Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Såg att Hööks hade någon typ av "saltsten" som de kallade för Himalayasalt i nutiken, en rosa "sten" som hängde i ett snöre. Vad är...
Svar
2
· Visningar
985
Senast: Huntress
·
Foder & Strö Mina hästar ska flytta och på nya gården finns bara hagar med gräs. Dock inte mkt gräs, mesta är vissent och torrt, och det är inte...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: susanne
·
Hästvård Om man bränner av betena nu på våren, hjälper det något mot parasitförekomst eller överlever de små :devil: det? 2
Svar
25
· Visningar
2 640
Senast: Eastwick
·
Hästvård Om en häst har en fettknuta kan den bli mindre av sig själv? Är det någon som har erfarenhet av fettknutor på häst så får ni gärna...
Svar
7
· Visningar
1 432
Senast: HarryBarry
·
H
Hästvård Är det vettigt att ha samma täcke på sin häst när det är 5 minus i snöstorm som när det är 15 plus och sol?:confused: Häststackarn går... 2
Svar
26
· Visningar
2 065
Senast: HarryBarry
·
3
Hästvård Vad tycker ni om detta foder upplägg/ "hagbesök"? (cirka tider) 7.00 Frukost 9.30 Utevistelse i jord/ sandhage utan gräs/ hö /...
Svar
13
· Visningar
1 149
Senast: Rebecka83
·
Foder & Strö Jag har ett lite problem. Min häst är av ponnyras och detta märks på hullet främst, tjock och go :D Jag är glad att jag har en häst...
Svar
14
· Visningar
1 328
L
Hästvård behöver lite tips. vår ponny har knott eksem. det finns olika täcken för detta e dom dyra bättre än dom billiga? några andra tips. kan...
Svar
4
· Visningar
733
Senast: Fina
·
L
Hästvård våran ena häst har fått hårlösa fläckar på bägge sidorna av länden. det började på en sida, och fläcken blev större samt en ny på...
Svar
15
· Visningar
1 860
Senast: Fibusen
·
Hästvård Jag ska flytta mina hästar till nya och "oförstörda" hagar. Funderar på om man skulle avmaskat NU innan dom flyttar? Finns inte tid...
Svar
1
· Visningar
1 278
Senast: Madick
·
L
Hästvård Imorgon ska min häst få sin första boustism spruta. Ska hästen ta det lungt efter sprutan?
Svar
6
· Visningar
1 377
Hästvård Har en äldre russ som hade fång en gång för länge sedan, hos förförra ägaren tydligen, har inte haft sedan dess. Hovis säger att det...
Svar
3
· Visningar
646
R
Hästvård Jag ska tävla min pålle om exakt 2 veckor imorgon. Men hon skulle behöva klippas. Då är det väl lagom nu så det hinner växa ut päls...
Svar
9
· Visningar
1 054
Senast: milly
·
G
Hästvård Har läst den långa tråden som redan finns om hästar som är lös i magen. Men utan bredband tar det några år att ladda upp sidorna så jag...
Svar
16
· Visningar
2 507
Senast: blohme
·
P
Hästvård Har en häst som jag inte brukar rida på sporrar mer än när jag tränar, annars brukar jag ha ett dressyr spö. Han kräver ganska mycket...
Svar
15
· Visningar
2 789
Senast: pomelo
·
K
Hästvård En liten fråga här gällande en bekants häst. H*n köpte en maffig travare som gått i trav i 7 år. Verkligen älskade det och var riktigt...
Svar
4
· Visningar
779
Senast: ridtravare
·
E
Hästvård Bäst å ta det från början: I fredags när jag kom ut till stallet hade min häst jätte svullna bakben. Den svullna och ömma delen var...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: emgard98
·
S
Hästvård Min häst har dammallergi och har stått på behandling med olika medel nu en tid. Det senaste tog slut i lördags och jag märkte ingen...
Svar
12
· Visningar
975
Senast: Skuggabaldur
·
M
Hästvård Jag har konstaterat att min häst har fått mugg på vänster bak :crazy: Inget vidare och det känns inte som att det är nån lätt sådan. Det...
Svar
7
· Visningar
810
Senast: carwes
·
E
Hästvård Har lånat en frieservalack, som nu har börjat klia sig något fruktasvärt i karlederna med sina hovar... Han har haft så vid ägaren...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: hillevie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka