Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård den senaste tiden har min pålla fått en rätt stor knuta på ena sidan av ryggen efter att jag har ridit. Den är inte där hela tiden, utan...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: filliippaa
·
J
Hästvård Har nu dragit av skorna på hästen för långvila och hon har inte varit oskodd på 7 år. Hur länge brukar det ömfotade sitta i?! Hon kan ju...
Svar
15
· Visningar
1 732
Senast: filliippaa
·
Hästvård Hej. Jag har alltit undrat varför man har skor egentligen. Man läser ju och hör att man ska ha det om hästen går mycket på hårt underlag...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: filliippaa
·
S
Hästvård Förra sommaren var min häst full av små knölar, främst i pannan,ganascherna och bringan men även lite på halsen, på sidorna av magen och...
Svar
5
· Visningar
1 302
Senast: _mikaela_
·
T
Hästvård Någon som har erfarenhet av kotledsinfammation? Går behandlingen snabbt eller tar den flera månader?
Svar
6
· Visningar
5 338
Senast: majja22
·
F
Hästvård Avmaskade mitt nyfölade sto i måndags med Bimectin. Men jag misstänker att hon har betydligt mer mask! Hur länge måste jag vänta innan...
Svar
9
· Visningar
947
Senast: Francess
·
Hästvård Drar ni av den andra skon och rider ändå? Eller drar av och låter hästen stå tills hovis behagar dyka upp? Eller kanske låter den gå...
2
Svar
28
· Visningar
2 031
Senast: Axelle
·
K
Hästvård Okej en gång för alla. Om man inte tar träckprov, hur skall man avmaska då? Jag har lärt mig (vuxen häst) att man avmaskar tre gånger...
Svar
5
· Visningar
972
Senast: Krabban
·
S
Hästvård Min ponny har varit klippt under vintern. Han är hel klippt förutom ben och huvud! Han fäller där han är klippt och på huvudet MEN inte...
Svar
5
· Visningar
849
Senast: Xenox
·
D
Hästvård Min häst har blivit blockhalt för 5:e gången på 2 månader. :( Det konstiga är att det bara kommer huxflux, utan någon konstig...
Svar
15
· Visningar
1 928
T
Hästvård Har sökt på Buke men inte hittat själva förklaringen till vad det är, bara vad man ska göra för åtgärder om hästen fått det.
Svar
1
· Visningar
1 466
Senast: Qodrofenia
·
Hästvård Hjälp mig någon som vet hur jag ska gå tillväga. Jag har en fjording som får så mycket skav av sadelgjorden. Förr om åren har jag haft...
Svar
6
· Visningar
1 145
Senast: lizan
·
J
Hästvård Nu behöver jag lite hjälp från er här på nätet. För 2 månader sedan blev min häst halt på vänster fram. Från att haft en häst som aldrig...
Svar
2
· Visningar
898
Senast: Rosen
·
P
Hästvård Hej!Någon som har haft en häst med Spatt? Måste man operera om den haltar? Jag har hört att islandshästar får det oftare är andra häst...
Svar
9
· Visningar
1 085
Hästvård Så var det dags igen. Hästen har haft kotledsinflammation, mest hö fram men även lite vä fram. Är sprutad, vilad 11 veckor och...
Svar
6
· Visningar
1 435
Senast: Djurjouren
·
H
Hästvård Hejsan! Jag undrar om någon vet varför en del hästar gnisslar tänder. Hästen i fråga gnisslar tänder vid ridning och vid...
Svar
6
· Visningar
1 054
Senast: hubinette
·
S
Hästvård jag har lånat ut min ponny och nu så har han skadat sig, och jag måste ta reda på försäkringsnummret och 020 nummret har inte öppet. hur...
Svar
3
· Visningar
951
Senast: semlis777
·
Hästvård I sommar så ska jag och min kompis ha två hästar från ridskolan (ev. någon mer) på bete hos min farbror. Den ena hästen har inte varit...
Svar
6
· Visningar
889
Senast: Mynta2
·
Hästvård Bogfraktur, gammal som ny - vad har ni för erfarenheter av det? Symtom, förutom hälta? (även muskulära problem) Hur funkar hästarna...
2
Svar
39
· Visningar
3 247
Senast: Huntress
·
Hästvård Tycker att en del har så HIMLA LITE spån i boxarna, typ bara ett par cm vilket ju inte ger något mjukt underlag ALLS! Varken att stå på...
2
Svar
33
· Visningar
2 433
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp