Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Är back on track bra att ha på senskador? Min pojke verkar ha fått det, ska till klinik på Måndag och ultraljuda. Har kylt och haft...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 266
Senast: Elin_T
·
D
Foder & Strö Nån som vet det? De säckar jag brukar köpa har bara en liten etikett där det står linfrökaka och maximal giva per 100 kg häst.
Svar
2
· Visningar
1 052
Senast: anouk
·
D
Foder & Strö Förutom Krafft. Alltså hackat lucern gräs med liknande värden som Krafft's. Finns det överhuvudtaget nåt utan melass i eller mkt liten...
Svar
15
· Visningar
1 364
Senast: 95johsv
·
K
Foder & Strö Jag har en 5-årig arabvalack som har ett lugnt och fint temerament men varit lite svår att få upp i hull. Har då blivit rekomenderad att...
Svar
13
· Visningar
1 038
F
Hästvård Då jag övertog min nuvarande häst så började jag med att ta av honom skorna och släppa honom på bete i tre månader. Detta är en nioårig...
2
Svar
39
· Visningar
2 780
Senast: skuggi
·
A
Hästvård Har sett att det har börjat att komma allt fler "exemfoder" (även tillskottsfoder) på markanden. Är det ngn som testat? Resultat...
2
Svar
26
· Visningar
3 923
Senast: Juvelflickan
·
Hästvård Igår när jag skulle ta in min 5-åring för att tömköra, märkte jag att höger bakben var svullet/tjockt. Inga gallor, utan mer jämntjockt...
Svar
18
· Visningar
2 155
Senast: Yamima
·
Hästvård Hur kollar man , och diagnosticerar kotledsgallor? Hur ska man behandla, om hästen nu har sådana? Vad menas med "fyllnad kotsenskida"...
Svar
2
· Visningar
4 065
Senast: Lejonelle
·
F
Hästvård ... elelr något. Det började för några veckor sedan när vi hittade en liiiten knöl under ganascherna. Jag kom inte ihåg om jag hade sett...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Yamima
·
Hästvård Det händer då och då att hästar blir riktigt gamla. Vissa hästägare tar sitt ansvar väl och tar bort dem när de "tacklar ur". Andra har...
2
Svar
24
· Visningar
2 909
Senast: åke
·
Hästvård Om man masserar in Blue Lotion på hela kroppen på hästen och sedan lägger på täcke och låter hästen stå med det hela natten, finns det...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 100
Senast: wildrose
·
F
Hästvård Min underbara ponny jag har haft på foder i ett år fölade i mars. Efter ett tag stukade hon sig i kotan vid utevistelse. Hon fick...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: foreverflugan
·
I
Hästvård :crazy: ska kastrera min pålle nu han är ett 3 årigt fullblod är de nån som har en erfarenhet av detta och va som är bäst och va de...
Svar
15
· Visningar
2 970
Senast: hillevie
·
G
Foder & Strö Vad ger ni tävlingsryttare här inne på Buke för foder till era hästar? Syftar på er som rider på LB-LA nivå och uppåt! (hopp, dress, ft)...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 650
T
Foder & Strö Min hästs päls ser raggig ut... Han har börjat sätta vinterpäls så hårstråna är ganska långa och pälsen är överlag tjockare. På vissa...
Svar
4
· Visningar
2 070
Senast: Heretique
·
Hästvård För att börja från början så fick mitt hbl föl hög feber i början på sommaren (2 månader gammal) och veterinären ordinerade "bred...
Svar
5
· Visningar
1 649
Senast: Cado
·
P
Foder & Strö Hej ! Min häst har hela tiden sen jag köpte henne ätit obegränsat med hö och Krafft grov 125. Hon är jätte lätt född och äter på vintern...
Svar
5
· Visningar
823
D
Hästvård Ägaren ringde precis och berättade att han hade fått foderstrupsförstoppning och höll på att kvävas. Hon hade kommit dit och hästen hade...
2
Svar
34
· Visningar
3 023
Senast: Reeban
·
Hästvård :crazy: Köpte en shettis som sällskap till min isis, han såg jättefin ut och vi gjorde ingen besiktning. I för sig besiktigade inte vet...
Svar
11
· Visningar
2 876
I
Foder & Strö ska få hem en 3 åringt fullblod och han ska gå som ridhäst och är nu bara sutten på och han är för tillfället hingst, va skulle ni ge...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lädervård
  • Servering på tävlingar
  • Älgflugor

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp