Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Jag har nu tagit en häst på foder. Han är inte halt men han har en konstig rörelse höger bak. Kommer speciellt i galoppen när han blir...
Svar
6
· Visningar
731
Senast: Pinken
·
L
Hästvård hur friserar ni era hästars svansar? flätor klipper rakar.. vilka längder har ni på svansen? Vet att det finns nåt standarmått på...
Svar
10
· Visningar
2 066
Senast: klabbarparn
·
Hästvård I onsdags lyckades min häst (som går själv i en stor hage - min andra häst går i en hage precis jämte för hon är en fångis och får inte...
Svar
10
· Visningar
1 110
Senast: Corminta
·
W
Hästvård Har en riktig liten lortmonster :smirk: som just nu går ute i regntäcke och har rullat o rullat o kommer in skitig varenda kväll...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: arbetsmyran
·
Hästvård Ja precis som det låter som har min fullblods valack som är känslig för mugg fått just mugg på alla 4 fötter...men hans ena framben är...
Svar
12
· Visningar
1 506
Senast: arbetsmyran
·
Hästvård Hittills har min halmbädd som jag fick hjälp med här hållt sig väldigt bra, och idag fyllde jag på mer halm.. Ganska mycket mer - tre...
Svar
9
· Visningar
2 159
Senast: Tabitha
·
Foder & Strö Ger du B-vitamin? Varför? Alt varför inte? Vilket B-vitamin preparat använder du? Pris?
Svar
9
· Visningar
1 030
Senast: ulle.j
·
L
Hästvård Jag ska "ställa av" min häst efter den 3 dec. och undrar hur jag ska trappa ner på foder och träning, tänkte hon skulle stå ca2-3...
Svar
9
· Visningar
951
Senast: Bison
·
G
Hästvård Det dräktiga shettisstoet här hemma behöver avmaskas, men vad ska man välja? Hon är i 6:e månaden om jag räknat rätt. Finns det något...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: Gisburne
·
V
Hästvård Min häst har repat framsidan av höger bak ovanför kotan. Upptäckte detta imorse. Han var lite svullen och lite varm runt såret. Verkar...
Svar
5
· Visningar
1 349
Senast: neferra
·
C
Foder & Strö Är det någon som har erfarenhet av detta? Jag har ett varmblod på 535Kg och en shettis på ?? hon är lite rund.:angel: Vi fick ju...
Svar
9
· Visningar
1 041
Senast: wrangler
·
Hästvård Min häst är 6½ år gammal, i somras började han få små hakar i överkäken i framkant. De var så små så när vi i stallet bestämde om vi...
2
Svar
20
· Visningar
2 930
Senast: psychogrrl
·
Hästvård Hej. Jag skulle vilja höra från er som har torvmix i boxen varför ni har det? Är det enbart för att det ska se "bättre" och ljusare ut...
Svar
3
· Visningar
1 890
Senast: Fridan
·
R
Hästvård Jag har alltid varit anti Torvströ men måste hitta något annat strömedel eftersom jag har en hosthäst. För nuvarande använder jag...
2
Svar
26
· Visningar
2 739
Senast: Ridi
·
C
Hästvård Hejsan! Min 7åriga hbl valack har nu blivit röntgad igen och i höger framknä hittades cystor..:cry: han blev då behandlad för detta och...
Svar
3
· Visningar
1 252
Senast: Angelica__
·
Hästvård Var iväg med vår häst till veterinär igår. Hon blev halt efter en träning för 14 dgr sen, var lite halt i 4 dgr sen helt ren i skritt...
Svar
3
· Visningar
1 241
Senast: stranger
·
F
Foder & Strö Erfarenheter? Resultat? Framförallt av Energy Booster. De låter seriösa och har rimliga priser men jag har nästan aldrig träffat någon...
Svar
6
· Visningar
1 249
Senast: mellberg
·
L
Foder & Strö Nu äntligen har jag fått fram analyspåsen för grovfodret, men det är lite skillnad på priset på analyserna.. jag som har unghästar...
Svar
2
· Visningar
710
Senast: Love_energy
·
Hästvård Min häst kan inte gå i hagen längre. :( Han är född med dåliga hovar. Och till det växer hans hovar också mkt långsamt. Jag tillhör...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 538
Senast: axel
·
Foder & Strö Det är så många som missförstår syftet med att räkna ut foderstat. Jag ska försöka att förklara lite bättre... För det första - de...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
11 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp