Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Hej! Jag har en 21 årig C-ponny som alltid råkar ut för något. Hon har tidigare vrickat hovleden på vänster fram, och varit hos...
Svar
8
· Visningar
908
Senast: Audi
·
Foder & Strö föredrar ni och varför? Jag har tänkt välja ett färdigfoder till min häst som ändå får ganska små mängder kraftfoder. Jag har... 2
Svar
25
· Visningar
1 935
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Jag har silage nu i mindre fyrkantiga balar om 350-400 kg /st. Nu är det snart slut, och de kostar drygt 2kr / kg. Jag kan köpa balat... 2
Svar
23
· Visningar
1 963
Senast: malinsky
·
M
Foder & Strö Ja kan man ge luzern i stället för hö, till exempel sista fodringen på kvällen? jag tycker att höet är så torrt och min häst hostar...
Svar
4
· Visningar
1 553
Senast: Koppen
·
M
Hästvård ´hejhej! Jag har varit medryttare nu på en häst i några månader, och nu ska jag köpa honom. jag vte att han har gaffelbandsskada, men...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: remmis
·
Hästvård Måste bara får berätta om det problem jag haft sen april i år. Mitt underbara sto får varje för-sommar problem med gallor men i år fick...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: Tussilago
·
M
Hästvård Men jag undrar om man har rätt att skjuta sin egen häst istället för att ta ut firma som avlivar. Om vi ska ta bort en av våra hästar...
Svar
13
· Visningar
1 200
Senast: Lena_B
·
Hästvård Jag skulle vilja berätta om min pålle och vad vi upptäckte vid gårdagens klinikbesök...jag köpte i aug ny häst, en 10-årig...
Svar
1
· Visningar
825
Senast: Maria_H
·
Foder & Strö .. i detta fall Krafft Plus Grön - någon som vet? :confused: (Vore bra om de kunde börja publicera denna typ av info på förpackningarna...
Svar
13
· Visningar
9 488
Senast: gylle
·
F
Foder & Strö Vad händer när luzern hack står för länge? Jag har ett öppnat paket kvar från i fjol och funderar på om jag kan använda det. Eventuella...
Svar
2
· Visningar
726
Senast: FTW
·
Foder & Strö Ni som blötlägger pellets; Hur långt innan fodring blötlägger ni, med hur mycket vatten och med kall- eller varmvatten? Hur pass...
Svar
4
· Visningar
833
Senast: Linda.B
·
Hästvård Jaha, så var det dags igen:cry: ... Vet var ute idag och bekräftade att hästen knappt har några knästräckarmuskler alls, kanske det är...
Svar
7
· Visningar
1 880
Senast: munson
·
Hästvård hej! jag har ett par kompisar som ska klippa sina shettisar, men jag har ingen erfarenhet av att klippa själv och kan därför inte ge...
Svar
6
· Visningar
861
Senast: Naggur
·
Foder & Strö Vilken metod ska man använda Atkins? (stavas?). Ser en hel del sjuka bantningsätt. Om vi säger feta fjordingen Brunte. Går på ca... 2
Svar
33
· Visningar
2 808
A
Foder & Strö Ska detta ämnet vara här i denna tråden? Min häst får lätt nässelutslag! Nån mer som har samma "problem" Jag vet inte var det är han...
Svar
10
· Visningar
4 029
Senast: Anelly
·
L
Foder & Strö Vad blir konsekvenserna om man har för låg Ca/Mg kvot?
Svar
3
· Visningar
957
Senast: pinky
·
Foder & Strö Jag sliter mitt hår här när jag försöker hjälpa min syster att ge en bra foderstat till sin häst. Hästen är 20 år, normalfödd, kallblod...
Svar
3
· Visningar
764
Senast: Glimten
·
Hästvård Skulle vilja ha lite synpunkter. Som det är nu har jag två boxar att välja på till min häst. Box nr 1 har hon stått i snart 1½ år...
Svar
13
· Visningar
971
Senast: SLD
·
G
Hästvård En tjej i vårt stall sa att hästar med vita tecken får lättare mugg, hur gör man då för att undvika det för min kille har 4 vita ben och...
Svar
15
· Visningar
1 079
Senast: Bim
·
Z
Hästvård Min unghäst trampade av sig sin framsko i samband med racing i hagen. Detta var för 9 dagar sedan. Hältan på frambenet kom först efter...
Svar
7
· Visningar
3 682
Senast: NiNi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka