Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård I vårt stall finns det några pållar som inte får lika mycket mat/mat på samma sätt, som de andra. En är mullig, en är normalhull på...
Svar
16
· Visningar
1 010
Senast: norpan1
·
F
Hästvård Faller hon ur igen?? Fattar inget... hon har gått upp sakta men säkert sen i somras å nu tycker jag att det ser ut som om hon är påväg...
Svar
15
· Visningar
1 070
Senast: Fullblod
·
Hästvård Min (annars mkt matglada) ponny hade inte rört höet i går morse, dock ätit allt krftfoder, men var annars pigg och glad (tog inte...
Svar
7
· Visningar
5 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Foder & Strö Såg detta på en burk. Men hur räknas IE? Är 2,5 IE/g = 2,5 mg/g? Mvh Tora
Svar
4
· Visningar
795
Senast: Tora
·
Foder & Strö Finns det annat rent fosfortillskott än Fosforbalans? Skulle vilja ha något som inte är i pulverform, så jag inte behöver blöta maten?
Svar
12
· Visningar
1 271
Senast: amalia
·
Hästvård Två av hästarna står i boxar på logen och varav den ena är en fölis i gott hull och med bra päls, saken är den att han blev lite snorig...
Svar
8
· Visningar
840
Senast: ssannna
·
Hästvård När jag i somras köpte vår shettis var han inte vaccinerad, någonsinn!! Han har tävlat trav i några år och jag undrar om inte det är...
Svar
11
· Visningar
1 088
Senast: tigerofswe
·
Hästvård Jag tänker alltid efter jag gör något... Avmaskade idag då det äntligen blivit lite kallt och kom på efteråt att kolla datumen på...
Svar
2
· Visningar
2 867
Senast: lady_vip
·
Hästvård Fick idag ett svar från SVA som naturligtvis gjorde mig jätteglad :banana: men samtidigt förbryllad och undrande. Kan ju dra historien...
Svar
3
· Visningar
872
Senast: rocki
·
C
Hästvård Hej!! Våran pålle blev idag vaccinerad för botulism första sprutan av tre.. Min fråga är eftersom vi inte var på plats och kunde fråga...
Svar
7
· Visningar
1 629
Hästvård Läste bipacksedeln där det stod att Quadrisol ska ges före utfodring. Apoteket visste inte men chansade på ca 1 timme innan. Nån som vet...
Svar
6
· Visningar
1 238
Senast: arabia
·
T
Foder & Strö Kan en häst äta hur mycket somhelst?! Kan hästar få någon form av ätstörning, typ hetsätning? Jag har numera ansvaret över en... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 995
Senast: annabr
·
Foder & Strö Jag använder havre av sorten Matilda (vi odlar själv) och undrar om någon vet vad det är för värden i det? Om man använder ett...
Svar
6
· Visningar
1 070
Senast: sassiball
·
A
Hästvård Hästen jag rider var plötsligt halt i morse. Eftersom jag är enda ryttare och har varit sjuk har han inte ridits sen i lördags och sen...
Svar
3
· Visningar
910
Senast: Annse
·
R
Hästvård Ni som haft hästar med muskelinflammation i länd o korsryggsregionen, har era hästar blivit helt bra och hur såg eran rehab ut? Sitter...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: tenfore
·
Hästvård Min pålle blev besiktad igår, han är 17, snart 18 år gammal. u.a på det mesta, dock har han ju överbett, kronisk lymfangit h.b (som...
Svar
4
· Visningar
1 005
Senast: Melle
·
P
Hästvård Nu blev det så kallt till slut, efter en låååång höst.... Och jag undrar vad ni tänker om täcken nu när klimatet är som det är. En... 2
Svar
22
· Visningar
2 146
Senast: Yamaha
·
P
Foder & Strö Hej! Är det någon som kan svara på vad som gäller för foderföretagare? Hur går man tillväga för att lokalisera,analysera och...
Svar
7
· Visningar
809
Senast: Masse
·
Foder & Strö Undrar vilka siffror man använder sig av vid en foderanalys? Näringsinnehåll till häst: Torrsubstans 56 % Smältbart råprotein 44 g/kg...
Svar
5
· Visningar
1 060
Senast: Estivuz
·
T
Foder & Strö Vi fick akut köpa nytt hö till min häst då vi märkte att mycket av det höet vi köpt innan blivit dåligt. Det höet vi köpte nu är...
Svar
10
· Visningar
1 241
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka