Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Hej hej! Jag håller på och gör ett arbete om hästens hovvård, skor osv i historien. Är det ngn som har några tips på böcker, hemsidor...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: sara81johansson
·
Z
Hästvård hej! Är intreeserad av en häst med där undersökning visade att han hade lösa ben bitar i benen, vad innerbär det? mvh Malin
Svar
3
· Visningar
584
Senast: Villeroy
·
M
Hästvård har bytt från spån till halm i boxen.... la i början spån i mitten av boxen där han alltid kissar.. men sen jag börjarde med halmen...
Svar
3
· Visningar
657
Senast: krigarinna
·
T
Foder & Strö Jag skulle behöva några råd vad gäller foder. Min åsna är jätte smal, (man kan känna revbenen).:( Men han är pigg "som en mört" och...
Svar
7
· Visningar
1 004
Senast: tjiir
·
Q
Hästvård "Utegångsdjur ska ha tillgång till ligghall eller annan byggnad, som ger dem skydd mot väder och vind samt en torr och ren liggplats."...
Svar
13
· Visningar
1 301
Senast: Egonson
·
V
Hästvård Hur mycket ont/stelhet kan butta ta bort tro? Nog svårt för någon här (om man inte är veterinär) att VETA, men vill gärna höra andras...
2
Svar
30
· Visningar
4 562
Y
Foder & Strö Hej, vill bara ge ett litet tips efter att ha gjort en upptäckt. Jag har en gammal 32-årig häst som är pigg för åldern. Dock har jag...
Svar
2
· Visningar
864
Senast: PalteDoben
·
Foder & Strö Just nu kliar jag mig förbrilt i håbotten och undrar vad attans det är för knölar min häst har fått på v rygghalva. Knölarna är hårda...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 183
Senast: Cilla
·
Foder & Strö Hej! Hm typiskt, ställde ut en torr rundhöbal i hagen pga jag har svår värk o orkar inte bära hö flera ggr/dag just nu. Brukar alltid...
Svar
3
· Visningar
861
Senast: Prillan
·
J
Foder & Strö Min medryttarhäst avskyr saltstenen. Sätter vi upp den i boxen ignorerar han den bara och de gånger vi försökt lägga den i krubban åker...
Svar
10
· Visningar
973
Senast: Fina
·
Z
Hästvård Min nya medryttarhäst som jag red andra gången idag på volten hade nå konstig ljud för sig. Det lät precis som han "gnisslade tänder"...
Svar
17
· Visningar
2 587
Senast: johannea
·
D
Hästvård Hej! Nu e det så att jag håller på att köpa en ny häst, vilket såklart är jätteskoj. Förnärvarande är hästen skodd runt om, men...
Svar
4
· Visningar
1 020
Senast: svea
·
Hästvård Ja hur allvarligt är det egt? Inte för att jag ska köpa någon häst men såg en annons på en snygg och lovande unghäst där det stod: "MKT...
Svar
13
· Visningar
3 218
Senast: Piggelurven
·
M
Foder & Strö Jag har köpt loppfrön till min häst, hon står i en lerig hage o hon är jätte "duktig" på att städa upp allt lunch hö, även det i...
2
Svar
29
· Visningar
4 214
Senast: Elektron
·
A
Foder & Strö Jag skulle bara vilja veta någon bra sida där man kanske kan få hjälp med en bra foderstat för enskild häst? Om de är någon som vet...
Svar
2
· Visningar
660
Senast: lillsyrran
·
Foder & Strö Kan det vara så ibland, funderar jag på, att vissa av oss som beräknar och vill ha rätt kvot och allt det där, gör det delvis för att få...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 910
Senast: minternet
·
Hästvård Kele är ju som bekant en dam som lätt kan stressa upp sig av att stå på boxvila, om hon inte får tillräcklig uppmätksamhet etc. Upplevs...
2
Svar
22
· Visningar
2 372
Senast: Piggelurven
·
L
Hästvård Hejsan Nu är jag lagom confused :confused: I dag fick jag mitt försäkringsbrev från Agr*a. Jag har försäkrat mitt halvblods sto...
Svar
9
· Visningar
1 500
Senast: Alexandra_W
·
N
Foder & Strö Hur många kilo innehåller era storbalar med halm? Hur länge brukar den hålla sig fräsch öppnad?
Svar
13
· Visningar
5 822
Senast: blohme
·
Hästvård I höstas fick mitt sto åka drygt 100 mil enkel väg, givetvis med planerade stopp och övernattning. Hon verkade lugn och vi körde...
Svar
2
· Visningar
709
Senast: skogstomten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp