Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Är det någon som vet ngt om löss?? Min åring har kliat av sej päls på halsen och huvudet, pratade med veterinären han sa att det...
Svar
16
· Visningar
1 267
J
Hästvård Var på kliniken den 26 Februari tidigare i år. Gjorde böjprov med minimala reaktioner och på rullbandet var allt frid och fröjd. Jag...
Svar
13
· Visningar
6 974
Senast: Ewa
·
D
Hästvård Har någon nån häst som haft det? Vad kan man göra åt det? Inte så mkt vad jag har fått uppfattning av. Våran häst kan ha det, vi får se...
Svar
2
· Visningar
1 866
Senast: Dragonfruit_
·
K
Hästvård Det har jag funderat på, då jag har 24 hästar att rykta.. kanske använda 1-2ggr i veckan..Har ni provat det?
Svar
12
· Visningar
3 091
Senast: snofflan
·
S
Hästvård Jag har en liten fundering över vaccinationen. Min häst ska vaccineras i dag mot hästinfluensa. Det är första sprutan för grundvaccinet...
Svar
3
· Visningar
705
Senast: Weine
·
J
Hästvård Min häst har under någon vecka varit trött och utan "go", han dricker dessutom rätt dåligt (ca 15lit/dag)har funderat i alla möjliga...
Svar
6
· Visningar
934
Senast: Spirelli
·
Hästvård hur skulle/har du gjort vid avlivning och begravning?? jag hoppas att det än så länge INTE är aktuellt för mina pollar emn man vet ju...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 609
Senast: ninahaak
·
Hästvård Vad är anledningen till att hästen blir tjock i benen?
Svar
4
· Visningar
840
Senast: Rosenblad
·
Hästvård Jag pratade med en tjej som har sin häst uppstallad på en ridskola, och hon berättade att hon ville flytta sin häst så fort som möjligt...
Svar
4
· Visningar
1 033
Senast: angelaL
·
Hästvård Ni som har hästar med dåliga hovar, på ett eller annat sätt, vad gör ni för att "läka" hovarna? Har ni några roliga tips på...
Svar
19
· Visningar
1 607
Senast: palten
·
S
Hästvård Nu är våren här och snön försvinner så fint. :) Men då dyker nästa fundering upp hos mig :crazy: Mitt ungsto har aldrig varit skodd...
Svar
6
· Visningar
851
Senast: raven_82
·
C
Hästvård min häst har fått en galla på ena frambenet, blir inte sämre efter träning och tävling inte mkt bättre efter vila. har på liniment efter...
Svar
1
· Visningar
702
Senast: Leyla
·
Hästvård Imorse när jag skulle leda ut pållan märktes det tydligt att hon haltar på vfram...Hon har gått långsammare när vi ridit efter leriga...
Svar
1
· Visningar
695
Senast: Zolimita
·
P
Hästvård Hej! Kan Aloe Vera så emot sol exem på islands häst? Jag undrar lite eftre som några av mina närmaste häst vänner har det! är det någon...
Svar
13
· Visningar
1 765
Senast: Snorpan
·
Hästvård Pga Novans hosta så har jag försökt hitta ett kallstall och nu tror jag att jag har gjort det. Nu undrar jag hur jag gör med ströt ska...
Svar
4
· Visningar
1 260
Senast: Roheryn
·
T
Hästvård en liten fundeing bara; hur många av er har koll på er hästs normaltemp? och hur många av er tempar era hästar före större ansträngning...
Svar
11
· Visningar
1 056
Senast: Throlla
·
Hästvård Flera av ridskolans hästar på anläggningen jag står misstänks ha fått kvarka, prover är tagna och svaren kommer i slutet på veckan. De...
Svar
2
· Visningar
895
Senast: QuickStar
·
Hästvård Igår upptäckte jag att Novan hade tappat en framsko. Jag hittade skon efter lite letande och nu gäller det bara att hitta någon som slår...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: Shaggy
·
M
Hästvård Min pålle är halt, jätte halt! Vi börjar från början... Har vilat, skrittat i ca två veckor pga förkylning och har blivit behandlad för...
Svar
10
· Visningar
1 171
Senast: Stallkatten
·
Hästvård gick runt i stallet och jämförde lite. det verkar som alla hästar har en öm punkt på ryggen längst bak i svanken. det var som att knäa...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: filliippaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp