Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Hästvård Min häst är halt,och jag tror det beror på att skon är för liten, hon har alltså växt ur den.Kan man bli halt för det? Jag vet inte...
Svar
6
· Visningar
965
Senast: k-berg
·
Foder & Strö Frågan som rubriken lyder, hur mycket grovfoder (och med vilket TS) äter era hästar under 'natten'? Och jag menar alltså hur mycket de... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 775
V
Hästvård Jag behöver hjälp med att tänka kring ett svårt beslut som jag måste fatta... Som jag skrivit tidigare (i tråden bultpistol eller... 2
Svar
20
· Visningar
1 926
Senast: Izabell Bar
·
G
Hästvård Jag undrar hur långvarig sjukdomen "kvarka" brukar vara c:a? Hur många veckor tar det för [ en ]häst att bli frisk? Jag vet att...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: rabarber2
·
Foder & Strö Analys av hösilaget: TS 43% Sm rp 45 g/kg Energi 4.2 MJ/kg Treåringen växer och för att täcka proteinbehovet kom jag fram till...
Svar
16
· Visningar
1 112
Senast: Sock
·
Hästvård Har provridit en häst med olika framhovar; en hög och smal med höga trakter och en låg och bred med lägre trakter. Enligt ägaren är...
Svar
14
· Visningar
4 621
Senast: Lotus
·
Hästvård Har en kompis med ett varmblodssto, som idag inte mådde så bra :( Jag vill inte höra ring veterinär eller liknande, utan vill bara veta...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: Grållens vän
·
C
Hästvård Kan man ha hästar och får tillsammans? Tanken är att ha hästarna på lösdrift, vilket kan innebära att de i så fall periodvis kommer att...
Svar
6
· Visningar
1 350
Senast: Carrick
·
Foder & Strö För ca 100%år sedan hörde jag av en gammal hästkarl att hästar som äter murkna trän och stockar kan ha fosfor brist. Finns det någon...
Svar
4
· Visningar
1 082
Senast: Galapago
·
Foder & Strö Ger min pålla betfor på kvällen, blötlägger naturligtvis,o brukar lägga i morötter i kvällshinken oxå. Nu har en kompis sagt att det...
Svar
5
· Visningar
1 893
Senast: Galapago
·
M
Hästvård Min häst trampade på en vass sten förra helgen, så vet fick komma och skära upp en liten böld och gipsa. Fick penicillin i fem dagar...
Svar
5
· Visningar
1 171
Senast: maximilia
·
Hästvård Min valack har just nu boxvila (inne och ute några timmar per dag). Det blir ganska tråkigt för honom och nu har han börjat gnaga på...
Svar
14
· Visningar
1 694
Senast: Jejan
·
D
Hästvård Eller är det bara till för unghästar avelsston osv.? Jag har nämligen funderingar på att ha mina hästar i lösdrift. Jag har ett par... 2
Svar
31
· Visningar
3 580
Senast: Zmulan
·
Hästvård Kan hästar få det? Hästen i fråga är normalt ganska stressad och så, då hon inte haft en jättestabil uppväxt, och dessutom gått med...
Svar
15
· Visningar
1 801
Senast: Arwyn
·
Hästvård Min häst har fått ett balltramp på vänster bak, höger balle. Hur gör jag för att det ska läka? Det blir ju nersmutsat på 1 sek ute i den...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: Ireland
·
N
Foder & Strö Är loppfrö samma sak som psylliumfrö? Ger man dom torrt, eller blötläggs de? Hur mycket ger ni?
Svar
14
· Visningar
2 456
Senast: mul
·
Hästvård jag har införskaffat Bot till min pojke, vaddstycken som jag tänkt ha på natten då han får sånna gallor, och tänkte att det även kunde...
Svar
8
· Visningar
1 148
L
Foder & Strö Är det ngn som vet hur länge man bör koka kornet?:confused:
Svar
5
· Visningar
1 514
Senast: hillevie
·
Hästvård Lite dum fråga kanske. :o Men varför är det viktigt att alla hästar i en hage avmaskas på samma dag? Vad kan hända om någon struntar i...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: Heulwen
·
Foder & Strö Jag har bara det gamla foderhäftet från SLU (från -98 eller nåt). Är det någon som kan tala om för mig VAD i det som är utbytt eller...
Svar
7
· Visningar
711

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka