Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Är det verkligen så??!...... Jag pratade med en i stallet ikväll som påstod att det är så....att hennes veterinär hade sagt det.....att...
2
Svar
28
· Visningar
2 072
Senast: kalas
·
S
Hästvård min sköthäst fick en fästingsjukdom i somras på betet sjukdomen heter aerlischa (dessvärre vet jag iten hur det stavas) men det...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: bulwark
·
H
Hästvård En bekant till mig hade under en preiod en skadad häst som skulle stå lindad dygnet runt och kylas tre gånger per dag. Hästen fick efter...
Svar
12
· Visningar
1 066
Senast: ylvali2
·
M
Foder & Strö hej ! Undrar om ngn använder steel joint här eller har använt .. i vilket syfte och vilken erfarenhet av det har ni?? Sen har jag en...
Svar
12
· Visningar
1 297
Senast: Mitten
·
B
Hästvård Idag hittade jag en liten mask som ser ut som en miniatyr daggmask ungefär i färgen men som var tunn och kanske 4 cm lång. Den satt i...
Svar
9
· Visningar
1 109
Senast: benjamin
·
V
Hästvård Jag lovar att gud hatar min häst.. Hon har råkat ut för så mycket de senaste månaderna.. I fredags så blev hon vaccinerad mot...
2
Svar
24
· Visningar
7 114
Senast: elle12
·
Hästvård Ni som har hosthästar vet ni om man kan massera sin hosthäst utan problem? Är det nåt område man bör undvika? (på hästens kropp)...
Svar
2
· Visningar
633
Senast: PrittePuff
·
M
Hästvård Usch, nu måste jag spruta min häst igen! Förra gången behövde hon sys mellan hakan och ganaschen. Den här gången har hon ett sticksår på...
2
Svar
35
· Visningar
2 808
Senast: Elektron
·
R
Foder & Strö Ja nu försöker jag igen. Har en Tinker som jag är medryttare till som väger ca 600 kg men ska väl kanske väga igentligen 500. Hon har...
Svar
11
· Visningar
1 098
Senast: Thora
·
J
Foder & Strö Ska prova att gå över till fröhalm(pga hästens lösa avföring) och har ännu inte någon analys. Men kan någon ändå säga ungefär hur mycket...
Svar
7
· Visningar
2 004
Senast: Jacki
·
I
Foder & Strö Hej! Jag håller på att räkna foderstat på min pålla.. Hon år 15 år och halvblod, väldigt pigg tjej.. Rider lätt nu pga skada. Men...
Svar
9
· Visningar
1 138
Senast: isglass
·
Foder & Strö Hej. Jag har en hethäst som stressar upp sig jätte lätt. Har hört att örten Kamomill ska hjälpa lite mot detta. Har någon några...
2
Svar
25
· Visningar
6 391
Senast: Centaur
·
Foder & Strö I mitt stall står de 2 Islandshästar + min egna då. Dessa två ägs av samma ägare. Den ena är ett ganska så grovt sto, 138 cm högt, 18...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 762
Senast: Anneli
·
A
Hästvård ..hos häst ska jag och några till göra ett projektarbete om och nu är frågan: Vilka genetiska defekter finns det ? Tack på förhand...
Svar
5
· Visningar
1 080
Senast: alfur
·
Foder & Strö Jag har just flyttat min häst till ett nytt stall och då kom det ett problem. Hon matvägrar inomhus. Eller inte fullt men hö så äter hon...
Svar
6
· Visningar
748
Senast: Ambra
·
S
Foder & Strö Har funderat på att ge pållen min lusern och linfrö men nu räknade jag lite på foderstaten och hon behöver enligt Hippocampus i princip...
Svar
9
· Visningar
1 051
Senast: Silly
·
Hästvård Har sökt i trådarna men inte hittat något (jag kanske är blind eller inte letat tillräckligt? :confused: ) och jag skulle vilja veta hur...
Svar
11
· Visningar
1 243
Senast: Mynta2
·
R
Hästvård Hur ska en frisk hästs underben och hovar kännas. Man brukar ju säga att nåt är fel om hovarna är varma, men inte ska de väl va...
Svar
7
· Visningar
8 634
Senast: Tinen
·
Hästvård Trots alla bäddtrådar som ligger ute nu har jag inte riktigt lyckats fatta hur man steg för steg skapar en bra halmbädd..:cool: Boxen är...
Svar
16
· Visningar
1 575
Senast: Barabia
·
Hästvård Min ponny (som är 20 och har Cushing) har börjat svettas på nätterna. I början trodde jag det berodde på att det var stängt till stallet...
Svar
15
· Visningar
1 718
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp