Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Hästvård För första gången i mitt liv känner jag att idag får de banne mej stå inne.....Det blåser och spöregnar ute och det ska fortsätta resten... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 684
Senast: tigriz2006
·
B
Foder & Strö Har alltid hört att hästarna inte blir tjocka av betfor utan att det bara ger energi. Stämmer detta ? Det är ju bara socker , så man...
Svar
8
· Visningar
1 106
Senast: milly
·
Foder & Strö Gör ni det? Jag har analys på höet och jag får ingenting att stämma, det skulle i så fall vara kalcium/fosfor kvoten - den är ok enligt...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: milly
·
P
Hästvård Vad ska man ta om man får välja korn eller vete? O svara gärna varför?
Svar
11
· Visningar
1 151
Senast: Fiorano
·
P
Hästvård Hej. Är det någon som vet ifall några fler bolag än sveland har livslång veterinärsvårdsförsäkring?
Svar
6
· Visningar
929
Senast: Mia_R
·
G
Hästvård Vet inte vad jag ska göra med lilleman - han svettas floder på nätterna och när han är blöt kan inte min klippmaskin få grepp om pälsen... 2
Svar
30
· Visningar
2 547
Senast: Congeria
·
N
Hästvård Hur länge håller en öppnad avmaskningsspruta egentligen? Det blir alltid över en massa för mig och jag har funderat på ifall man kan...
Svar
4
· Visningar
3 800
Senast: Nate
·
W
Foder & Strö Någon som ger det till sina hästar? Funderar på å köpa det till mina. Visserligen ganska dyrt per kg men det håller väl bättre än...
Svar
8
· Visningar
1 177
Senast: Mierna
·
Hästvård Ja, vad är egentligen oddsen? Jag har en åring med misstänkt bäckenfraktur som ska på vidare undersökning på måndag, ultrajud och ev... 2 3
Svar
54
· Visningar
12 305
Senast: ghost
·
F
Hästvård Hej! Min häst har fått ett pyttelitet sår på höger bak som ligger nära ett gammalt lite större sår. Det gamla såret har det börjat växa...
Svar
4
· Visningar
1 277
Senast: Fiatempo
·
Foder & Strö Gärna rena fakta nu tack! Jag har hört att korn inte är ett särskilt bra fodermedel till häst. En person i min närhet menar att hon... 2
Svar
29
· Visningar
2 683
Senast: Kirre
·
Foder & Strö Vad tror ni kan vara lämpligt att ha för energi/proteinkvot till ett 24 årigt halvblodssto som tappat massor av muskler senaste...
Svar
8
· Visningar
1 851
Senast: bigganl
·
Hästvård :eek: :eek: :eek: DET kan väl iallafall inte vara så himla nyttigt?! (Apropå botulism :confused: ) Men hur tusan ska jag få henne att...
Svar
13
· Visningar
2 492
Senast: bigganl
·
K
Foder & Strö Hur gör ni när två hästar i samma hage ska ha olika mängd hö? Den ena hästen kräver dubbelt så mycket hö som den andra. Har ni nå bra...
Svar
6
· Visningar
1 147
A
Hästvård Hej, nu vet jag faktiskt inte om denna har hamnat rätt, det får rättas till senare isf. Jag hörde att man kan mäta mellan olika...
Svar
6
· Visningar
1 001
Senast: stall banal
·
Foder & Strö Är det någon som har provat svavelpulver till sin häst mot krämpor t.ex? Man blandar pulvret med vatten och ger hästen. Ni som har...
Svar
2
· Visningar
798
Senast: linafina
·
M
Hästvård hej kan ni som har lösdriftstall visa mig lite bilder på hur det ser ut? funderar på det men vet inte riktigt hur man ska anordna det...
Svar
5
· Visningar
1 821
Senast: blohme
·
L
Hästvård Jag har länge funderat på det här med ridskolehästar, tycker nästan synd om dom som går så mycket med klumpiga nybörjare på ryggen som...
Svar
17
· Visningar
1 406
Senast: ujent96
·
Hästvård När dte gäller travare som ska säljas som ridhästar, men inte hållit i travet...vissa har ju en tendens att överbelasta... 2
Svar
26
· Visningar
1 961
Senast: Juzzzen
·
Hästvård Tog en kik på 5 åringen som jag lånar. för 2 månader sen såg han hemskt ut. jättedåligt musklad, tunn överlag. Så jag har bara...
Svar
1
· Visningar
637
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka