Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Jag undrar om det är någon här som känner till en produkt. Det är ett enzym som man ska strö ut i bädden i boxen som gör att det inte...
Svar
1
· Visningar
805
Senast: Lydia
·
E
Hästvård Hur räknar man ut pållens vikt på ett enkelt sätt?
Svar
12
· Visningar
1 047
Hästvård har kört med Blue lotion nu sen i Februari, och jag tycker det funkar bra, men nu är det nästan slut och jag vill prova något nytt. :)...
Svar
9
· Visningar
929
Senast: Evergreen
·
A
Hästvård Det såg jag i dag, vita cirkelrunda skorviga fläckar i samtliga hästars öron. (3 st) Ägaren till hästarna är allergisk mot veterinärer...
Svar
4
· Visningar
2 209
L
Hästvård Japp nu blev Ludde skodd med kilar bak. Någon som har erfarenheter eller kunskap av/om detta? Biverkningar? Benställningen ändras ju...
Svar
6
· Visningar
1 110
Senast: sanwan
·
A
Hästvård Gul/orange sekret i slidan på stoet vid brunst, är detta normalt? Hade samma sak på samma sto förra året och vet tog då ett odlingsprov...
Svar
2
· Visningar
1 357
Senast: AnetteJT
·
Z
Hästvård Kan det vara så att hästar är känsliga mot får och höns? Jag hörde det nämnligen idag,men jag har aldrig hör det förut. För ca 2månader...
Svar
11
· Visningar
996
Senast: zana
·
Hästvård Hur tar ni bort fästingar? Och med vad? Förra året använde jag som vanligt naglarna men de äckliga krypen är ju så lätta att mosa...
Svar
11
· Visningar
1 234
Senast: Mjuff
·
Hästvård Har pålle dragit på sig. Behandling? Jag har fått tips om kopparsulfat på strålen och klorin(10%) på bärranden, men det känns inte som...
Svar
12
· Visningar
4 810
Senast: Huntress
·
E
Hästvård Har ni läst denna artikel? http://www.atl.nu/pub/hpsart.hbs?avd=nyheter&artid=9351743 Huga! Stackars stackars fånghästen.. :cry:
Svar
19
· Visningar
1 785
Senast: Ekra
·
S
Hästvård Vet inte om den ska ligga hästhantering egentligen. Men annars få ni göra er besväret ett flytta den ;) Jag har funderat lite över hur...
Svar
14
· Visningar
1 255
Senast: Sweet
·
S
Hästvård Har ett 2-årigt halvblodssto som jag köpte när hon var 11 månader för ganska exakt ett år sedan. Har avmaskat henne efter alla konstens...
Svar
9
· Visningar
1 206
Senast: snofflan
·
S
Hästvård Min häst har fått några konstiga små "plitor" i pälsen som tycks sprida sig över kroppen. Konstigt nog är det ännu nästan bara på ena...
Svar
6
· Visningar
1 077
Senast: r_v
·
K
Hästvård Jag har ett sto som just nu brunstar jätte mycket.. Hör till månaden, men jag tänkte höra med er: Igår kväll så hade vi ridit och då när...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: Kurant
·
Hästvård Var på kliniken idag med Carmenzita för en två-veckors knepig hälta. Scenario: Brallade i hagen en kväll, dagen efter halt,trodde att...
Svar
12
· Visningar
1 130
Hästvård Något särskilt sätt man kan träna dessa muskler och få dem smidiga? Jag har kollat stretchschemat och ska börja stretcha dessa...
Svar
2
· Visningar
1 454
Senast: psychogrrl
·
P
Hästvård En kompis provred en häst som haft det ganska nyligen. Någon som har erfarenhet av detta? Peppar
Svar
2
· Visningar
1 145
Senast: Peppar
·
J
Hästvård har lite frågor om linimentsorter.. vad finns det för bra? värmande, eller är det kylande? vilket är bäst innan träning? vilket är...
Svar
3
· Visningar
882
Senast: Tarja
·
S
Hästvård Givetvis på en helg också! Mitt sto (ej dräktig) var tjock framför juvret igår morse i "kanalen" och det var väldigt stort, ej varmt och...
Svar
4
· Visningar
1 475
Senast: Cyllene
·
P
Hästvård Mitt gamla halvblod vill inget längre. Sen tre veckor tillbaka vill han inte lyfta huvudet för att gå i form, han vill inte galoppera...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 991
Senast: Grazia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp