Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård När kan man sy ett sår? Jag hade för mig att såret skulle vara ganska fäskt, bara ett par timmar gammalt för att man ska sy. Stämmer...
Svar
7
· Visningar
1 105
Senast: Gumman
·
J
Hästvård Har naturligtvis pratat med vet om detta och fått rådet att avvakta, men jag vill ändå utbyta erfarenheter med er. Vad kan min häst ha...
Svar
3
· Visningar
1 006
Senast: Jejjen
·
B
Hästvård Tänkte klippa vår långhåriga ponny i morgon. Det är första gången vi ska göra det och jag är osäker på exakt hur en jakt eller...
Svar
3
· Visningar
806
Senast: Mitra
·
B
Hästvård Fick honom utdömd nu om jag ville eller vänta ett par månader och se om det blev bättre... En kort resumé; togs in blockhalt på vänster...
Svar
13
· Visningar
1 178
Senast: KaZa
·
Hästvård * Långt sommarbete och lösdrift utan ligghall?? :confused: (Som enl.lag inte är godkänt,eller??) *Barock och Akademisk ridning...
Svar
6
· Visningar
1 239
Senast: Pelle_P
·
B
Hästvård Jag är lite orolig över ett fullblod som står i syrrans stall.. när jag hämtade henne så fodrade(kraftfoder)hon precis och jag såg att...
Svar
7
· Visningar
1 159
Senast: joneya
·
C
Hästvård När jag rycker manen på min häst så lyckas jag bara göra manen tunnare. Men jag vill ju göra den kortare. Manen "går liksom inte av" där...
Svar
1
· Visningar
855
Senast: JennyF
·
S
Hästvård Jag har en islandssto som är 6 år ,ej inriden.Fick hingstföl för 1,5 års sedan, hade en svår förlossning. Problemet med högrabak började...
Svar
2
· Visningar
827
Senast: sante
·
M
Hästvård Har inga erafrehneter alls av detta men fick nyss reda på att det är på detta min häst ska stå i blivande stallet. Måste man inte kalka...
Svar
15
· Visningar
1 209
Senast: Francess
·
V
Hästvård Någon som gör det? Vi vill ha något under halmen att ströa med så det inte blir så äckligt och blött,dessutom blir ju hela bädden...
Svar
9
· Visningar
1 692
Senast: Francess
·
B
Hästvård Har haft långvariga problem med min häst som är halt och där hältan kunnat lokaliserats till "under kotleden men inte i lederna"...
Svar
3
· Visningar
903
Senast: PiaM
·
C
Hästvård Är det någon här på buke som har hört talas/läst om Strasser-metoden för barfotagångshästar?? Det har jag iaf. Mitt vbl-sto går barfota...
Svar
12
· Visningar
1 525
Senast: sissu
·
M
Hästvård Hur gör ni med täcken under året? Nu till exempel... vi har mellan 0-4 grader på natten och kväll/morgon timmarna, men runt 12 grader...
Svar
11
· Visningar
1 153
Senast: alisson
·
M
Hästvård Tidigt i våras blev min häst halt på ett bakben. Ingen svullnad, ingen ömhet,ingen värme, ingenting syntes. Bara denna skumma hälta...
Svar
3
· Visningar
1 999
Senast: alisson
·
B
Hästvård Vad har ni för täcken när det är 5-10grader ute?
2
Svar
33
· Visningar
2 393
Senast: linabergmer
·
Hästvård Jag vet att det här platsar bättre under hästvård, men nu är vi fullkomligt desperata... Vi har en häst som får ständiga...
Svar
5
· Visningar
1 022
Senast: Pelle_P
·
H
Hästvård Någon som har erfarenhet av när hästar blir hårömma vid pälssättning o fällning? Finns det något man kan ge dem för att hjälpa dem komma...
Svar
7
· Visningar
2 484
Senast: lizzie
·
Hästvård Min ponny avlivas i morgon. Hon är 24 år, gammal och trött och extremt uttråkad, och jag har vetat länge att detta är det bästa för...
Svar
12
· Visningar
1 445
Senast: Indian
·
W
Hästvård Vad är lösdrift?
Svar
5
· Visningar
863
Senast: Milosari
·
B
Hästvård Vilket avm.medel tar samma maskar som Ivomec men är billigare? Fyrantel eller bandmint har jag uteslutet men tex Noromectin eller...
Svar
15
· Visningar
3 686
Senast: Bucus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp