och tabeller. Hästarna mår prima fast alla blir fodrade på detta sättet. Hö/hösilage, havre, betfor... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 386
Senast: milly
·
Foder & Strö Ger ni kraftfoder under tiden hästen går på bete? Isåfall är det någon skillnad i fodersort/mängd mot när hästen är uppstallad...
Svar
7
· Visningar
1 160
Senast: attempt
·
Hästvård Jag har funderat på att låta mina hästar gå barfota till våren. Det blir mao en skoning till isåfall. Hur gör man sen?? Kan man ta av... 14 15 16
Svar
315
· Visningar
21 943
Senast: ullis25
·
Foder & Strö Ngn nämnde ngt man kan ge hästen i fodret som heter MSM?? Vart kan man köpa det??Är det för sent att börja med nu??
Svar
3
· Visningar
798
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka