Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Jag bara måste ha lite hjälp här jag har hämtat hem ett svenskt varmblod. Han är en 18 årig valak, används som promenadhäst...ingen...
Svar
8
· Visningar
807
Senast: IngelaH
·
M
Foder & Strö Det va sandkolik.. Så nu står våran ögonsten på djur sjukhus.. suck. Verkar ha varit en vanlig åkomma hos hästar pga mild o regnig höst...
Svar
4
· Visningar
1 095
Senast: metall
·
I
Hästvård Någon här som vet vart man ska vända sig för att få tag i en flaska moskitoson. Är tidigt ute nu :angel: , men vet ni priser och ställen...
Svar
3
· Visningar
954
Senast: foldar
·
T
Hästvård Någon som har erfarenhet av " förbindelse mellam carpaltunnel och carpalled. Hästen är halt ena fram. Snubblig och obalanserad. Är nu...
Svar
2
· Visningar
2 213
Senast: trollet123
·
Hästvård Jag har skrivit en tråd inne på hästverksamhet om besiktning vid köp och vad som egentligen krävs. Resultatet av den tråden var att jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 931
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Hur gör man då? Analysen är gjord för kor och jag vill göra om värdena till häst. Hörde visserligen att det inte skiljer sig särskilt...
Svar
5
· Visningar
688
Senast: milly
·
P
Hästvård Hur gör ni om hästen får träningsvärk? skrittar? töjer? rider som vanligt? nyfiken och hoppas på nya tips...
Svar
4
· Visningar
755
Senast: corzette
·
Hästvård Hej. Min häst har varit halt och vilat ett antal månader och jag har just nu börjat sätt igång henne. Jag skrittar bara nu i början...
Svar
3
· Visningar
740
Senast: Harvester
·
S
Hästvård Hej! Är jätte desperat nu......Jag har en 20 årigt halvblod som har feber.. det pendlar mellan normal upp till 41.8 grader...
2
Svar
22
· Visningar
2 289
Senast: Skillemannen
·
Foder & Strö Fick ikväll analysen på höet och jag känner mig precis vimmelkantig. Jag hittar inte heller mina papper på hur man räknade ut...
Svar
2
· Visningar
543
Senast: Casper
·
U
Foder & Strö Hej! Jag undrar verkligen hur viktigt det är med kraftfoder till en unghäst, Jag ger knappt min alls nu och det beror på att när jag...
Svar
2
· Visningar
669
M
Foder & Strö Jag har med stort intresse läst gamla trådar ang foder till hästar med ärftlig korsförlamning, och jag förstår att grovfoder är jättebra...
Svar
11
· Visningar
1 615
Senast: sissu
·
J
Foder & Strö Jag ger upp :cry: Mitt ene sto som har haft max utur skal nu ha boxvila pga. hovbensfraktur. Hun vägra att äta nogen mat. Om...
Svar
3
· Visningar
737
Senast: Antiqua
·
V
Hästvård Hej! Jag har en häst nu som jag köpte som tvååring med bara vanlig vet besiktning hemma. Skulle nu sälja henne (tre år i år) och hon är...
Svar
13
· Visningar
1 062
Senast: Masse
·
Hästvård Ni som har unghäst... när skor ni runt om??
Svar
8
· Visningar
824
Senast: Boj
·
Hästvård På den senare tiden har min häst börjat att få massa småsår på sina bakben. Jag misstänker att han får dom i hagen. Inga bitsår eller...
Svar
5
· Visningar
896
Senast: jenny82
·
E
Hästvård Hej! Jo, det är så att jag har en varblodsvalack på 12 år. Han reds nästan inte alls i somras och har varit igång igen nu i ca 3-4...
Svar
16
· Visningar
4 138
Senast: TantEster
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av det? Har precis fått hem en väldigt tunn liten treåring...som bara petar i maten men äter som väl är...
Svar
2
· Visningar
1 750
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Precis när jag hade strött ut en ny halmbal ovanpå min nyanlagda halmbädd upptäckte jag en död skogsmus ovanpå den halmbalen som låg...
Svar
14
· Visningar
1 709
Senast: TantEster
·
M
Hästvård 5 dgr har gått sen jag fick hem min pålle...igår när jag mockade såg jag att en hög var lös...alltså inte de traditionella bajskulorna...
Svar
4
· Visningar
679
Senast: korytko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp