Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Hej! Undrar om det är nån som har erfarenhet utav Hööks stallbandage som man inte behöver linda?? /Sara
Svar
3
· Visningar
787
Senast: CosmicQueen
·
B
Hästvård vad ligger hästens normala vilopuls på? ngn som vet??
Svar
1
· Visningar
650
Senast: Qodrofenia
·
F
Hästvård Är grundvaccineringen 2 el 3 ggr? jag har hört båda alternativen och även olika internall... Kanske det finns olika preparat? :confused...
Svar
2
· Visningar
726
Senast: Sunshine_Vilford
·
M
Hästvård Jag har en fullblods vallack med väldigt torra hovar (smällar man får ta när man vill ha fullblod ;)) Grejen är att jag hör av en del...
Svar
15
· Visningar
1 365
Senast: merenwen
·
R
Hästvård *Hjälp*...upptäckte idag att min pålle har som en ring runt hoven på båda fram, kan detta vara fångringar?? Det "står ut" lite lite...så...
Svar
8
· Visningar
1 909
Senast: ameo
·
F
Hästvård Hade ut en kiropraktor i går och bl a annat påpekade han att han skulle vilja se lite mera ryggmuskler på min häst. Dum som jag var...
Svar
9
· Visningar
1 474
Senast: kallzon_
·
W
Hästvård Kan en Nordsvensk gå utan täcke året om i alla väder?
Svar
8
· Visningar
1 195
Senast: Titz
·
G
Hästvård Jag har bara klippt täckesklippning på våran ponny men i år ska han klippas "mer".... Har lärt mej att man ska spara pälsen under sadeln...
Svar
8
· Visningar
1 137
Senast: Butterfly
·
E
Hästvård Han \"tappar\" bakdelen ibland Hej jo hästen jag rider sänker ibland bakdelen och tappar nästan balansen, dom som har sett det tycker...
Svar
9
· Visningar
2 248
Senast: Eeyore
·
Hästvård Hej! Jag vet inte hur jag ska göra när min häst är svettig och det är ca 5-10 plusgrader. Han har ganska mkt vinterpäls men vi försöker...
Svar
6
· Visningar
946
Senast: älgen
·
L
Hästvård nån som vet om det är ärftligt?? :confused:
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: jesse
·
Hästvård Vågar man köpa en sån som ridhäst?? :confused:
Svar
5
· Visningar
1 090
Senast: Frida_s
·
M
Hästvård nån som vet hur man går till väga när man vill/ska avliva en häst. Man kan ju ringa veterinären, men jag vill inte att hon ska få några...
Svar
4
· Visningar
1 171
Senast: strumpan
·
S
Hästvård Mitt halvblodssto är ganska korthårig men hon svettas som sjutton när jag rider. Hon torkar dock väldigt fort. Skall jag klippa henne...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: Ramona
·
Q
Hästvård Hej! Jag hyr en häst som är 13 år, korsning bla travare i sig... När man borstar henne på ryggen precis i slutet där sadeln brukar ligga...
Svar
1
· Visningar
792
Senast: sova
·
V
Hästvård undrar om det bara gör det ont värre? man hör ju så mycket olika. nån säjer at man ska raspa en gång i året, andra bara vid behov och...
2
Svar
32
· Visningar
5 971
S
Hästvård Har tidigare skrivit om en valack som kissar 4-5 ggr under en ridtur på 2 timmar, som står i kisställning, men inget kommer, osv. Vi var...
Svar
12
· Visningar
1 559
Senast: Gumman
·
Hästvård Hur hjälper det och var får man tag på det? Har en 20-årig valack som är stel i lederna och är ovillig att springa och tycker att backar...
Svar
8
· Visningar
1 430
Senast: simpe
·
P
Hästvård Veterinärerna sa nej till ridning helt och hállet! Hon är dock ok som avelsmärr.... Jag red henne innan áterbesöket och hon kändes glad...
Svar
10
· Visningar
1 509
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Jag undrar helt enkelt om en häst kan få en liten puls i kotan av felaktigt lindade ben??? :confused: //Alice
Svar
4
· Visningar
1 079
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp