Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Skulle behöva köpa en ny rykborste. Älskar mina tidigare ryktborstar- Stübben och JH- och skulle vilja ha en liknande i samma storlek...
Svar
1
· Visningar
604
Senast: suisyola
·
Hästvård Kan man behandla "yrsel" hos häst... ? Min häst fick erhlicia för 5 år sen ... tog lång tid innan den konstaterades eftersom den inte...
Svar
8
· Visningar
1 958
Senast: FT_ryttare
·
V
Foder & Strö För ett par veckor sedan åkte jag till Granng*rden och köpte en säck havre. Kånkade in den i foderkammaren, snittade upp den och hällde... 2
Svar
20
· Visningar
2 370
Hästvård Min tokiga pålle har lyckats skaffa sig en fläskläpp någon gång mellan lör och sön morgon. Han är svullen på sidan av överläppen mitt...
Svar
6
· Visningar
2 671
Senast: Cattis_E
·
D
Foder & Strö Pga att det är svårt att få tag på bra hö så vill min stallägare att de hästar som idagsläget äter hö skall gå över till hösilage. Min...
Svar
3
· Visningar
794
Senast: Ylva86
·
Hästvård Hej! Jag köpte en holländsk unghäst 4 år i år. Var i ganska magert/undernärt skick när jag fick hem den, men är mycket bättre nu efter...
Svar
1
· Visningar
687
S
Foder & Strö Skall eventuellt börja utfodra min häst med Dynavenas Active 50 efter mycket rekomendationer från både vet och stall kompisar!:)... 2
Svar
20
· Visningar
1 708
S
Hästvård Är det någon som har ett riktigt bar tips på hur man får bort kissfläckar från en skimmel. Har testat; torrshampo, vanligt schamp... 2
Svar
20
· Visningar
6 887
Senast: Sterling
·
Hästvård Min häst har troligen regnskållor utmed ryggraden och nu har jag läst här på bukefalos om behandling med äppelcidervinäger. Hur har ni...
Svar
8
· Visningar
2 764
Hästvård Hoppas tråden hamnat rätt! Nu undrar jag, hur börjar hästarna med krubbitning ( jag menar inte varför, vet att det kan bero på en...
Svar
6
· Visningar
1 056
Hästvård ja har ni råkat ut för dessa elakingar iår? vad är botemedlet? hur vet man att det är dom? och vad gör ni för att förebygga det? är... 2
Svar
21
· Visningar
8 577
Senast: Boj
·
Foder & Strö Jag vill starta en tråd där vi redogör för vilka aktiva substanser och i vilken mängd som finns i olika sk ledtillskott. Har du...
Svar
8
· Visningar
2 459
Senast: Soffan74
·
T
Hästvård Vet ej om detta är rätt forum för denna tråd, så moderator får gärna flytta den o den ligger fel. Mina frågor till er är: Vad... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 565
Senast: Tebazz
·
D
Foder & Strö Om man får tipset om att ge ett mineralfoder, vad menas då egentligen? Vad är ett mineralfoder? Har ni några bra tips på några...
Svar
15
· Visningar
2 750
Senast: pinky
·
J
Hästvård Vi har en ny hovslagare som var och skodde för en vecka sen och min häst har fortfarande ont i hovarna. Han har skott min häst en gång...
Svar
14
· Visningar
1 515
Senast: Maggie W
·
Hästvård Min häst har sträckt en skinkmuskel i samband med lek i hagen och är halt. Jag tänkte ställa honom i sjukhage ett par dagar, och leda...
Svar
2
· Visningar
896
Senast: svea
·
3
Hästvård Om du ska undersöka en häst för att den är smal, inte normal "ätarlust" som den brukar(älskar mat:D vanligtvis) och spänd... Ja...
Svar
8
· Visningar
922
Senast: 333
·
B
Hästvård Nu har ja en liten undran.. Ni som har lättfödda hästar, va får dom för mat och hur mkt? Jag känner en som har en nordis som är väldigt...
Svar
1
· Visningar
576
Senast: Mia_R
·
F
Hästvård fick idag höra att ammoniak lukt kan förstöra hjärnan är det sant? det va ngt om att det fräte sönder eller va de nu sa. Har stall...
Svar
16
· Visningar
5 716
Hästvård Det senaste året har jag chockerats två gånger av följande scenario; En person har en häst som är rejält halt och lytt men...
Svar
1
· Visningar
668
Senast: arabia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka