Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej Har ett litet halvblod som hade fång för några år sedan. Har nu svårt att få upp hullet på henne - eller egentligen har hon...
Svar
3
· Visningar
917
Senast: sissu
·
P
Foder & Strö Har fått mögel på mitt hö som alla andra denna höst vekar det som! Hur göra nu - endast de yttersta balarna är hittills påverkade! Ska...
Svar
4
· Visningar
1 079
Senast: pallekuling
·
Hästvård Skulle ni köpa en häst som blivit behandlad i hovleden pga ansträngning( ridits på ridgymnasie 2 lektioner/dag) Håller för träning osv...
Svar
16
· Visningar
1 545
Hästvård Hej! Nu håller jag på att leta stallplats till min lilla unghäst :) Men funderar lite på detta med lösdrift. Gillar själva tanken...
Svar
10
· Visningar
881
Senast: Tiggertjejen
·
Hästvård Har flyttat till nytt stall, fick frågan om jag ville använda gårdens hovis eller den jag haft tidigare. Jag sa att jag skulle kolla... 2
Svar
21
· Visningar
2 420
Hästvård Hej Undrar hur länge ett fånganfall kan hålla i sig? (Hästen har fått medicin och äter sista onsdag morgon) Känner fortfarande puls i...
Svar
3
· Visningar
1 936
Senast: Harvester
·
A
Foder & Strö Jag undrar vilka foder det finns som har liknande värden som Hippo Alfa? Både pelleterade och musli. :) Dessutom undrar jag om ni...
Svar
4
· Visningar
703
Senast: attsy
·
Foder & Strö Har sett många bukiga hästar där revbenen syns....hästarna har hängmage "nertill"och revbenen syns upptill liksom.Hoppas att ni förstår...
Svar
8
· Visningar
1 173
Senast: charmant
·
Z
Foder & Strö varför står aldrig fodertabell till kallblod på säckarna:confused: är det inte meningen att dom ska äta detta.Lämnade in höanalys...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: pinky
·
Hästvård Finns det någon karens vid slakt på magnecyl?
Svar
8
· Visningar
1 446
Senast: Harvester
·
M
Hästvård Hej! Nu tänkte jag ta bort snösulorna på min häst pga värme i ena hoven. Finns det typ något bra fett eller liknande att sätta i...
Svar
15
· Visningar
1 301
Senast: Annse
·
L
Hästvård vi har haft en sk hästtandvårdare ute för ett halvår sedan som raspade tänderna. nu är det dags igen.. men hur sjutton ska jag kunna...
Svar
15
· Visningar
1 206
Senast: lundborg
·
Hästvård NEJ FÖR DET FÅR DOM INTE :bow: ! Ansvarsnämnden gör följande bedömnig. "Komplikationer är något som kan inträffa vid alla... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
14 965
Senast: Inna
·
M
Foder & Strö Vilken olja är bäst? Raps, oliv eller solros? Eller någon annan? Vill gärna ge lite framförallt nu i koliktider.
Svar
3
· Visningar
890
Hästvård Finns det fler här inne som har hästar som fäller jättemkt? Min häst fäller så mycket att all vinterpälsen nästan försvunnit, måste...
Svar
5
· Visningar
781
Senast: Pacific
·
F
Hästvård Är det någon snäll en som skulle kunna ge mig recept på örtavkok till hosthästar. Jag har läst en del trådar med tips om anis...
Svar
5
· Visningar
2 134
Foder & Strö Hade varit ute och ridit en sväng i skogen med min häst häromdagen. Kunde inte rida så mycket eftersom det var tjäle i marken och...
Svar
7
· Visningar
864
Senast: Pi Pi
·
M
Foder & Strö ringde idag upp till granngården då jag ville köpa sojamjöl till mina hästar. Dom behöver nämligen lite extra protein. Dom svara att dom...
Svar
10
· Visningar
8 149
Senast: sassiball
·
M
Hästvård Ni som provat det mot strålröta på era hästar, hur har ni gjort? För det är ju lixom vatten=rinner av strålen. Eller har ni haft lotion... 2 3
Svar
54
· Visningar
9 439
N
Hästvård min lille islänning har gått och blivit halt. igår när vi va ute fick han springa av sig lite i ridhuset. de va roligt tyckte han så han...
Svar
5
· Visningar
823
Senast: Naggur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka