Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Hade i måndags en equterapeut som kikade på min häst. Sned i höften och hon "knäcktes" rätt. Vet inte om hon gått omkull i hagen eller...
Svar
8
· Visningar
2 450
Senast: OliviaSaccNo1
·
Hästvård Tycke ni att det är OK att låta hästarna vara ute länge när det stormar? Jag tycker att hästar alltid ska vara ute så mycket som... 4 5 6
Svar
113
· Visningar
11 742
Senast: Beverly
·
M
Hästvård Hej. Igår när jag tog in hästen från hagen såg hon ut som hon hade påssjuka. Precis vid käkmusklerna liksom på ganascherna. Vad kan...
Svar
18
· Visningar
6 965
Senast: Ylva86
·
C
Hästvård Vad innebär det om en veterinär säger att hästen har en rejäl gasklocka i samband med kolik, är det lika med att hästen har en gaskolik...
Svar
6
· Visningar
2 708
Senast: Nicke
·
T
Hästvård har en häst som har blive väldigt loj på sissta tiden. han är vissligen 19 år men så här har han inte vare förut! är lite orolig för...
Svar
4
· Visningar
1 990
Senast: blohme
·
L
Hästvård Kan någon ge råd på vad ni gjort då era hästar haft diarre längre perioder till och från?? de börja med kolik för ca 5 v sen, sen har...
Svar
10
· Visningar
2 815
Senast: Fritzon
·
K
Foder & Strö Min Jasmine drabbades av fång förra året, o fick hovbensrotation. Hon är mycket bättre nu, som tur är och rotationen ska ha blivit...
Svar
5
· Visningar
2 647
Senast: milly
·
T
Foder & Strö Jag vet egentligen inte alls hur man räknar ut en foderstat till en häst... och jag skäms nästan för det :crazy: Har en häst på foder...
Svar
8
· Visningar
864
Senast: Tant Asta
·
Hästvård Någon som har haft någon häst som reagerat på finadyne? En av mina hästar har en lätt markering och fick Finadyne utskrivet. Jag hann... 2
Svar
29
· Visningar
3 263
Senast: CallMeAce
·
L
Foder & Strö Har hört att man kan ge linfrö eller linfröolja mot sommarexsem. Är det någon som har provat och har märkt någon skillnad? Vad har du i...
Svar
2
· Visningar
969
Senast: Boj
·
M
Hästvård Vill bara höra lite med er om ni nån gång använt Bayticol som avlusningsmedel till häst/hästar. Det är ju egentligen till för nöt och...
Svar
1
· Visningar
2 225
B
Hästvård Hur skulle ni göra? Min ponny har haft (har) en hovböld. Först skar veterinären upp bölden och han blev bra, efter ca 1mån skodde vi...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: Bim
·
M
  • Låst
Hästvård Travtränaren Johan Lejon har enl. artikel i travronden fått 10 000 kr i böter av STC för att han haft sina hästar ute till 20:00 på... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 723
Senast: dolphinsmile
·
W
Foder & Strö Vad tror ni om detta? Analysvärden:Torrsubstans 88,9 %Råprotein 327 g/kg ts Växttråd 127 g/kg ts Råfett 225 g/kg ts Askhalt 58 g/kg ts... 2
Svar
21
· Visningar
3 748
Senast: fjordinghanna
·
Hästvård Såg att det stod det i en annons och blev nyfiken vad det är, kan man få en förklaring? Gärna bild :D
Svar
6
· Visningar
3 307
Senast: sofflan82
·
Hästvård Om hästen har vitt, lite "slemmigt" snor, vad kan det vara då? Det kommer lite ibland bara och rinner inte hela tiden. Hästen är...
Svar
12
· Visningar
6 716
B
Foder & Strö Har suttit här på buke o läst lite vad medlemmarna ger sina hästar , o läste att nån gav sin häst 11kg hösilage / dag, & hon fick dock... 2
Svar
32
· Visningar
1 807
Senast: veronican
·
Z
Hästvård Hej, jag har senaste veckan inte sett min 10 månader gamla hingst dia mjölk från mamma. Annars brukar man se honom rätt ofta vara där å...
Svar
9
· Visningar
1 569
C
Hästvård Hejsan!!! Våran pålle som vi lånat hade vi nyligen ut en massör till,, var tyvärr inte närvarande själv då jag jobbade..men iallafall...
Svar
8
· Visningar
1 280
Senast: cobweb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka