Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Våran gamla superbra hösilage går inte att få tag på mer, så vi har köpt in nytt. Jag är ingen expert på analyser, därför tänkte jag...
Svar
18
· Visningar
1 154
Senast: jupiter-judex
·
Hästvård Hej alla. Jag satt och pratade med en gammal man men lång hästerfarenhet härom dagen. Vi talade bl.a om när man kastrerar en hingst. Han...
Svar
1
· Visningar
767
Senast: Vita_N_6520
·
L
Hästvård Jag undrar vad det kostar (ca) att ha en shettis. Om man har den inhyrd i ett stall utan ridhus och paddock. Och att shettisen inte ska...
Svar
7
· Visningar
2 596
Senast: AnnaAnnaAnna
·
A
Hästvård DV kommer imorgon och kastrerar lillkillen. Har aldrig kastrerat någon häst tidigare, men så vitt jag vet brukar det väl vara stående...
Svar
5
· Visningar
1 020
Senast: amanin
·
Foder & Strö Inte en hästfråga egentligen utan en kaninfråga :smirk: fast en allmän foderfråga........ Vi köpte en tunna blandfoder av bonden som...
Svar
3
· Visningar
889
Senast: Tussinussen
·
Foder & Strö vet inte riktigt var jag ska lägga den här, men jag testar här. Jag är lite nyfiken på hur mycket åkermark som krävs för att odla 2,6...
Svar
1
· Visningar
1 992
Senast: DavidS
·
J
Foder & Strö Hejsan, Jag har en liten fundering. Kan man få ut ca 3ton hö på ca 1 hektar åker? //Jozzi
Svar
2
· Visningar
819
Senast: tgd
·
D
Hästvård Köpte före nyår ett Tmärkt överviktigt sto på ca 133cm (skiljdes från sitt föl i januari) som sakta men säkert går ner i vikt (sätts... 2
Svar
28
· Visningar
4 169
Senast: Eskita
·
F
Hästvård Hej! Hur skall man se skillnad på fångränder och foderränder? Kanske det finns nån som har bilder eller nån bra förklaring!? Tacksam...
Svar
2
· Visningar
4 846
Senast: saila
·
S
Hästvård vi hämtade en gammal travare förra veckan som vi ska ha som sällskaps häst,han är 20år jätte go häst välfostrad kille,när dem skulle...
Svar
2
· Visningar
965
Senast: matador
·
Hästvård hejsan. jo det är så att hästen är 5år gammal nu i vår och förra våren fick den sin andra stelkramps spruta blir det väl och nu ska jag...
Svar
5
· Visningar
1 103
Senast: skjootan
·
E
Hästvård Jag tror faktiskt att jag måste delklippa nordisen nu, hon svettas av att bara gå i hagen nämligen och det är inte alls trevligt för...
Svar
5
· Visningar
748
Senast: Immer
·
M
Foder & Strö Det är så här att min häst är väldigt lättfödd (kallblodstravare) och rids 6 dagar/vecka blandad ridning, nu känns det som att hon...
Svar
3
· Visningar
751
Senast: milly
·
E
Foder & Strö Har haft min häst i ca 3 veckor nu. Han har treänats mer än vad han har gjort förut och jag har tyckt att han kanske har magrat lite...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: milly
·
K
Hästvård Hej min arab har haft fång för många år sedan. Jag har varit jätteförsiktig och har lykats undvika fång. För några dagar sedan var... 2
Svar
24
· Visningar
2 537
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Jag har ett fullblod som är väldigt oroligt och stressat emellanåt. Har haft henne i ett år ungefär, hon var istadig när jag köpte henne...
Svar
5
· Visningar
1 169
Senast: Linus
·
Hästvård Orkar egentligen inte ens tänka på det, men måste ju.. Jag har haft 3 hästar. V är en 12årig valack, flockledare. K ett fyraårigt... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 053
Senast: MisterLillen
·
M
Hästvård någon som vet :) ?? försöker förklara här men de går inte riktigt fram till min eng. vän!
Svar
2
· Visningar
1 140
Senast: M_Q
·
Hästvård Hej på er! Min pålle har haft hosta nu ett längre tag men eftersom han har gått på butta lite till och från har jag inte velat blana...
Svar
10
· Visningar
2 157
Senast: Alexandra_W
·
W
Hästvård Jag känner mig som världens världens sämsta hästägare! Min häst har börjat snappa i luft, det började i hagen & har nu även övergått...
Svar
12
· Visningar
3 403
Senast: walkyria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka