Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Det råder så himla många olika åsikter om hur en normal temp ska vara. Vad tycker ni? Morgon resp. kvällstemp? Min pålla verkade trött i...
Svar
7
· Visningar
1 676
Hästvård Vart lite smått orolig över hästen ikväll. Jag kom hem från en runda i skogen där jag skrittat och travat. Upptäckte att hästen hade...
Svar
1
· Visningar
1 084
N
Hästvård Kom till stallet i dag för att upptäcka ett sår(4 cm långsmalt)på min lilla tös. Såret hade fått en skorpa på redan och såg ganska fint...
Svar
1
· Visningar
1 414
Senast: Millz
·
F
Hästvård Min häst har ett öga som hållit på att rinna i en vecka nu. Det ser inte irriterat ut. Jag har köpt ögonvatten idag. Hur ofta ska man...
Svar
1
· Visningar
851
Senast: Cattis_E
·
T
Hästvård Våran hovis sa igår när vi skodde lille Olle att han hade ont i lederna.. Har dock inte märkt nåt.. :confused: Vad kan man göra??
2
Svar
22
· Visningar
2 251
Senast: Qodrofenia
·
Hästvård Hur gör ni ?? Min 3 åring är svullen och mycket öm i ena karleden jag får inte ens peta på den. Hon har haft det en gång (i vår ägo)...
Svar
1
· Visningar
1 437
Senast: Nafayette
·
K
Hästvård Vad kollar egentligen djurskyddsinspektören när dom gör en djurtillsyn? Bara nyfiken eftersom jag fått reda på att detta är något som...
Svar
3
· Visningar
1 420
Senast: Kerplunk
·
Hästvård I kanten på hästarnas hage står tre stora ekar. Jag märkte nu att min häst glatt äter ekollon om de så att säga kommer i vägen när hon...
Svar
6
· Visningar
4 321
Senast: sissu
·
Y
Hästvård Min häst får några knölar på ryggen bakom manken efter att jag ridit. När jag tar av sadeln syns de tydligt men efter en stund är de...
Svar
6
· Visningar
4 103
Senast: Beppo
·
O
Hästvård Jag föll pladask för din utstrålning, nyfikenhet och din underbara fina ansikte. Jag blev blind och såg inte tecken som nu i efterhand...
Svar
2
· Visningar
959
Senast: Raeman
·
S
Hästvård Jag har alltid vaccinerat min häst mot både stelkramp och influensa. Nu funderar jag på om inte influensavaccinationen är onödig när man...
Svar
7
· Visningar
1 134
Senast: Lena_B
·
Hästvård Nu är barnens ponny i princip friskförklarad, vilket gör att det känns lite bättre. Jag har tom varit hos den omtalade veterinären, och...
Svar
2
· Visningar
784
B
Hästvård Kan man ha hästar hur som helst eller? Brukar ofta passera förbi ett stall där dom har sina 3 hästar i en liten hage ca 20 X 20 meter...
Svar
4
· Visningar
951
Senast: Moncan
·
Hästvård Kan det vara det min 3 åriga hingst har? Jag har nu, vid två olika tillfällen, sett honom bete sig väldigt underligt. Rätt som det är...
Svar
1
· Visningar
1 050
Senast: ameo
·
Hästvård Pålle är svullen bakom ganacherna (på det stället där de inte ska ha för trångt för att kunna ge bra eftergift i nacken). Jag har...
Svar
2
· Visningar
1 096
Senast: Nina83
·
Hästvård Jag har en hbl valack, 15 år gammal som gjort mycket i sitt liv. Det är en stor och tung (173cm och ca 700kg) häst av äldre hbl-modell...
Svar
6
· Visningar
12 818
Senast: ecssory
·
F
Hästvård hur ofta bör man raspa tänderna och hur mycket kostar det? har inte gjort det på mitt sto men hon tuggar konstigt och förra vintern gick...
2
Svar
39
· Visningar
2 901
Senast: Domaren
·
C
Hästvård Utgår ni alltid ifrån att eran häst är sjuk eller har ont någonstans om den gör något ni inte förväntat er, tex under ridningen? Sitter...
Svar
5
· Visningar
1 080
Senast: Sesselja
·
S
Hästvård Greier jeg dette? Har en islandshest med veldig tykk pels, han blir veldig svett under trening, derfor tenker jeg å barbere han litt...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: Sesselja
·
Q
Hästvård Jag har äntligen fått hem min foder häst. Och hon är så smutsig! Riktigt fettig och äcklig att ta i, vi har borstat och borstat men det...
Svar
7
· Visningar
2 516
Senast: Hästen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp