Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Oj inser nu hur okunnig jag är på det här med exsemhästar,har inte alls tänkt på fodret... Vad ger ni era exsemhästar(Island)att äta...
Svar
7
· Visningar
1 230
Senast: ang
·
Foder & Strö Pållen är kass i magen nu när gräset börjat växa på sig. Gav MagTarm i omgångar förra sommaren men tänkte prova med foderjäst i år...
Svar
5
· Visningar
6 289
Senast: Ylva86
·
K
Hästvård Kan de funka på hästar som lätt tappar manen?? Tycker de borde funka iaf.
Svar
12
· Visningar
1 362
Senast: Kharachi
·
B
Foder & Strö japp, då vill jag bara ha något att läsa så om ni orkar svara gärna :D vilken sorts häst hade du gett: krafft grund krafft grove...
Svar
7
· Visningar
834
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Hur bra är det att göra det "fort", utan någon vänjningsperiod? Och hur fort är fort? Jag har nämligen reagerat lite på en häst i...
Svar
6
· Visningar
803
Senast: Vita_N_6520
·
Hästvård Fbldonnan är inne i en period när det hänt jättemycket med hennes kropp, och hon har lagt på sig ffa bakdelesmuskler som en bodybuilder...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Var på apoteket idag o skulle köpa en ny burk. dröm om min förvåning när det inte ens fanns på datan. Vad gör jag nu? finns det...
Svar
4
· Visningar
1 163
Senast: pinky
·
S
Hästvård Var på kliniken idag med pållan och konstaterade pålagringar på båda frambenen, kissing spinnes och nåt med manken (kommer inte ihåg vad... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 098
Senast: Madde_padde
·
S
Hästvård Min inackordering kissar så rött man bara kan. Men han mår bra för övrigt och veterinären skall ha sagt på telefon att de skall avvakta...
Svar
19
· Visningar
2 418
Senast: Boj
·
N
Hästvård JAg har hört att det är bra att ölåta hästen äta vitlök nu på sommaren . För att det är så mkt myggor och kryp som vill suga blod från...
Svar
3
· Visningar
649
Senast: blohme
·
Foder & Strö Vad är Linfrö bra till??Är det pellets form man ska köpa? Ger Linfröolja samma effekt??
Svar
4
· Visningar
811
Senast: Gauti
·
S
Hästvård det är nog ingen mening att jag ska ha häst ,förra veckan så trampade min valack fel vid på lastning till transporten och går med sår...
Svar
2
· Visningar
686
·
Hästvård Under vilka timmar har ni dom inne?? Blir så ledsen,Kaela har trots att hon har Boett-täcke med hel huva på sig dygnet runt,har haft...
Svar
14
· Visningar
1 201
Senast: fettso
·
S
Hästvård Hej min ponny har fått en slags galla i höger has. Jag såg det inte föränns i söndags då jag var på regional tävling, jag startade...
Svar
7
· Visningar
879
Senast: Amk
·
Hästvård Tror vi hade liknande tråd förra året men det har säkert tillkommit fler medlemmar i fånghäst-ägarna.. Alltid intressant att höra andras... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 658
Senast: Astael
·
M
Hästvård vad kan en varm has bero på i korta drag? pållen är varken halt, stel eller har ont utan är varmare i ena hasen (på framsidan)...
Svar
5
· Visningar
2 978
·
J
Hästvård Jag köpte min 10-åriga "dressyrhäst" (arabkorsning) i början av juli 2006, veterinärbesiktning gjordes och hon fick en anmärkning på...
Svar
11
· Visningar
1 268
·
Q
Hästvård Hej! Min häst har blivit diagnosterad med bursit. Det är nästan som en galla fast större och med ännu mer ledvätska. Det jag undrar... 2
Svar
27
· Visningar
9 675
Senast: Queen_love
·
P
Hästvård I höstas började jag rida en ponny som var väldigt muskelfattig, eller ah, när man pratade om hoonom så var han känd som "han som var är...
Svar
1
· Visningar
739
Senast: Thora
·
Hästvård Hade henne inne utan täcket på i natt,hon kliade svansen=inte kul.:( Vad kan man göra??Linda svansen?Ha täcket på?:bow:
Svar
6
· Visningar
1 061
Senast: fettso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka